בוקר יומָלֶף

 

1.
במהלך סיבוב הבוקר עם הכלבה עצרתי בקיוסק על מנת לרכוש לעצמי חפיסת סיגריות. הסיגריות שאני מעשן עולות 12 וחצי שקל. הושטתי 13 שקלים למוכרת. המוכרת (גברת נחמדה) הושיטה לי חפיסת סיגריות, ואמרה: קח בזוקה.
שלינג! בוינג! דוינג! זבנג! חזרתי לילדות!
עבורנו, ילדי ישראל, הבזוקה-במקום-עודף היא עוגית המדלן שלנו. אנחנו שומעים את המשפט הזה, וילדותנו צפה ועולה לה מאליה, שולחת בנו זרמים לא מוסברים של עונג סלֶש כאב.
בזוקה-במקום-עודף, והזמן עומד מלכת. עמדתי שם לרגע שנראה כמו נצח, בזיכרוני עולה לה פתח תקווה של אמצע שנות השבעים – מקום בו הגבר גבר והצאן עצבני.
פתח תקווה של אמצע שנות השבעים – שם התחיל הפאנק. אני נזכר איך סיד וישס ואני נהגנו לסחוב בקבוקי ברנדי 777 מהמכולת הישנה בפינת הרחובות דגל ראובן ולוחמי הגטאות, ולשתות אותם מאחורי הבית הנטוש, אני נזכר איך כתבנו יחד את השיר הראשון שלנו, "אנרכיה בפתח תקווה!".
זו היתה תקופה יפה נורא.
בזוקה-במקום-עודף. אלוהים, מה נעשה עם הזמן העובר?
2.
אחרי כמה זמן חזרתי לחושיי ואמרתי למוכרת: האמת, אני מעדיף עודף. אני משער שזה אומר שהתבגרתי, התברגנתי, התמסחרתי. נהייתי כמו יעקב פרי בפרסומות של גלובס, מעדיף מזומן. מה קרה לי? לאן נעלם דרור פויר של פעם? האם הוא יחזור? ואם יחזור, האם אזהה אותו? ואם אזהה אותו, האם יזהה אותי? ואם יזהה אותי, מה יאמר לי?
3.
הזמן: סבון במקלחת. תמיד מחליק לך מהידיים, תמיד משאיר מין ג'יפה קטנה של רטיבות על הסבונייה.
4.
המעבר מסבון קשיח לסבון נוזלי מסמל גם את היחס המשתנה שלנו אל הזמן. הזמן/סבון של פעם הולך היה וקָטֶן – מה שראית, זה מה שהיה לך. הזמן/סבון של היום נראה אותו הדבר מבחוץ, אבל מבפנים הולך הוא ואוזל. אני משער לעצמי שזו עוד אחת מהמזימות המרושעות של תרבות הצריכה.
5.
ראו את הגברים הישראליים העושים את הכותרות של הימים האלה: עופר גלזר וגלעד שרון. עופר וגלעד – איזה שמות! היו מתקבלים לחסמב"ה בלי שום בעיה. שניהם תהילתם בייחוסם, שניהם עושים מלא כסף, שניהם באים ויוצאים מחדרי חקירות, שניהם – על פי החשד – שלחו ידיים למקום אליו אסור היה להם לשלוח ידיים.
הייתי רוצה לדעת באיזה סבון הם משתמשים. איזה סבון מנקה את הידיים האלה? אני גם מרשה לעצמי להמר שהגברים הנ"ל לא שרים במקלחת.
6.
בזוקה-במקום-עודף, אחיות ואחים, זהו הנרטיב הציוני על רגל אחת.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • דרור בורשטיין  On 10/08/2003 at 13:17

    גלעד ועופר לא מסתבנים. הם מתנקים בניקוי יבש לאחמ"ים. נכנסים על הבלייזר, עם הסיגר, יוצאים נקיים.
    מעניין אם תאסוף 25 בזוקות תקבל חפיסת סיגריות. כנראה שלא. תמצית המרקסיזם.
    לדעתי, וזה טעון בדיקה, העניין עם הבזוקה במקום עודף עבד רק בישראל האמיתית של הערים הקטנות, פתח תקווה, נתניה, קרית ביאליק… בתל אביב אני מניח זה לא היה. שמה השלטון הפדרלי היה חזק יותר, ולשריף המקומי היו פחות סמכויות.
    מעבר לכל זה, אני מבין על מה אתה מדבר. אנחנו הנוסטלגיונרים החדשים.

  • גיא  On 10/08/2003 at 13:42

    שים לב לעופר – הבמבי הקטן – הוא נראה כמו תינוק ע נ ק. פשוט יש לו צורה של תינוק. ככה גם גלעד הבן של, שלא לדבר על אחשלו עמרי. הם בעצם תינוקות. הם מרגישים שמגיע להם ומותר להם, לשלוח יד (לשד או לכסף ציבורי) מבלי שיעונה להם כל רע. הם קורבנות. ככה גם המוכרת של הסיגריות. היא קורבן. כל היום מוכרת סיגריות. אז קח בזוקה. מה אכפת לך? חצי שקל בכל מקרה נופל לך בחריצים של הספה. ולגלעדים תנו דדים, (מה אכפת לך מותק, אני מתשמש ומחזיר, זה לא עולה לך כלום?)

  • פ"ק  On 10/08/2003 at 13:54

    לא יודעת אם מדובר באותם הבעלים, סביר להניח שלא, אבל המכולת הזו עוד קיימת. ולי הזכרת את המיצקרח הקבוע אחרי ביצפר, איך שהקיץ מתחיל.

  • שיר  On 10/08/2003 at 14:11

    1.
    אמרת לה שאתה מעדיף מזומן, כי אתה כבר לא כל כך תמים. פעם האמנת, שהמוכרת רוצה לשמח אותך כשהיא מציעה לך בזוקה, היום, ברור לך שזה לא ככה. היא פשוט תשמח להוסיף עוד קצת כסף לפדיון היומי, או, במקרה היותר גרוע, לשלשל את חצי השקל לכיסה או לקופת השרצים, סליחה, הצדקה, הקרובה למקום מושבה על הכסא המצ'וקמק שליד הקופה (הרושמת, אבל לא הכל, כנראה).

    2.
    הדרור של פעם שלך, הזכיר לי את מה שכתבת על האלוהים הראשון והשני (כן, עוקבת, מודה). כנראה שבכל זאת יש בנו שמץ מאותו ניצוץ אלוהי, בכל זאת, הרי בראנו אותו בצלמנו-בדמותנו.

    3.
    סבון נוזלי – המצאה גאונית מבחינת יצרניו. הוא נראה גדול יותר, מטעה לחשוב שהוא מכיל הרבה יותר, אבל נגמר הרבה יותר מהר מהסבון המוצק, וגם הריח שלו, כמותו, נזיל הרבה יותר. בכל זאת, הרבה מאיתנו מתפתים לרכוש דווקא אותו, כי הוא כאילו יותר נעים על הגוף. והלחות, כמובן, הלחות. מיום המצאת סבון "דאב" לא נצפתה לחות שכזאת אפילו בתל-אביב. עובדים עלינו, ואנחנו אומרים שזה גשם, בוחרים לעצום עיניים. כה הכי קל. אחר כך אנחנו מתפלאים שאנחנו לא גומרים את החודש.

    4.
    לסיכום – פעם היינו נאיביים. היום אנחנו לא מרשים שאף אחד יעבוד עלינו, אבל עושים את זה יופי בעצמנו. לא ידעתי, לא ראיתי, לא שמעתי, אבל העיקר – יהיה בסדר.

    5.
    אז זהו, שלא.

  • איתן כספי  On 10/08/2003 at 16:02

    תנסו לא לחרוץ דין כל כך מהיר וסופי, לפחות במקרה של עופר, שרק מתחיל.
    גם אם העיתונות ממהרת ללקלק את המקרה (כי הוא הבעל של שרי, אחרת ספק אם הוא היה מקבל יותר מריבוע קטן בעמוד הלפני אחרון), אולי יצא מזה משהו ואולי לא. תנו לכל אדם קרדיט ולמשטרה לנסות לעבוד. מחר זה יכול להיות כל אחד מאתנו.

    לגבי השתיקה בחקירות (אפילו אם יש למשפחת שרון מה להסתיר) יאיר לפיד כתב, ובצדק, כי בקצב שבו המשטרה מדליפה מה שנוח לך מחדרי החקירות שלה – גם הוא היה שותק. המשטרה כאן תמיד עשתה בעיקר מה שנוח לה ופחות מה שצריך או נכון מבחינה ציבורית.

  • שי  On 10/08/2003 at 16:10

    אני רואה שאת עובדת בבגין סנטר לפי האמייל (כן, עוקב, מודה). כל הסחר מכר הזה – יש לכם שם דו"ח איך בתקופת בגין כל הלאומנות חברה לקפיטליזם? פרסמי אותו. ארידור וכל החבר'ה. איך הוזנתה החברה הישראלית.

    אני קורא בנאומים שלו ולא מותע לגלות שבזמן שהוא דפק בעיקר את המצביעים שלו (כמו מפלגתו היום) הוא דיבר בעיקר על דת ולאום והפך את עדת מאמיניו ללאומנים על סף הפשיסטים. כל כך הפחיד אותם שכבר שכחו שבזוקה זה גם מסטיק.

  • שרונית  On 10/08/2003 at 17:40

    אני בד"כ מרחמת על כל מי שגר או גדל או חלף באישון לילה בפתח תקווה. אבל עליך אני לא מרחמת, אם ויתרת על בזוקה, מגיע לך פתח תקווה.

  • נקע בנפש  On 10/08/2003 at 19:30

    גם סבא וסבתא שלי גרו בפתח תקווה, והיינו באים אליהם לשבת ובבוקר עומדים על הגזוזסטרה עם הגרניום ומחכים לסבא שלי וסופרים מלמעלה כובעים עם קוצים, שזה בעברית שטריימלים. ואחר כך היינו הולכים לגן החיות העלוב והחשוך, אבל את זה גיליתי רק שנים אחר כך, כמה שהוא עלוב וחשוך, אז הוא היה *ה*גן חיות.
    ואת הסרט הראשון בחיים ראיתי בפתח תקווה (חתולים בצמרת), ואת מתנות יום ההולדת קנו לי בפתח תקווה.
    פתח תקווה היתה העולם.
    שלא לדבר על זה שנערי המחתרת היו בפתח תקווה!

  • שי  On 10/08/2003 at 21:52

    למי שלא קרא – חובה.

    http://www.hagada.org.il/hagada/html/modules.php?name=News&file=article&sid=1226

  • דודי  On 10/08/2003 at 22:43

    יפה כתבת.

  • שיר  On 10/08/2003 at 23:14

    לא ראיתי מילון שבו כתוב שעובדת=תומכת-בכל-מאודה-בתחום-בו-עוסק-המוסד-המעסיק.

    גם דודו טופז אמר דברים, ועוד עשה על זה קלטת.
    אנשים עושים טעויות, אחרת הם לא היו אנשים.

    אבל אני לא רוצה לדבר פה-פוליטיקה.

  • דרור בורשטיין  On 11/08/2003 at 0:47

    שלום.
    דרור פויר בגימטריא: "כה הראני אדני יה-וה והנה כלוב קיץ" (עמוס ח א) וגם "יום שלישי" (בראשית א יג)
    וגם: "שני סריסיו" (בראשית מ' ב')

  • קורא צדדי  On 11/08/2003 at 0:48

    סטרלה – אין
    http://www.brushfirewars.org/weapons/surface_to_air_missiles/sa_7_grail/sa_7_grail.htm

    והרד"פ היה אומר:
    בזוקה – גירסא דינקותא
    לאו – אין (כמותו אהוד עם כולם)

  • דויד  On 13/08/2003 at 3:08

    לי זה עושה פלאשבקים לאוטו גלידה, למוכר אין מספיק עודף אז הוא אומר, לא חשוב, בפעם הבאה. זה קרה גם בחיפה, לא רק בפתח תקווה. זה גם מחזיר לי את הסוכריות גומי הארוכות האלה, בצבע אדום או שחור. מעניין למה אין יותר את הממתקים הפסיכו אקטיביים האלה.

  • גרטיטיוד  On 17/08/2003 at 18:57

    זוג אחד שלא הצליח להביא ילדים החליטו לקנות ילד…

    הם הלכו לחנות וביקשו מהמוכר ילד. אז המוכר שואל אותם איזה ילד אתם רוצים?

    יש ילד אתיופי בעשרה שקלים…

    יש ילד מרוקאי בעשרים שקלים…

    יש ילד רוסי בשלושים שקלים…

    וילד אשכנזי בששים וחמישה שקלים…

    הזוג לוקח דקה להתיעצות ואז הם באים למוכר ואומרים לו :

    תשמע זה ילד ראשון אז אנחנו רוצים להשקיע, תן לנו בבקשה ילד אשכנזי בששים
    וחמישה שקלים…

    הבעל מוציא שטר של חמישים ושטר של עשרים.

    אז המוכר שואל את הבעל :

    אתה רוצה עודף של חמישה שקלים או שאפשר להציע לך סלסילה של תימנים במקום…

  • גרטיטיוד  On 17/08/2003 at 18:59

    אחרי כל ילד ו\או פאנץ'- במקור.

  • כמאל  On 03/02/2006 at 14:32

    אני רוצה את התוכנה דחוף
    בבקשה תשלחו אותה לי במסנג'ר שלי

כתיבת תגובה

