מה אני מצביע בבחירות המוניציפליות בתל אביב-יפו, ולמה

עוד רגע שאני גר בתל אביב 25 שנים, למעלה ממחצית חיי. שמונה דירות עברתי, מכרם התימנים בדרום מערב ועד לבזל בצפון הישן – גבולות עולמי פלוס מינוס. גרתי עם שותפים, עם שותפות, לבד, עם בנות זוג, עם כלבה ועם ילדים, שלושה ראשי ערים עברו לי על הראש, הרבה יותר מדי בעלי בית חמדנים וקמצנים, גם כמה נחמדים, מי יודע כמה זוגות אופניים נגנבו לי, כתבתי בשני מקומונים שלה, ערכתי אחד מהם, כתבתי גם במספיק עיתונים ארציים שכולם – למעט גלובס – ישבו ויושבים בה (וכולם, חייבים להודות, היו סוג של מקומונים), מנווה שאנן ועד לרמת החייל, שרדתי בה את מלחמת המפרץ הראשונה והשנייה ואת כל אלה שבאו אחר כך, את הפיגועים, את המחאה החברתית, את כל הטרנדים, מפרוזן יוגורט עד חגיגת, מה לא. אפילו היה לי שפם. אני אוהב את העיר הזו, על הטוב ועל הרע שבה. כאן ביתי. לעניות דעתי כל זה מזכה אותי בתואר הלא מי יודע מה נכסף "תל אביבי", או לפחות בסוג של פרספקטיבה. לא טובה יותר או מעמיקה יותר משל כל אחד אחר, ובכל זאת.

אני לא מנסה לשכנע אף אחד להצביע לאף אחד במאמר הזה, רק אומר את דעתי בפירוט יחסי למי אני הולך להצביע ולמה, ואקווה לתרבות דיון סבירה.

אתם מוזמנים לקרוא את הכתבה שכתבתי על הבחירות לתל אביב במוסף G של גלובס. זהירות: קובץ פידיאף. אני מצרף את הכתבה גם כדי שתעיד עלי שפגשתי את כולם, חשבתי על זה המון, קראתי המון פרוטוקולים והחלטות ומה לא. ולא שיש משהו רע בהצבעה שבטית או מהבטן או מה שזה לא יהיה.

אז נתחיל דווקא בפתק הראשון, למועצת העיר.

במערכת הבחירות הקודמת לעירייה הייתי די פעיל ב"עיר לכולנו" מהיום הראשון. לא פעיל בכיר בשום צורה, לא אסטרטג ולא קמפיינר, רק פעיל שטח הכי קטן שמחלק פלאיירים בתיבות הדואר ועומד מחוץ לסופרמרקטים בשישי בצהריים. בגדול אני גאה בעיר לכולנו, בהישגים שלה ובחברים המרכיבים אותה (אם כי, חייב להודות, חלק מהחברים הנמצאים ברשימה העכשווית מרשימים אותי הרבה פחות). היא ניבאה והטרימה את המחאה החברתית והציבה מודל די מרגש, אם יורשה לי, של פוליטיקה מקומית. יחד עם זאת, יש לי גם ביקורת (שפורטה בכתבה לעיל).

יש עוד רשימות איכותיות שרצות למועצה. למרצ רשימה ממש מצוינת בעיניי, גם לרוב העיר – שחתומים לדעתי על כמה מהשיפורים הגדולים שעברו על העיר בחמש השנים האחרונות ויחד עם "עיר לכולנו" מהאופוזיציה דחפו את העיר והעומד בראשה למקומות טובים יותר. התרשמתי מאוד גם מרשימת "דרום העיר", מהאג'נדה ומהחברים המרכיבים אותה. אין צורך לפרט למה דרום העיר היא הסוגיה החשובה ביותר לטעמי בבחירות האלה, לצד התחבורה הציבורית (נכון שרצוי היה שהרשימות הדרומיות, ויש שש או שבע מהן, תלוי איך סופרים, יתאחדו לרשימה אחת ייתנו כוח אמיתי לשכונות דרום ומזרח העיר, אבל אי אפשר לתקן את כל העולם או לפתור את סוגיית האגו ביום אחד). גם למפלגת העבודה רשימה חביבה ביותר. בכל מקרה, כל מי שיצביע לאחת הרשימות האלה יכול לבוא ולקבל ממני כיף, לחיצת יד אמיצה, חיבוק או נשיקה – לבחירתכם.

בכלל, ככלל – אחרי שפגשתי רבות ורבים מהרצות והרצים למועצה אני מרגיש טוב בקשר לחמש השנים הבאות, ולא משנה מי יהיה ראש העיר.

אבל אני הולך להצביע ל"שימו לב הורים" של ציפי ברנד, רותי רוסו ואור אלתרמן, וזאת מהטעמים הבאים: בשש השנים האחרונות, מאז הפכתי להורה, התחוור לי המצב העגום של מערכת החינוך בעיר. גם כאן כמעט הכל ברור וידוע – הצפיפות בכיתות, התקינה החסרה, ההוצאות הכבדות המושתות על ההורים, המחסור החמור במתנ"סים, בריכות ופעילות אחה"צ, ועוד ועוד. באים לרשימה בטענה שהיא סקטוריאלית. אולי. אבל אם חינוך זה נושא סקטוריאלי, אז אני סקטוריאלי. אצטרך ללמוד לחיות עם זה.

לגבי הטענה למה שתי רשימות ההורים לא התאחדו ורצו ביחד: טענה נכונה וחזקה, בדיוק כמו ברשימות הדרום. הייתי שמח אם זה היה ככה, אבל לא יצא. מצד שני, אם יהיו הורים שיתבלבלו ויצביעו לרשימת הורים – גם טוב. אני מכיר כמה מהחברות והחברים הפעילים שם ואני סמוך ובטוח שגם הם יהיו על הכיפק.

שנית, אני מכיר את ציפי ורותי. הילדים שלי עם הילדים שלהן בגן ובבית הספר. הן חברות (הלהקה שלי, נאג' חמאדי, אפילו הקליטה עבורן ג'ינגל), הן לוחמות חברתיות ואני בטוח שהן יהיו אחלה חברות מועצה וישפיעו לטובה. אני גם סומך עליהן בעיניים עצומות לרווחה שיידעו להצביע טוב ונכון גם בסוגיות שלא נמצאות בהארד קור של המצע שלהן – דרום, דיור, תחבורה ועוד. הרי בסופו של דבר, ההיגיון הבריא חשוב יותר מהמצע הכתוב. הן אפילו הציעו לי להצטרף במקום טוב בתחילת המרוץ, אבל אמרתי לא ואני קצת מצטער וקצת שמח על זה. בכל מקרה, לתחושתי, רשימות ההורים הולכות להיות ההפתעה של הבחירות האלה. אציין עוד דבר: אני חושב שהקדנציה הזו דווקא התאפיינה בשיפור מה מבחינת היחס למערכת החינוך בעיר ולמספר ההולך וגובר של ילדים בה, אבל צריך עוד דחיפה בכיוון הנכון.

הסתייגות אחת, קשה ומהבטן: זו רשימה קצת בורגנית מדי לטעמי. אולי לא הייתי מצביע לה אם לא הייתי מכיר את הנפשות הפועלות. הייתי מצביע ל"דרום העיר".

לגבי ראש העיר

פגשתי את אהרון מדואל לשיחה אחד על אחד, הייתי בחוג בית שלו, ראיתי אותו בפעולה ועקבתי אחרי פועלו ומפעלותיו במועצה, ובכלל. מדובר באדם חכם, רציני, הגון ומשקיען, יודע לדבר ויודע להקשיב. חבר מועצה שהעיר יותר ממתכבדת בו וראש אופוזיציה שעשה המון (בטח ביחס למה שאפשר לעשות באופוזיציה). אבל מצטער, אני לא חושב שהוא יכול להיות ראש עיריית תל אביב. לא בגלל שהוא לא מוכשר מספיק או לא מכיר את החומר, וגם לא בגלל מחסור בחזון. אני פשוט לא רואה אותו מייצג טוב את העיר מול המדינה. מדובר באדם לא ממסדי, לעדותו, אבל בשביל להיות ראש העיר של העיר היחידה בארץ אתה חייב לדעת לעבוד עם ועל הממסד. חלק לא קטן מהמגרעות של חולדאי נובעות בעיקר בגלל זה – הוא לא מסתדר ולא הסתדר עם השלטון המרכזי ולא ידע לעבוד אתם (בולט במיוחד בתחום התחבורה הציבורית).

ניצן הורביץ. גם אותו פגשתי וגם אותו אני מכיר ויש לי רק מילים טובות אבל מצטער, אבל אני לא חושב שהוא מתאים להיות ראש העיר. יש לו רעיונות טובים וחזון לא רע, אבל אין לו ניסיון ביצועי ואני לא חושב שמעבר בין כזה חוסר ניסיון לניהול ברמה כל כך גבוהה כמו עיר בגודל של תל אביב – חמישה מיליארד שקל תקציב, מעל לעשרת אלפים עובדים ומעל לארבע מאות אלף תושבים – ייפגע בנו. מצטער, אני לא רואה את הורביץ בונה אלפי דירות כמו שהוא מבטיח. אני גם לא רואה אותו מפזר את מבקשי המקלט בכל הארץ. מלבד זאת, יהיה טוב יותר לתושבי תל אביב ואזרחי מדינת ישראל אם הוא יישאר כח"כ – הוא מצוין בזה. יש הבדל מהותי בין להיות מחוקק ובין להיות מבצע והוא מחוקק לא רע בכלל.

רון חולדאי. אי אפשר לאהוב את רון חולדאי, זה ברור. השאלה היא אם צריך ועליה אין לי תשובה ברורה. יש הרבה מאוד דברים העומדים לחובתו: שינוי ייעוד של קרקעות, מיסחור ייתר של המרחב הציבורי, מצב התחבורה וכמובן הדרום (למרות שגם כאן יש הרבה מאוד דמגוגיה שמסתירה את האמת. מספיק לעשות סיבוב בדרום ומזרח העיר שעברו גם הם מתיחות פנים ושיפור מסיבי), ועוד, ועוד, ועוד קצת. מצד שני, יש גם הרבה לזכותו כמובן וגם את זה אין טעם לפרט.

אולי בכל זאת, בנוגע לשתיים מהטענות הבולטות. האחת: שהוא אויב המחאה. לדעתי זה לא נכון. כן, הוא פינה את רוטשילד ופקחיו עשו את זה באלימות תוך כדי שהם פוגעים בחברתי האהובה דפני ליף. אבל בואו נזכור את מה שכולם רוצים לשכוח: זה קרה אחרי שמאהל רוטשילד הפך למחראה שמיררה את חיי התושבים. בזמן אמת, חולדאי איפשר את המחאה: את המאהלים – ברוטשילד, בלווינסקי, בכיכר המדינה, בנורדאו, בבן גוריון. הוא איפשר את ההפגנות הגדולות. בפרספקטיבה, הוא ממש, אבל ממש, לא אויב המחאה. להאשים אותו במותה זו בעייני איוולת וצביעות.

שנית, בנוגע לפליטים. הדברים שכולם מתעלמים מהם: בתל אביב הם מקבלים שירותי בריאות ורווחה וחינוך ומזון וחלקם תעסוקה. שום דבר לא מספיק, זה נכון, ושום דבר לא מספיק טוב, זה ברור. באים אלי בטענות על זה שאני סובר שביחס לאחרים הוא טוב יותר – זה לא מספיק, אומרים לי. יכול להיות שזה לא מספיק, אבל צריך להסתכל על מה שיש. אשמתו: שלא התעורר בזמן, שלא דפק מספיק חזק על שולחנות השלטון המרכזי, שהפקיר את תושבי השכונות האלה.

לגבי הדיור: אני לא חושב שזה תלוי בו. הוא אולי לא עשה מספיק את מה שהוא יכול לעשות, אבל זה בכל מקרה לא היה מספיק ומספק אף אחד מהטוענים. להזכירכם: יש מצוקת נדל"ן בכל הארץ, ואם בדימונה קשה לקנות דירה – מה אתם רוצים מתל אביב.

טוענים שהוא הופך את העיר לעיר לעשירים. לא מדויק. נכון, יש מגמה של חזרת עשירים לעיר שקונים פנטהאוזים במגדלים, אבל א) זו מגמה עולמית ו – ב) תל אביב דווקא הופכת צעירה: זו עיר בה שיעור הצעירים גבוה מאד, בטח בהשוואה לכלל הארץ: שיעור בני ה-34-18 מתוך כלל האוכלוסייה בעיר הוא כ-31%, בעוד שבשאר המדינה שיעור הוא כ-25%. יש גם עלייה תלולה במספר הילדים בעיר – ולא, חברות וחברים, הם לא נולדים לשרי אריסון. יש גם עלייה של 8% במספר ילדי הגנים בעיר. 4500 ילדים נולדו בה בשנה שעברה ורק 1600 איש עזבו אותה. ולא צריך סטטיסטיקה בשביל זה, אני רואה את זה כתושב. כשבאתי זו הייתה עיר של זקנים ושל צעירים אחרי צבא ששכרו דירות. הורים וילדים היו מראה נדיר. זה כבר לא ככה. עיינו.

כתושב וותיק יחסית של העיר, אין ספק ואין חולק על השיפור הגדול, העצום, שהיא עברה ועוברת. לא הכל בזכות חולדאי, ברור, הרבה מכל זה קרה למרות חולדאי. ואחרי הכל – זה קרה בתקופתו.

עוד דבר בנוגע לחולדאי, ואת זה הוכיחו חמש השנים האחרונות בבירור: האיש צריך דחיפה, עובדה שהדחיפות האלה עוזרות: ויעידו שבילי האופניים או פארק קריית ספר, לדוגמה. רשימת רוב העיר ועיר לכולנו עשו עבודה נהדרת בלדחוף אותו למקומות טובים וצריך עוד רשימות כאלה כדי להמשיך ולדחוף – בעיקר דרום העיר וההורים.

לסיכום, הוא ממש, אבל ממש, לא כל כך גרוע כמו שעושים ממנו. אז הוא יהיר ולא נעים, בסדר – אתם לא בוחרים חבר (ובכלל לא בטוח שהורביץ נעים ממנו).

עכשיו השאלה שנשארה היא: האם תצביע לו, יא דרור?

אהיה כן אתכם: אני רוצה. מגיע לו. הוא ראש עיר מצוין שלוקח את העיר למקומות טובים, ואני מאמין שהוא יכול להמשיך – בהינתן אותן דחיפות שדיברתי עליהן.

אממה – אני לא יכול. יהיה לי קשה, נפשית ופיזית, להכניס את השם שלו לתוך מעטפה. כן, גם אני מצביע מהבטן וגם אני שייך לשבט. אני רוצה, אבל קשה לי. לא רואה את עצמי מצליח.

אז נראה לי שאני מצביע לאהרון מדואל. הוא לא יהיה ראש העיר, ואולי טוב שכך, אבל חשוב לחזק אותו ואת החזון שלו. להבדיל מהורביץ – הוא יישאר פה גם ב-24.10 לעוד חמש שנים וימשיך להילחם בשבילנו. זו הצבעת מחאה וזו הצבעה שנועדה לסמן לחולדאי את הכיוון הרצוי.

אז זו הבחירה שלי, היא לא מושלמת והיא לא קלה לי: "לב" (אסיפת הורים) למועצה (למרות שהנכון המושלם היה "דרום העיר) ואהרון מדואל לראשות העיר (למרות שחולדאי טוב ממנו).

בחירות טובות לכולם והלוואי שנמשיך להיות חברים גם אחר כך.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • קובי שטח  On 20/10/2013 at 14:45

    פוסט כן ומעולה!

  • עוגיפלצת  On 20/10/2013 at 14:58

    רשימה מצוינת, תודה

  • Erez Rubinstein  On 20/10/2013 at 15:31

    תודה, חסכת לי עבודה מחקר ארוכה למחר בלילה. מסכים עם הכל, פרט לסוף – אני כנראה כן אצביע חולדאי כי בסופו של יום אני מאד אוהב את העיר הזו בה אני חי למעלה מעשור, מהיותי רווק ועד היום כאב לשלושה – והוא זה שאחראי לכך לטוב ולרע.

  • דרור פויר  On 20/10/2013 at 15:40

    תודה חברים

  • אייל  On 20/10/2013 at 15:59

    לך תצביע לרשימה בורגנית מדי, שתומכת באג'נדה צרה, ותמורת איזה מתנה קטנה להורים תשב בקואליציה של חולדאי ותצדיק את מדיניות העיר לעשירים שלו. כי ככה זה הרי עובד עם ראש העיריה הנוכחי: מצביעים בשבילו במועצה, ובתמורה הוא נותן ג'וב, או ג'ובים, ומאפשר לגנבי הקולות ליצור מראית עין של עבודה אמיתית עבור העיר.

    אבל תעשה טובה אל תצביע לאהרון מדואל. הדבר האחרון שאנחנו צריכים זה להיות מיקלחת למצפון לא נקי.

    • לילך  On 21/10/2013 at 1:43

      מה שאייל אמר…

      • avivitmishmari  On 22/10/2013 at 9:39

        על זה נאמר: הם היו כל כך טהרנים שבחרו את המצביעים שלהם בפינצטה ואחר כך ברנטגן.
        (חוזרת מהקלפי).

  • גיל  On 20/10/2013 at 16:40

    דרור, גם הכתבה בגלובוס מאתמול הייתה מצוינת וגם הטור האישי מקיף,רציני וכן.
    ציטוט מהכתבה "" איך תעבור מניהול של כלום לניהול של עיר?…".
    מצביע עבור חולדאי ,יכול להבין את נטיית הלב שלך להצביע עבור מדאול. כל הצבעה עבור הורוביץ לראשות העיר מבוזבזת. ביום רביעי הוא ישוב למשכן הכנסת למושב החורף.

  • אורי רז  On 20/10/2013 at 16:44

    טענתך לגבי חולדאי ועשייתו בתחום הדיור נשמעת לי בעייתית.

    יש בתל-אביב מגרשים שעומדים ריקים מזה זמן רב, ונראה שלא נעשה בהם דבר, לדוגמא התחנה המרכזית הישנה והשוק הסיטונאי ברחוב העליה.

    למה מגדל מאייר לעשירים ברוטשילד פינת אלנבי נמצא בשלבי בנייה מתקדמים, אבל בתחנה המרכזית הישנה ובשוק הסיטונאי בשוק העליה (שני מגרשים במרחק גג קילומטר מהמגדל, שעומדים ריקים שנים רבות מאוד) לא קורה כלום?

    המגרשים הללו הם בדיוק הדוגמא של מגדלים לעשירים באיזורים החזקים ובין כלום לשאר, ולענ"ד הם אומרים דרשני.

  • יכין  On 20/10/2013 at 16:47

    אופס… איבדת אותי. הנה עוד אחד שנותן למלים שמעגלות פינות לשכנע אותו. חולדאי פינה את המחאה לא רק אחרי שמיררה את חיי התושבים אלא גם שנה אחר כך. קיבלנו מכות – סתם. שנה אחרי המחאה המקורית, ולפני שמישהו הספיק בכלל לדבר. שוטרי היס"מ קיבלו הוראה חד משמעית לפנות כל ניצן של מחאה מתחילה בשנה שעברה, בכל מקום היו יותר שוטרים ופקחים מאשר מפגינים וההוראה לנהוג באלימות ללא פשרות היתה של חולדאי ושלו בלבד. וכל השאר כבר באמת לא חשוב. ושום מדרכה או טיילת לא ישכנע אותי. חולדאי הוא לא ראש העיר שלי והוא לא צריך להיות גם שלך. ולו מהסיבה שהוא כבר מזמן חושב שזאת העיר שלו ואנחנו נתיניו. שילך רגע לנוח בבית ולחשוב למה הוא פוגע באותם צעירים שהופכים את העיר למה שהיא.

  • קוקי  On 20/10/2013 at 16:54

    מה אני אגיד לך…
    תצביע למי שבא לך אבל תן לפחות ארגומנטים משכנעים יותר.
    בוא נבדוק מה הנימוקים שלך נגד האופוזיציונרים:
    1. אהרון מדואל – "אני פשוט לא רואה אותו מייצג טוב את העיר מול המדינה."
    למה?
    כי הוא לא ממסדי.
    ולמה חולדאי כן?
    "חלק לא קטן מהמגרעות של חולדאי נובעות בעיקר בגלל זה – הוא לא מסתדר ולא הסתדר עם השלטון המרכזי ולא ידע לעבוד אתם (בולט במיוחד בתחום התחבורה הציבורית)."

    * ואללה, שכנעת אותי ביג טיים

    2. ניצן הורביץ – "מצטער, אבל אני לא חושב שהוא מתאים להיות ראש העיר."
    למה?
    כי "אין לו ניסיון ביצועי… יהיה טוב יותר אם הוא יישאר כח"כ – הוא מצוין בזה."
    ולמה חולדאי כן?
    הצצונת בוויקי:
    א. "לאחר שחרורו מצה"ל עסק במשך שנתיים במכירת מזגני אוויר בניגריה, אך לא הצליח בעסקיו."
    ב. "במהלך כהונתו כמנהל גימנסיה הרצליה, התמודד בבחירות המקדימות במפלגת העבודה, אולם לא הצליח להגיע למקום ריאלי."
    אז עם איזה ניסיון ביצועי הגיע חולדאי לראשות העיר? אה כן, ניהל בי"ס.
    ** וואלה, שכנעת אותי עוד יותר.
    והכי חשוב, ניקיון כפיים (זה לא ממני, זה מאדריכל העיר שלו עצמו):

    איך התחלנו?
    כן, תצביע למי שבא לך אבל לפחות תשכנע.

    • גיל  On 20/10/2013 at 17:40

      את זה משום מה השמטת ..מענין
      מתוך ויקפדיה " מונה למפקד טייסת ולאחר מכן מונה למפקד ההקמה של בסיס חיל האוויר בנבטים והיה למפקדו הראשון. לאחר מכן מונה למפקד בסיס חצרים. פרש מצה"ל בשנת 1989 בדרגת תת-אלוף‏‏."
      ניסיון ניהולי וביצועי ,אחריות על חייהם של מאות ואלפי חיילים ,שטח גאוגרפי גדול יותר מת"א,ניהול תקציב של מליארדי שקלים,.נבחר ע"י מגזין פורבס כראש העיר המצטיין בארץ. תזכיר לי מה הניסיון הניהולי של הורוביץ למעט ניהול ועד בית.
      אגב,דרור לא מיסיונר ולא מנסה לשכנע אף אחד,הוא מביע את דעתו ועמדתו כמו רבים טובים אחרים,מרמרי,לוי,אוחובסקי,תמיר,דואק,זהבי ,לרמן ,יחימוביץ,שמולי,ארדיטי ,לוינסון ועוד.לא מוצא חן בעינייך ,לא נורא.

      • דרור פויר  On 20/10/2013 at 17:55

        נכון (גיל), ותודה
        וגודוביץ' – שמתמודד בעצמו (את זה שכחת לציין) – מדבר לא לעניין. הוא שמע ממישהו ששמע. הוא לא ראה, לא קיבל ולא נעליים. סתם מקשקש כדי להיבחר. ואם אכן ראה או שמע או קיבל ולא הלך למשטרה בזמן אמת אלא חיכה עד עכשיו כדי לחשוף את זה במרוץ הכושל שלו – אז עוד יותר גרוע.

      • קוקי  On 21/10/2013 at 9:10

        לגיל – הרמיזות שלך חסרות ערך.
        לא השמטתי דבר מתוך אג'נדה. את תפקידי הגנרל שעשה חולדאי אין מי שלא מכיר (יוהרה, כבר אמרנו?) אבל אני התייחסתי לאזרחות ולתפקודו במסגרתה.
        כשנכתב על מועמד X שהוא לא מתאים מסיבה Y ואז מסתבר שלראש העיר המכהן מיוחסת אותה סיבה Y, קוראים לזה סתירה פנימית.
        "נבחר כראש עיר מצטיין"? איך זה קשור למה שהתייחסתי אליו – היכולות של האדם המגיע להתמודד על המשרה לפני שצבר בה ניסיון (שנזכיר 19 מנדטים למפלגה שבראשה אדם שניהל רק את משפחתו)?
        בנוגע לדרור – לא נראה לי שהוא זקוק לסניגורים.
        ודאי, הוא הביע דעתו בבלוג שמפורסם ברבים, ולא ניסה לשכנע – אבל אני שלא מפרסם בלוג, הבעתי גם את דעתי בתגובה.
        לא מוצא חן בעיניך? לא נורא.

        לדרור –
        לא שכחתי לציין כלום (אתה ממשיך בקו של האדון גיל עם הרמיזות מלאות הפאתוס) – לא היה לי מושג שהוא מתמודד.
        אני לא מנסה לקדם אף מועמד, רק הגבתי לדבריך שהגיעו אלי במקרה.
        התייחסתי לתוכן דבריו כי קשה לי להאמין שאדם יסתכן בתביעה על הוצאת דיבה בלי אמת בדבריו.

  • דרור פויר  On 20/10/2013 at 17:53

    מחקתי פה תגובה שהייתה מלאה בלכלוכים ושקרים שאין להם קשר למציאות. אעשה זאת שוב. כאמור, ואפשר לראות את זה פה – אין לי שום בעיה עם ביקורת עלי, על דעתי או על המועמדים שאני כותב עליהם, אבל אם אתה מלכלכך על חברים/רות שלי, אני מוחק אותך. לך לבלוג שלך

  • טל  On 20/10/2013 at 23:30

    יש סיבה אחת עיקרית לא להצביע לחולדאי שאותה כנראה שכחת.
    האיש עוד מעט 20 שנה ראש עיריית תל אביב.
    אף אחד לא צריך להיות בתפקיד כזה מרכזי יותר מעשר שנים. ברגע שיונהג בארץ term limit אמיתי (גם בכנסת וגם לעובדי מדינה) הכל יראה יותר טוב.
    אין מה לעשות, השררה משחיתה. תשאלו את שוטה.

    • בן ארצי (נניח)  On 21/10/2013 at 1:03

      שוטה מהערייה או שוטה של עוזי וייל?

    • אורית הירושלמית  On 22/10/2013 at 0:20

      שוטה חובל כמובן

      • אורית הירושלמית (לשעבר. כבר 10 שנים בתל אביב..).  On 22/10/2013 at 1:03

        עצם זה ששוטה חובל המשיך להחזיק בעמדת הכח בעירייה כלכך הרבה שנים, גם כשהיה ידוע לכולם שיש שם שחיתות, היא נקודה רעה לחולדאי. אם הוא כלכך חזק וביצועיסט, איך נתן לשחיתות ולעולם התחתון להמשיך לפרוח תחתיו??!
        ואני מצטטת מעיתון הארץ 2012: ״בסוף 2012, זמן קצר לפני ששוטה חובל יצא לפנסיה, נבחרה כלתו, קארין, אשתו של אחד מבניו, ישראל חובל, למלא את מקומה של מזכירתו של מנהל התכנון העירוני. אבל מילוי מקום המזכירה בעירייה אינו העיסוק המרכזי של קארין חובל, היא גם בעלת 33% מחברת ד.י.ש בלו סי, שהוקמה ב-2010, עת היתה בת 24. שם החברה הורכב מהאותיות הראשונות של שמותיהם של בניו של חובל: שי, דוד וישראל. ואולם ישראל, שעבד אז בתפקיד בכיר ברשות המסים, לא נרשם אז כבעל מניות בחברה – אלא דווקא רעייתו.״.
        ( ראו בקישור http://www.haaretz.co.il/news/law/.premium-1.2028510). אז נכון ששוטה חובל התחיל למלוך עוד לפני ימי חולדאי. אבל הוא המשיך והמשיך וביסס מעמדו תוך כדי כהונת חולדאי.
        חו״ח איני טוענת שחולדאי מושחת. הבעיה שלי היא שבמקרה הזה, על פניו לפחות, הוא לא נלחם מספיק בשחיתות האיומה שהתקיימה (על פי החשד) בתוך העירייה.

        ואם כבר מדברים על שחיתות ונדל״ן, אני יודעת שזה ממזמן (אולי מתקופת מילוא?), אבל איך בדיוק אושר פרוייקט סי-אנד-סאן?

  • להב  On 21/10/2013 at 6:40

    מאכזב, דרור.
    מה שיעל בן יפת עשתה בשביל ילדי העיר הזו. מה ששלי דביר עשתה בשביל ילדי העיר הזו. מה שאני עשיתי. מה שכולנו עשינו מהאופוזיציה, רשימות ההורים לא יעשו בשתי קדנציות. כולנו הורים, גם הורים, בתנועה שאתה חלק ממקימיה, וכולנו רואים מעבר לקצה האף ההורי הבורגני שלנו.
    חבל ומאכזב.

  • avivitmishmari  On 21/10/2013 at 9:16

    הבעיה עם חולדאי היא הנזקים הבלתי הפיכים. צפיפות בכיתות, דו"חות חניה בלי חניה, ייעוד העסקים בשרונה, הזנחה בדרום, כל אלה דברים מרגיזים ומקוממים אבל ניתנים לשינוי מהיר בלי נזק ניכר. רישוי הבנייה למגדלים, לעומת זאת – שיעורו גובל במפלצתי. כנ"ל התקנות שקובעות מי רשאי לקנות דירה בת"א (שיגבילו את תופעת הקנייה להשקעה בלבד של תושבי חוץ). אלה דברים שנגזרים מהחזון שלו לגבי העיר כנכס דלא ניידי (להבדיל מהעיר כמקום ראוי לחיות בו חיים משמעותיים). אין סיכוי שאצביע למישהו עם חזון כזה.

    אבל חוץ מזה, תודה על פוסט ענייני, מעורר למחשבה ובלתי מגויס.

    • דודי  On 21/10/2013 at 11:33

      מה הכוונה "דוחות חנייה בלי חנייה?" אין חנייה, אין. דווקא דוחות חולדאי מחלק פחות מבעבר, למשל לכל תושב יש אפשרות לחנות בכחול לבן בכל העיר ללא קשר לאיזור מגוריו, בשעות היום.

      בת"א הנדל"ן יקר מאד, וגם השטח שמוקצה לחנייה הוא נדל"ן, והוא מאד בצמצום. זה בלתי נמנע, והפיתרון האחד והיחיד הוא תחבורה ציבורית.

      • avivitmishmari  On 21/10/2013 at 13:44

        עושה רושם שהוא דווקא מחלק יותר – ויש לו יותר הזדמנויות לכך. כל מכולה של בניין משופץ (ויש עשרות באזור שלי) מקבלת חניה חינם במשך שבועות, ותושבי הבניין הסמוך צריכים לעשות עשרות סיבובים, אפילו מספיק מקומות חניה בתשלום אין בלב העיר. הבעיה אגב לא אישית שלי, אני הולכת ברגל, נוסעת תחנה-שתיים באוטובוס או שוכרת רכב לפי שעה. אבל כן, היה נחמד לו התחבורה הציבורית היתה מקבלת דגש חזק יותר (ומזהמת פחות).

        נדל"ן ומגדלים – נו, נדמיין שהחלטנו שאין שום ברירה אחרת ועוברים לבנייה לגובה. האם זה דחוף דווקא בנווה צדק? דירה-שתיים ענקית בלבד בכל קומה? ובמחירים כאלה? לא מצוקת הדיור עומדת לנגד עיניו. צריך היה להיות רשע, טיפש או עיוור כדי לאשר את רוב פרויקטי המגדלים שהוקמו ומוקמים פה.

      • דודי  On 21/10/2013 at 13:48

        אביבה – מסכים, גם בעניין המגדלים אם כי יש גם דוגמאות חיוביות. הזכרתי את יוקר הנדל"ן כטיעון נגד עצם האפשרות, שתהיה חנייה זמינה במרכז העיר.

      • avivitmishmari  On 21/10/2013 at 16:04

        אביבית 🙂

  • דודי  On 21/10/2013 at 11:42

    חולדאי חולל עוול נורא לתושבים באיזור לווינסקי וסביבותיו, ע"י מדיניות מכוונת של יישוב הפליטים שם. זה פשוט פשע שמעמיד בצל את הדברים החיוביים שהוא עשה. השכונות לא בנויות בשום מובן לכמות כזו של אנשים והחיים שם, שהיו ממילא קשים לאנשים רבים, הפכו לקשים מנשוא. ל-90% ואולי יותר מתושבי העיר זה לא מפריע ולכן חולדאי ייבחר כנראה שוב, אבל בבואנו להצביע עלינו לזכור גם את החלשים ביותר. אני אצביע כנראה למדואל, בשום אופן לא לחולדאי.

    מי שיאמר שהפליטים התיישבו מרצונם במתחם קטן מוגדר – זה לא נכון. זו מדיניות מכוונת. מן הסתם מהגר אפריקאי לא ישכור וילה בצהלה, אבל הסיבה שהם גרים דווקא היכן שהם גרים היא הכוונה מלמעלה. למשל, ישנים בגן לווינסקי כי אפשר. אם יילכו לגינה בשכונה אחרת, אפילו בגן החשמל, הרשויות יגרשו אותם מייד.

    • דודי  On 21/10/2013 at 11:49

      בסופו של דבר אני מסכים לחלוטין עם מה שכתבת: "דרום העיר היא הסוגיה החשובה ביותר לטעמי בבחירות האלה, לצד התחבורה הציבורית" – וזה ממש לא מתיישב עם הצבעתך לרשימה שאין לה כל עמדה רשמית בסוגיה זו. כפי שציינת, יש כמה רשימות שמתמקדות בדרום, וזה רק לטובה, אתה יכול לבחור את זו שנראית לך ביותר.

      • דודי  On 21/10/2013 at 11:55

        סליחה על פיצול התגובות. אני לא מסכים להסבר שלך: "אני גם סומך עליהן בעיניים עצומות לרווחה שיידעו להצביע טוב ונכון גם בסוגיות שלא נמצאות בהארד קור של המצע שלהן – דרום, דיור, תחבורה ".

        פוליטיקאי נבחר אינו שופט, שצריך להכריע בשיקול דעת בדין שמובא לפניו. הוא צריך ליזום ולקבוע סדרי עדיפויות, תקציביים ואחרים, בין מטרות שונות שכולן יכולות להיות טובות ומוצדקות בפני עצמן. רשימה שנבחרה על בסיס סדר יום בן סעיף אחד, ומחוייבת לבוחריה, תעסוק בסעיף זה וזה בהכרח יבוא על חשבון כל דבר אחר.

  • האזרח דרור  On 21/10/2013 at 15:33

    ההצבעה שלך לרשימת ההורים היא NIMBY, זו הסיבה המרכזית שאנשים בישראל נדפקים. כולם רבים מי ימשוך את השמיכה הכי קרוב אליו, ויקבל קצת פרורים. השמיכה נפרמת.

    • להב  On 21/10/2013 at 15:41

      4 משפטים קצרים, ובסופן מסקנה מדויקת וכואבת בת שתי מילים בלבד.
      הכבוד לך, האזרח דרור.
      כמה עצוב..

  • Suzy Jabotaro  On 21/10/2013 at 19:44

    זה בלבל אותי ולכן יעזור לי מחר. תודה.

  • אורית הירושלמית (לשעבר. כבר 10 שנים בתל אביב..).  On 22/10/2013 at 1:03

    תודה. האם לשתי רשימות ההורים סיכוי דומה להיכנס?

  • הבטן לא תתן להצביע לחולדאי  On 22/10/2013 at 3:07

    לגבי רשימת ההורים: ניסיון העבר מוכיח שבפועל כנראה יקנו אותם בנזיד עדשים (משהו בדמות כמה כיתות חדשות במרכז העיר) והם בקואליציה מכאן ניסיון העבר מראה שמפלגות כאלו הופכות ליסמנים של ראש העיר והקואליציה. אני מאוד מקווה שבפועל נראה מהם קצת יותר מאיזה פרוייקט חינוכי נחמד וכמה כיתות…. לצערי קשה לי להאמין שזה המצב. לגבי חולדאי, נוטה להסכים אבל הבטן לא תיתן להצביע לאיש שבמשמרת שלו בריונים בחסות העירייה מטילים אימה על תושבים ועסקים קטנים.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: