אילן שלגי ואני

א.
מתוך ויינט, בעקבות הסקר הגדול שזעזע את המדינה: "יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, חבר הכנסת אילן שלגי משינוי, אמר שתוצאות הסקר מעידות על כישלון מערכת החינוך, החברה הישראלית וההנהגה בעשור האחרון. "הרצון של הנוער לעזוב את ישראל איננו תוצאה של מצב כלכלי או ביטחוני אלא של אובדן חינוך ערכי", אמר ח"כ שלגי. "הפכנו לחברה חומרנית שמקדשת את תרבות הנהנתנות. יש להגביר את החינוך לערכי ציונות ויהדות"."
ב.
מילים כדורבנות אני שומע מחבר הכנסת אילן שלגי. אילן שלגי מבין מה קורה, אילן שלגי יודע מי אשם, אילן שלגי יודע מה צריך לעשות.
ג.
ואז אני שואל את עצמי: מי זה בכלל אילן שלגי?

חבר הכנסת אילן שלגי

 

ד.
אילן שלגי, ח"כ מטעם שינוי, נולד עשרים וחמש שנה לפני, כשהייתי בן שנה הוא סיים את לימודי המשפטים, כשהייתי בן שש הוא הוסמך למשפטים, הוא היה סגן אלוף, הוא דובר אנגלית, צרפתית, גרמנית, הוא יו"ד ועדת החינוך של הכנסת, הוא חבר בועדה לקידום מעמד האישה, הוא חבר בועדה לזכויות הילד, הוא היה יו"ר הדירקטוריון של חנ"ל, חברת הנפט הלאומית, הוא נשוי, יש לו שלושה ילדים והוא גר בהרצליה.
ה.
אני ניגש לגוגל. "אילן שלגי" מביא 784 תוצאות.
ה.1.
אני ניגש שוב. "דרור פויר" מביא 1,070 תוצאות.
ה.2.
286 לטובתי.
ה.3.
ושוב אני שואל את עצמי, הפעם יותר בקול: מי זה בכלל אילן שלגי? 784 תוצאות. מה, אתה עושה צחוק?
ה.4
אבל נכון שזה גם עושה קצת עצוב? עצוב לי על שלגי, על ה-784 התוצאות העלובות שהוא מביא הביתה. ממה הוא מתפרנס? איך הוא מאכיל את אשתו ושלושת ילדיו? תאמינו לי, אני עם ה-1,070 שלי בקושי מסתדר.
ה.5.
די, לא יפה לצחוק על אילן שלגי. עוד יאשימו אותי בהעלבת עובד ציבור בעת מילוי תפקידו.
ו.
אבל אם נהיה רציניים לרגע, הרי שמאחר ואני פופולרי יותר מאילן שלגי, אני אומר לכם: אל תקשיבו לו, הוא מדבר סתם, פולט משפטי זעזוע כמו מחולל משפטים אוטומטי.
ז.
אני, כמוביל חברתי, או לפחות יותר מוביל חברתי מחבר הכנסת אילן שלגי, מאוד מעודד מתוצאות הסקר, ולא פחות מכך אני מעודד מהעובדה שבני הנוער הצליחו לקרוא את השאלות. כמו כן, אני מעודד מעצם העובדה שנערך סקר. אני חושב שבתקופה שלנו, עם כל הסקרים הרדודים האלה, על מוצרי צריכה וחברות כבלים, סקרים ששואלים אותך רק על צורתך החיצונית והרגלי ההיגיינה שלך, טוב שיש מדי פעם גם סקר אחר, סקר רציני, סקר שלא מעליב את הנסקרים, סקר שמכבד את השואל ואת הנשאל כאחד, סקר שמצליח לומר משהו על החיים שלנו כאן ועכשיו, בישראל של 2004.
ז.1.
אם להתייחס לתוצאות, אז אני חושב שתוצאות הסקר מעידות בעיקר על העובדה שאנו עומדים בפני תקופה מרתקת של ייבוא חיילים זרים. אפילו הספקתי להכין סטיקר: היום שב"ח – מחר חפ"ש.
ח.
לסיכום: צאו וראו את איוולתם של כותבי ועורכי ויינט, שפנו אל האיש האלמונימי הזה, אילן שלגי, עם ה-784 תוצאות שלו ודיעותיו הצפויות, המשעממות, ולא פנו אלי, שעומד כמו גבר עם 1,070 תוצאות, ומשקיף על המציאות כמו רועה על עדרו.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • Rogatka  On 23/05/2004 at 19:58

    האח הידד לך כוכב ספירות האינטרנט!
    הלוואי ולי היו כל כך הרבה, הייתי מת
    היות שאלמוני אני ואף הולך בטל
    לא נותר לי אלא את שם פויר להלל.

    הרימו כוס, הרימו זר, הרימו כל דבר
    והללו את פויר שזכה זה לא מכבר
    בשיא חדש בקאונטר של מנוע החיפוש
    מודה שהגילוי הזה הוציא'תי מאיפוס:

    פויר הוא למעשה השוס של המדינה:
    תראו אותו בכל מקום, הוא שם, בכל פינה:
    החל במ"ב מעלות, ב"זמן בחוץ", ב"גלובס"
    ידו בכל ויד כל בו (עוד חודש הוא ב"פורבס!").

    אני מריץ.
    אותך.
    במקום שלגי.
    מסכים?

  • אנגלמן  On 23/05/2004 at 19:58

    הידד, הידד, הידד.
    גם אני הייתי שב"ח פעם, עכשיו אני רב טבח

  • אביבה  On 23/05/2004 at 20:32

    5 עניבות של א. שלגי יכולות להצטרף לאחת חולצת רטרו של ד. פויר, ואידך זיל גמור.

  • ר  On 24/05/2004 at 0:35

    גם מציל יתומים אפריקניים, גם כוכב גוגל ובעל שיער מלא ברק וחיוניות. פויר, אתה האדם המושלם!

  • גילעד  On 24/05/2004 at 1:15

    של גדעון עזרא.

  • קוף  On 24/05/2004 at 11:04

    שלגי >>> הפכנו לחברה חומרנית שמקדשת את תרבות הנהנתנות. יש להגביר את החינוך לערכי ציונות ויהדות

    עם החלק הראשון קשה מאד להתווכח. החלק השני לא כל כך יעזור, לדעתי. לבית הספר אין כיום חלק גדול מדי בעיצובו של ילד.

    הרשימה מוצלחת ומבדחת.

  • מוקי  On 24/05/2004 at 17:17

    לפי ההגיון הזה ג'נה ג'יימסון* צריכה להיות ראש הממשלה**

    * כוכבת פורנו מפורסמת
    ** זה לא ביקורת, זאת הצעה לסדר היום

  • נמרוד ברנע  On 24/05/2004 at 17:49

    אילן שלגי, למרות התיימרותו להיות איש מרכז-שמאל, הוא אחד האנשים שאחראיים לכך שרוב הנוער לא רואה את עתידו בישראל.
    הוא חבר במפלגה קפיטליסטית-תא'צריסטית, שדוגלת בהפרטה של כל מה שזז ומתפארת בכך שתקציב 2003 שביבי ושטרית הגו נלקח "שורה אחר שורה ממצע שינוי" [את הציטוט המלא תוכלו לראות בביטאון המפלגה הרשמי "השינוי" – שם מקורי, לא?], הוא חלק מהקואליציית הדמים הזאת שממשיכה את הכיבוש ולא עושה דבר לסיימו ולא חושבת אפילו לכיוון של מו"מ מדיני, ממשלה שתחת כהונתה כמות העניים, המובטלים והפערים החברתיים בישראל רק גדלו והתעצמו.
    וכמובן בוא לא נשכח את כל הבטחות הבחירות שהיו הדגל היחיד של שינוי בבחירות האחרונות:
    -ביטול חוק טל
    -תחבורה ציבורית בשבת
    -סגירת משרד הדתות
    זה אולי רגיל שפוליטיקאים מפרים הבטחות, אבל אל לנו לשכוח שרוב הפוליטיקאים לפחות מצהירים על הרבה הבטחות – שינוי התמקדה רק בנושא אחד, ומן הראוי שתיישם את ההבטחות בנושא המצומצם ובספקטרום הצר שבחרה לעצמה.

    ובנימה קצת יותר אישית
    אני באמת הייתי שמח אם מר פויר היה יו"ר וועדת החינוך של הכנסת. וגם אם הוא היה כותב יותר.

  • כרמל  On 24/05/2004 at 18:14

    יותר פופולרית משלגי. 1025 בגוגל, אם לוקחים בחשבון שלפעמים רושמים את שמי כויסמן ולפעמים כוייסמן 🙂
    מאחוריך, דרור 🙂

  • דרור פויר  On 24/05/2004 at 21:12

    תודה לעולם, תודה לכולם.

    אני אנסה לענות לכולם, אבל לא לפי הסדר.

    נמרוד – אתה צודק במאה אחוז. מעולם לא הכלתי בתוכי מספיק בוז על מנת לבטא את תחושותיי לגבי המפלגה הזאת, שינוי, ואני מקווה שלעולם לא אכיל. אני גם מסכים אתך בעניין השני: אני כיו"ר ועדת החינוך של הכנסת. רעיון חזק. ולגבי העניין השלישי, גם אני הייתי שמח אם הייתי כותב יותר.

    רוגטקה – תודה רבה, זה שיר נהדר. אני עוקב אחריך כבר הרבה זמן, ידידי, ויש לי תחושה שאתה הרבה יותר נחמד ממה שאתה רוצה שיחשבו שאתה.

    אביבה – את צודקת! באמת יש לי חולצה נורא דומה לעניבה של כבוד הח"כ.

    ר' – האמת שבזמן האחרון השיער שלי נורא יבש וחסר חיוניות. אני חושב שזה חילופי העונות. נכון, אני משתמש בשמפו ובקונדישינר של —, בקרם המעולה לשיער של — ולפעמים, כשבא לי, אני שם קצת מהמוס החדש של —. ועדיין, מזג האוויר חזק יותר מהקוסמטיקה. ככה זה כשאתה לובש את השיער הטבעי שלך, נותן לו להתנפנף כמו דגל. ככה זה כשאתה ראסטה, כשאתה ברוש על גבעה. העונות חולפות, ואתה מרגיש את זה בשיער, בענפים. אני בטבע, אני הטבע. שיערי צומח, נקשר, נתלש, מסתבך, מתייבש, נושר, מלבין. ככה זה להיות אני. ככה זה להיות.

  • קולין  On 25/05/2004 at 8:15

    דרור, אתה מבטא בוז למפלגה ולאדם. זה די מגעיל, במחילה מכבודך. לא שאתה היחיד בזה, אבל ממי שנבחר בעיני כמה מהמשתתפים כאן כאחד ממשפיעי האינטרנט בישראל הייתי מצפה לקצת יותר. אפשר להתווכח, להסביר, להתרגז על העמדות של המפלגה שיש לך ביקורת עליה. בוז הוא אנטי-רציונלי ולכן הוא הגעלה של השיח הציבורי.

    מאז ומעולם היו קפיטליסטים וסוציאליסטים, שמרנים וליברלים, מקובלים יותר ומקובלים פחות. אני מכיר מפלגה סוציאליסטית בישראל שנוהגת להשבית את המשק כל שני וחמישי, גורמת נזק כלכלי עצום, לא שיפרה במאומה את מצב העובדים ושיקרה בגלוי לכל שומעיה כשהבטיחה להוציא את הפוליטיזציה מאיגודי העובדים ובמקום זאת כפתה עליהם להצביע עבורה לאחר שהשתלטה עליהם. איש אינו אומר עליה דבר כאן. למה? ככה. כי אולי הכותבים כאן יותר קרובים אליה בדיעותיהם. לעזאזל השקרים והשיטות ויתר השטויות. העיקר הבוז. תתווכחו, לעזאזל, אבל למה הבוז והשאנה האלה?

    ולעניין אילן שלגי. אני מבין שמספר האיזכורים ברשת הפך להיות המדד הרלוונטי ביותר להנהגת ועדת החינוך של הכנסת. ובכן, אני מציע – על פי אותו קנה מידה – לגייר ולאזרח כאן לאלתר את בריטני ספירס, שכן יש לה הרבה יותר איזכורים מאשר לדרור פויר, למשל. שלא לדבר על כמה שחקני ושחקניות פורנו, ספורטאים ודוגמניות מהשורה הראשונה. אפילו עשיתי ניסיון קטן ומדדתי כמה מהכותבים כאן בגוגל. יש כאן כמה – בלי להזכיר שמות – שמופיעים אפילו יותר מדרור פויר. מה זה אומר עליהם? שהם יכולים להיות שרים בממשלה? מה הקשר בכלל?

    קצת כבוד, דרור. אפילו לפי פירורי הביוגרפיה שאתה מביא כאן הברנש בכל זאת עשה משהו בחייו. יותרממני, ממך וכנראה גם מלא מעט אחרים כאן. לפי סדר העדיפויות שלו בחברות בוועדות הכנסת (זכויות האישה והילד) עושה רושם שהוא הולך על הדברים היותר חשובים בחיים. אז מה כל כך רע בו לעומת האחרים? שהוא עורך דין ובורגני? שהוא הצליח כלכלית? שהוא לא שחה (כנראה) באגמי מלאווי וחטף בילהרציה וניסה ללמד שחורים עניים את האלף-בית?

    אבל אתה לא מכיר אותו והוא לא בן שיח שלך, לא חלק מהחוג החברתי-תרבותי שלך ולא תואם את הדיעות שלך על החיים. אז אתה בז לו. כל הכבוד, דרור. אולי המודל שלך ליו"ר ועדת החינוך הוא מהפכן עם שפם סיקסטיז, אפרו, חולצת צ'ה גווארה וכדומה – תגיד את זה בפירוש. זה שטחי מאוד, סטריאוטיפי ואפילו מטופש – אבל זה לפחות קצת יותר ברור מסתם בוז. וכן, אני מבין שברנש עם רזומה עשיר בקריירה שלו פסול בעיניך. תגיד ישר שאתה חושב שמהפכנות בחינוך דורשת להביא איזה רובספייר שיסח למי שאתה לא סובל אותו את הראש.0 בשביל מה הרמיזות וההלעגות, לעזאזל?

  • Rogatka  On 25/05/2004 at 10:54

    היי, קולין, תראה מה מצאתי!
    ציניות-.

    סרקזם – .

    הומור -.

    הו, דפק (כפי שFuck מתורגם בסרטים האמריקניים)! רגע אחרי שכתבתי את כל ההגדרות – ראיתי את הודעת הוצאת "פרולוג" בדבר זכויות היוצרים ולא הייתי רוצה להפר זכויות יוצרים… אז קולין,
    כל ההגדרות נמצאות בספר הנהדר "לקסיקון לועזי עברי" בהוצאת פרולוג.

    וכעת לניתוח: ראה, קולין. בדבריו של מר פויר כפי שמובעים בקטע שלעיל, ישנם הומור, ציניות, סרקזם ועוד כמה מילים מסובכות שנמצאות אף הן בלקסיקון. על מנת לדעת ולפענח, עליך להכיר את התרבות ממנה בא פויר, את כתביו הקודמים, את חוג מכריו, את העציץ שנפל מן הקומה הרביעית וגרם לשינוי מהותי בחייו ועוד כמה וכמה "אושיות" (כפי שאוהבים לקרוא להן בגיא פינס) בעולם המערבי.
    רוצה דוגמא?
    הכותרת "אילן שלגי ואני" היא רמיזה ל"רוג'ר ואני" של מייקל מור. לא ראית? רוץ לראות. מרתק. פויר עושה פה Copy Paste על המציאות ומכניס את עצמו ואת שלגי לנעליהם של מייקל, הבועט בממסד ושל רוג'ר, הנבעט (והנבעת).
    מה עוד? – מכיר את המשחק "למי יש גדול יותר?" ששיחקנו בכיתה ז'? אז הנה – זה אותו המשחק – ואותו גיחוך על אותו המשחק, באמצעות ספירת קולות בגוגל. הכותב מודע למה שהוא כותב, מודע לאירוניה, לציניות, לסרקזם – לא רק שלו, אלא גם של המציאויות: הוירטואלית – זו שמה ש"נחשב" בה היא כמה פעמים ספרו אותך והאמיתית – זו שהשד יודע מה נחשב בה, אבל כל אחד בה יכול להיות ח"כ ולנפוח משפטים חסרי חשיבות שיאדירו אותו בעיני האזרחים המסומאים.
    להמשיך? טוב. פויר מרחם על שלגי, על התוצאות העלובות שלו בגוגל ושואל את עצמו, איך מאכיל שלגי את ילדיו, איך הוא מסתכל לאשתו בעיניים כשהוא חוזר מיום עמל וקציר יומו צנוע הוא ודל כל כך – רק 784 תוצאות. קולין – זה לא באמת. פויר מלגלג לא על שלגי אלא על המציאות, על כולנו.
    ו"לא יפה לצחוק על אילן שלגי" – הוא ציטוט מ"לא יפה לצחוק על מכוניות שאין להן אחיזת כביש…." ו"צאו וראו" – קולין – הוא ציטוט מהגדתנו הקדושה, זו מפסח.
    החיים פה ברשת הם ציטוט. הם ציטוט של ציטוט של ציטוט ולגלוג על לגלוג על לגלוג ומתוכם עולות אמיתות חכמות וכואבות. לא הכל כפשוטו. יש גם דרש וגם פשט (למרות שכרגע אני לא זוכר מה מהם הוא מה).
    ולסיכום – קולין, ברוך הבא להיפר מציאות!!! יש בה הרבה יותר ממה שחשבת.

  • Rogatka  On 25/05/2004 at 11:09

    קראתי שוב את מה שכתבתי לך. אולי הדברים יכולים להתפרש כהתנשאות – אז אם תוכל להשתמש בפירוש השני, זה עם החיוך שאליו התכוונתי – אודה לך.

  • אדאמאסטור  On 25/05/2004 at 15:00

    אנטי-רציונליות היא המניפסת המהדר אינטואיציה אל מה שאי אפשר לחמוק לו קיום – האינטואיציה.
    ומי שמגייר- בטרם – ומאזרח בהנף של ביבים ראוי לו, עזאזל כזה שלא מפגין יאוש לחברות חסרת הקץ של אקטיביזים פוליטי נלוז.

  • תראזימאכוס  On 25/05/2004 at 16:38

    לא סגן אלוף, לא דובר שפות, לא ח"כ ואפילו אין לי חברה שלא לדבר על להתחתן. לכן אני עם פויר ושאר הלוזרים.

  • בארנום וביילי  On 25/05/2004 at 22:38

    בעבר היית ליצן. בעתיד תהיה מוקיון. בכל זמן שהוא תמשיך להישאר חרטט מילים עילג שצריך להתחנן לאנשים שיקנו ב-29 שקל את הזבל שאתה כותב. ליותר מזה אף פעם לא תגיע. איפה אתה ואיפה שלגי.

  • נאבוקוב  On 25/05/2004 at 23:08

    אף פעם לא הבנתי למה מגיבנים מתעקשים על להפליץ מהפה, עד שמישהו רמז לי לקחת מסטיק. בכל מקרה, רציתי להלשין לדרור שבדקתי אצל גילה גמליאל ויצא שיש לה 2,550 תוצאות. מאז שהקונעיפה שברה את השביתה הגדולה ידעתי שתגיע לגדולות, אפילו שהיא בטח צעירה ממך ואולי גם לא לבקנית, בנתיים. אני לא חושב שצריך להתבעס, יקר, אנחנו במחלקה לפילו' תמיד ידענו עמוק-פנימה שהיא חכמה באופן עילאי. במבחן האם-איי שלה, למשל, השמועותצ גורסות ששאלו אותה על לוק ושוודאי ענתה נכונה.

    רוגטקה,
    שכחת לנקד את ההסבר שלך.

    –}–@

  • דן  On 26/05/2004 at 17:34

    ב"וויסימו" או VIVISMO התוצאה היא "
    95 45 לשלגי (אני עדיין בעדך!!)
    ודרך אגב גם גוגל נותן רק 1020 תוצאות עבורך.

    סתם כי משעמם לי.

להשאיר תגובה

