כל מה שצריך לדעת על המלחמה בסמים

א.

בסוף השבוע שעבר נסענו החבר'ה לחוף אכזיב. מזג האוויר היה נהדר והים היה מזמין וצלול כבדולח. בערב, אחרי שנרדמו הילדים, עלו הבשרים השווים אל האש והבירות הקרות זרמו כמו בירות קרות.

ואז באה המשטרה.

המשטרה היו שני שוטרים, אחד במדים ואחד סמוי. הם רצו לחפש עלינו סמים. או כמו שהם הגדירו את זה, הם רצו שנוציא את כל מה שיש לנו. זה שבמדים היה נראה כאדם שנוח לכעוס. היא מיהר לאיים בכליאה, בתלונה, בעיכוב, בכל מני דברים. לגבי הסמוי, קשה לומר אם הוא היה הסמוי הכי גרוע בעולם או גדול הסמויים שפסעו על אדמת הארץ הטובה הזאת. מצד אחד, הוא היה נראה בול כמו שוטר סמוי, מה שיכול להרוס את כל העניין, אבל מצד שני, לא האמנת, פשוט לא האמנת שזה נכון, שיכול להיות שוטר סמוי כל כך גלוי. אפילו היו לו מכשירי קשר. שוטר סמוי עם מכשירי קשר, אתם מבינים. שוטר סמוי שאינו סמוי. עץ שלא נופל בתוך יער שאינו קיים אבל עושה המון רעש. האיש אתגר את כל מה שחשבנו שאנחנו יודעים על בטוח. במעמדים כאלה אני תמיד חושב על החבר שלי האריה ועל איך שהוא היה מכניס כאן את השאלה הקבועה שלו: מה בסדר בתמונה הזאת?

ברור שהתקוממנו. אנחנו אנשים בוגרים ומיושבים בדעתם, שהתרוצצו יום שלם אחרי הילדים שלהם עד שסוף סוף בא הערב הזה ואין לנו שום כוונה לקבל את זה שמתייחסים אלינו כמו לעבריינים, שמאיימים בלקחת אותנו לתחנה. רבע שעה מפה, בנסיעה רגועה, שותים בני נוער כמו משוגעים, שואפים גז מזגנים, דוקרים אחד את השני ויוצאים אל הכביש, אבל עלינו אתה גיבור?

כמובן שלא עזר כלום. הייתי רוצה לומר שהחיפוש שלהם היה מקצועי, אבל הם היו די גרועים. אחר כך הם גם חיפשו בחושות, אחת מהן הם ממש הפכו, כמו בשידור חוזר של סדרת משטרה ישנה, פתחו סבוניות ושטויות כאלה. זה מקום של סמים, חזרו ואמרו, מקום של סמים.

אחר כך הם רצו לחפש אצלי בחושה. ההוא עם המדים שלח איתי את הסמוי. אין מצב, אמרתי לסמוי, שני הילדים הקטנים ישנים שם ואתה לא מעיר אותם עכשיו. זה לא עשה עליו רושם. הוא אפילו סיפר לנו סיפור גבורה מהשבוע הקודם: הוא רצה לחפש בחושה של משפחה עם ילדה באמצע הלילה, אז האבא נכנס לבד ונתן לו שני ג'וינטים. לקחנו אותו לתחנה, אל תשאלו. אין מצב שהוא לא תופס ג'וינט, שניים, פשוט אין מצב. השוטר סיים את דבריו והביט בנו כאילו אנחנו אמורים למחוא לו כפיים או משהו.

אלה סיפורי הגבורה שלו, אתם מבינים, להרוס חופשה של משפחה. אחרי וויכוח לא קצר הסכים הסמוי לא להפוך לי את החושה, לא לפני שהציץ פנימה ועשה את עצמו בודק את המספר שלי בקשר, אבל הקשר לא עבד.

לא מצאו כלום ואחרי כמה זמן הלכו מאוכזבים. הטעם הרע נשאר ואת השאר הלילה זה די דפק. אני גם ככה מגיב קשה מאוד לרשויות החוק. עניין פיזי לגמרי; דפיקות לב מואצות, הזעה מוגברת. ככל שאני יותר חף מפשע אני מרגיש יותר אשם. המחשבה שהפשע היחיד שאני יכול להיתפס בגינו הוא פשע שלא ביצעתי יכולה קצת להלחיץ. ככה אתה אף פעם לא יודע מאיפה זה יבוא לך.

ב.

תמיד זה ככה בצפון. אין פעם אחת שאתה עולה לשם ולא ניגשת אליך המשטרה ומטרידה אותך טוב טוב בחיפושים ארוכים אחרי סמים קלים ומפגינה יחס מעצבן. יש לא מעט אנשים שלא נוסעים בגלל זה. אף אחד לא רוצה לעשות מדורה קטנה ליד נחל יפה ולבלות חצי לילה כששני אנשים שמגשימים הלכה למעשה את כל הסטריאוטיפים על שוטרים ממררים לו את החיים.

ואת מי מטרידה המשטרה? את האנשים שישנים בטבע, ביערות, בשמורות, בחופים, בכפרים. אני מתקשה להתחמק מהוודאות הכמעט מוחלטת: אם היינו לוקחים ארבע נערות ליווי ושישה גרם קוקאין לסוויטה הכי יקרה בנהריה אף אחד לא היה מטריד את מנוחתנו; אם היינו חבורה מטילת אימה של גברים מהגיהינום עם דלתות של ג'יפ פתוחות לרווחה, שהמוזיקה תוכל לקרוע את דממת הלילה, איש לא היה ניגש אלינו. אם היינו בחליפות של חמשת אלפים יורו, מי היה מתעסק. אם היו לנו עורכי דין, מי היה מתקרב. אבל זה שאנחנו בגופיה וקפקפים יושבים בשקט מול מדורה קטנה בחושה על חוף הים נותרת לשוטרי הצפון זכות להטריד אותנו. לא יודע מתי אחזור לשם. וחבל, כי אני מת על הצפון.

זה תמיד אותו סיפור, לא? דופקים את מי שאפשר.

מצד שני, אסור לשכוח שהמצב היה יכול להיות כל כך הרבה יותר גרוע. היי, לפחות אנחנו יהודים.

ג.

באופן עקרוני, אני בכלל לא נגד הטרדות של המשטרה. אני מאוד מעוניין שהם יטרידו כמה שיותר בכבישים, אני בעד שהם יטרידו אנשים שמעלימים הכנסות, הטרדה של אנשים שחונים במקומות שמפריעים לתנועה מקובלת עלי מאוד, כך גם הטרדה של שיכורים ואלימים. אני גם אוהב נורא כשהם מטרידים את מי שצריך להטריד אותו. הטרדה היא נשמת אפה של אכיפת החוק. אי אפשר שכולם ירגישו חופשיים, זה הרי בלתי נסבל.

ואחרי שכל זה נאמר – למה, לעזאזל, הם צריכים להטריד אותי?

באמת, אני לא מבין, מה? נגמרו הבעיות במדינה? נגמר לכם את מי להטריד? מה אני, מסתנן? אני נראה לכם ערבי? אני אנרכיסט בהפגנה? תגידו לי אתם, אני אתיופי? מה אני, עובד שמפגין נגד פיטוריו שאתם באים אלי באלימות? עם מי אתם חושבים שאתם מדברים פה, עם בדואי? בסך הכול קצת שמאלני, בסדר, אבל אתם לא יכולים ללכת ללוד או משהו?

המדינה הזאת השתגעה, בחיי. כל הדיל היה שמטרידים רק את החלשים והמוחלשים, לא? כל העניין היה שמה שקורה בווגאס נשאר בווגאס, אם אתם קולטים את כוונתי (כלומר: האמרה האמריקנית מסמלת עבורי זליגה של נורמות מקולקלות ממקום אחד למקום שני). מה השתבש, תגידו?

ד.

אני גם לא נגד המלחמה בסמים, אני פשוט נגד המלחמה הזאת בסמים האלה. זו הרי בדיחה. כמות מסוימת של מריחואנה לצריכה עצמית למבוגרים צריכה להיות מותרת, כמו במדינות אחרות בעולם שאנחנו רוצים להיות כמותן. תעשו את זה חוקי, תעלו את הגיל שמותר להתחיל – כמה שיותר מאוחר, יותר טוב – תעשו משהו, אבל אל תנסו לשפר את הסטטיסטיקות העלובות שלכם על ידי הצקה והטרדה חסרות טעם, סיבה וצורך על אנשים שישנים על חוף הים. אנשים שגם אם הם מעשנים לא מהווים סכנה. הם אפילו לא מתכוונים לנהוג לשומקום. הם מציקים לאנשים האלה מאותה הסיבה שהכלב מלקק לעצמו וגו'. כי הם יכולים. ללכת למקומות בהם נדרשת ההצקה וההטרדה היא הוראת השעה – זה כבר סיפור אחר.

אתם בעצמכם אמרתם מה תמצאו אצל האנשים בטבע: ג'וינט פה, ג'וינט שם. אבל איתם זה קל ובטוח, הם אנשים נחמדים ורגועים, הם לא יסתערו עליכם במקלות וסכינים ואלות, הם לא יירו באף אחד, הם חבורה של אנשים שיושבים ושותים כמה בירות וצוחקים ולא רוצים ברעתו של אף אחד. מקסימום הם יתלוננו חרישית ואתם תוכלו לחזור לתחנה בשלום.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • mashkazg  On 24/10/2010 at 10:34

    http://en.wikipedia.org/wiki/Legal_history_of_cannabis_in_the_United_States
    הסיבות להוצאתו מחוץ לחוק של הקאנאביס היו כלכליות לגמרי, ועד היום הן ככה, אם כי הנסיבות השתנו קצת. בזמנו סיב הקנביס היה היחיד שאיים תעשייתית על סיב הניילון החדשני (על הניילון אפשר לרשום פטנט, על הקנביס לא), וגם כיום הליגליזציה עדיין מתעכבת בשל העניין המעצבן הזה, שאי אפשר לרשום פטנט על הצמח היעיל ביותר שידוע לאדם. ברגע שיוציאו לשוק תרופה שכוללת THC בצורה שאפשר לרשום עליה פטנט, הליגליזציה תקבל בוסט מחודש. אבל לא לדאוג, משטרה תמיד תמצא מגודלי שיער שישנים בשק שינה להיטפל אליהם.

  • עינת  On 24/10/2010 at 10:46

    אני בהלם, לא ידעתי שזה המצב. איזה עליבות, צריך לשלוח את הרשימה למפכ"ל, אולי אני תמימה אבל אי אפשר שלא לקרוא ולהסכים שזה פשוט בזבוז כספי הציבור

  • מיכאל ז.  On 24/10/2010 at 11:25

    שיתפתי את הפוסט בדף הרשמי של משטרת ישראל בפייסבוק. מעניין אם מישהו יטרח להגיב שם

  • vandersister  On 24/10/2010 at 11:36

    נו בטח שהשוטרים התאכזבו. הם לא יכלו לצרוך את הג'וינטים ששנוררו מכם (ראה לעניין זה: http://www.mynet.co.il/articles/0,7340,L-3897891,00.html)

  • baronit  On 24/10/2010 at 11:56

    ארררר

  • דפנה לוי  On 24/10/2010 at 12:27

    גם ביפו זה ככה, לא רק בצפון. אתה יכול לגור מעל גלידריה שלא מזמן נזרק לתוכה, בערב, עם המון אנשים מסביב, רימון הלם, אבל יהיה בסביבה שוטר סמוי (בחיי סמוי) שיחתוך אותך באלימות באמצע הכביש ויגיד לך לעצור בצד, ובאמצע התקף הלב שזה עושה לך (אחרי הכול, מי זה הגבר הזה שעוצר אותי באמצע יפו???) יסביר לך שביצעת את הפשע הנורא – יצאת מהחנייה של הבית שלך ולא הספקת לסגור את חגורת הבטיחות…
    (הוא גם יטען שהוא נסע אחרי קילומטר שלם, למרות שהיינו במרחק של אולי 200 מטר מהחנייה ואחר כך יכתוב בדו"ח שהוא בא בנתיב ממול, שלא קיים אגב).

  • כל הסמים צריכים להיות חוקיים. לאדם בוגר צריכה להיות החירות לעשות בגופו כרצונו כל עוד הוא אינו פוגע באחר. זה משונה (ואד-הוק-י) מצדך להציע שזה בסדר "להלחם בסמים" רק לא במריחואנה, אבל אני לא אניח כאן כל מיני הנחות לגופו של כותב ופשוט אשאל: מה מצדיק מלחמה בסמים אחרים שלא מצדיק מלחמה במריחואנה?

    • עדו  On 01/11/2010 at 12:48

      על הנייר אתה צודק, בפועל מסתבר שכאשר יש לגליזציה של סמים המצב מתדרדר. אפשר לשאול את אותה שאלה לגבי חגורת בטיחות באוטו או קסדה של אופנוע, מה זה עניינה של המדינה איך אני מגן על הגוף הפרטי שלי? הרי אף אחד לא אוסר עלי לעשות סנפלינג או לטפס על עץ בלי קסדה נכון?

      • בפועל מסתבר? בבקשה, הצג בפני את הנתונים שמראים כיצד לגליזציה מדרדרת את המצב. בכנות, וסליחה על הבוטות, זה בולשיט מוחלט. לגליזציה של הסמים תהווה מכה אדירה על הפשע בישראל שיחטוף על הראש פתאום שוק סמים חופשי שינחית את המחירים ויביא למצב שבו גם מכור להרואין יכול להרוויח מספיק כסף בעבודה לגטימית לצורך כלכול התחביב שלו: כלומר תופעת הנרקומנים שהופכים לגנבים ושודדים תתאיין (או לפחות תקטן משמעותית), פוליסות ביטוח תתכווצנה, ומסי הסמים יכניסו כמויות כסף נכבדות. השלכה חיובית נוספת היא שהירידה המשמעותית בפשיעה תשחרר כ"א משטרתי לטיפול בפשיעה אמיתית.

        לגבי חוקי הקסדות וחגורת הבטיחות – אתה צודק, זה אכן מקביל, ולכן יש לבטל גם אותם.

  • איתן כספי  On 24/10/2010 at 13:24

    דרור, ואם יהיו כאלו שכן יצרכו סמים וכן יעלו על הכביש, כי הם לא יהיו מספיק אחראים להמנע מזה?

  • איתן,
    ואם יהיו כאלו שכן יהיו עייפים וכן יעלו על הכביש, כי הם לא יהיו מספיק אחראים להמנע מזה? האם מכך ששינה + נהיגה = אסון יש להסיק ששינה היא תופעה עבריינית?

  • HN  On 24/10/2010 at 14:10

    אוי, זה כלכך מסובך ולא טריוויאלי.
    קודם כל לעניין "שוטר סמוי" – אני מוכן לחתום לך על זה שלא היה שוטר סמוי אלא (במקרה הטוב) בלש ובמקרה הפחות טוב מתנדב.
    שוטר סמוי אתה לא פוגש (וטוב שכך).
    לעניין לגליזציה של סמים "קלים". אני מכיר את הטענה שגם עלתה פה שכל אדם הוא אדון לגופו ויכול לעשות לו נזק כאוות נפשו. העניין הוא שרוב האנשים לא יהיו אחראים ואחרי צריכה של סמים כאלו או אחרים יצאו לנהוג (וכן, אני חושב שגם אלכוהול לעניין זה הוא סם) ויהרגו ילד, מה תגידו אז?
    ואני לא יודע לגביכם, אני אישית מכיר לא מעט נקרומנים, ובאופן מפתיע שמעתי מחלק נכבד מהם שהתחילו בסמים "קלים". הם כבר הפכו בעיה קשה לחברה ועולים לנו כחברה המון כסף ומשאבים.

    בקיצר – לא פשוט.

  • Aryeh  On 24/10/2010 at 14:53

    פעם, בהפגנה נגד סחר בנשים הגיע אליי שוטר סמוי. המסקנה שלי הייתה שזו פעם ראשונה שהוא מנסה את זה, ושלחו אותו להתאמן עליי, בהפגנה שלא באמת היו צריכים בה שוטרים סמויים.

    הוא ניגש אליי כעובר-אורח שמתעניין בהפגנה, וניסה לשכנע אותי שיש נשים שהן זונות מבחירה. זה התחיל ככה: "פעם עצרתי זונה, אה… עצרתי אותה לשיחה, זאת אומרת".

    קיוויתי שהוא ישתפר מאז, אבל אני מבין ממך שיכול להיות שזו מדיניות.

  • איתן כספי  On 24/10/2010 at 15:22

    אכן, איש התרנגולות האיום, מי שביודעין שהוא עייף עולה על הכביש – הוא גם עבריין המסכן חיים. נדמה לי שיש חוק בנושא לגבי נהגי משאיות ואוטובוסים.

    אבל מה לעשות שעייפות היא תופעה טבעית שלא ניתן להימנע ממנה (אבל צריכים להיות אחראים לגביה) ואילו שימוש בסמים (ומבחינתי גם אלכוהול הוא סם, אם זה מנחם אותך) הוא פעולה יזומה (או מהתמכרות) שביודעין גורמת לחוסר שליטה. זה הבדל חשוב.

  • נואשות מהאנושות  On 24/10/2010 at 15:24

    חושך.
    סיפור המעשה מביא נואשות מהאנושות.
    וגם חלק מהתגובות שהרי אותם מגיבים מייצגים את העמדות של אלה שלנצח חיבים לנהל את החיים של זולתם.
    אנשים חשוכים שמפזרים רק חושך סביבם.
    ואין לי ספק שיהיה מי שיחשוב שהתגובה הזו קיצונית.
    היא לא.
    זו תגובה כנה להתנהלות חשוכה של אנשים חשוכים שאיכשהו מצליחים, בכח החושך שלהם, להגיע ולשלוט על רבים אחרים. היטלר, סטאלין, מאו, ועוד רבים.
    אנשים חשוכים שזכו באהדה עצומה של ציבור עצום – חשוך כמוהם.
    נואשות מהאנושות וחושך צלמוות.

  • אריק  On 24/10/2010 at 15:36

    האם לשוטרים יש בכלל סמכות לחפש באוהל? אני חושב שבשביל זה צריך צו חיפוש, אישור שלך או חשד סביר.
    בשביל חשד סביר הם היו צריכים לתפוש אתכם מעשנים.
    צו חיפוש כנרה אין להם.
    אז נראה, שפשוט היית טמבל ונתת לו אישור לחפש ובלי זה היה לו פשוט אסור להיכנס לאוהל.

  • ענבל  On 24/10/2010 at 15:37

    צריך גם לאסור את השימוש בחריף.
    פעם נסעתי עם מישהו, עצרנו לקנות פלאפל, המשכנו בנסיעה, הוא נתן ביס, חטף מכת סחוג, איבש שליטה ונכנס בקיר.

  • אסף  On 24/10/2010 at 17:25

    הפוסט הזה בא לי ממש בזמן אחרי שניסיתי להסביר למגיב אחר בבלוג אחר למה הצעת החוק להרחבת סמכויות החיפוש של המשטרה אמורה להטריד אותו. אבל יש אנשים שפשוט לא רואים את זה. אני מניח שאין להם שיער כמו שלך.

    http://naama-carmi.com/2010/10/06/%D7%97%D7%A9%D7%93-%D7%A1%D7%91%D7%99%D7%A8-%D7%99%D7%95%D7%A7/

  • גיל  On 24/10/2010 at 18:15

    סמים כמו מריחואנה פחות מזיקים מסיגריות, וגם מערפלים פחות את החושים משתיית אלכוהול ואף אחד לא חושב לאסור על שניהם. הטענה שסמים קלים מובילים לקשים יותר היא מיתוס. יש מיליונים בעולם שמעשנים ג'וינט באופן קבוע או מזדמן שבכלל לא חושבים בכיוון של קוקאין או הרואין. אני אישית לא מעשן בכלל אבל הצביעות הזו מקוממת, במיוחד כשמשקיעים כל כך הרבה משאבים מיותרים בתפיסת מעשנים כאלו ולא מה שבאמת מסוכן.

  • איתן,
    אני בעד שיאסרו נהיגה תחת השפעת סמים, אבל נגד איסור גורף לשימוש בסמים. אתה מקבל את העמדה הזו?
    אם לא, מה בדיוק הלוגיקה שעומדת מאחורי התנגדותך? סמים + נהיגה = אסון זה לא טיעון מתקבל על הדעת כי אפשר באמצעותו "להוכיח" שיש לאסור על שלל פעילויות מסכנות נהיגה אחרות כמו נהיגה בקרן יער, שינה, גלישה באינטרנט וריקודי הורה.

  • *נגינה בקרן יער

  • פילה  On 24/10/2010 at 20:16

    לפחות לא עמדו שם בזמן ששפכתם את כל הבירות תחת איום מעצר. גם משהו.

  • רוני ה.  On 24/10/2010 at 20:29

    חזק ואמץ ואל תיבהל. אבל הצפון מלא סמים והשוטרים כנראה צודקים באופן סטטיסטי. זה אמנם מצער, אבל העולם כנראה פחות יפה ממה שנדמה לך. הפתרון הוא עוד אנשים כמוך, שלא יפחדו לצאת מהבועה התל אביבית ולשנות את הססטיסטיקה בצפון.

  • איתן כספי  On 24/10/2010 at 20:30

    איש התרנגולת האיום, אני חושב שזה ברור שאסור לנהוג תחת השפעה (אלכוהול או סמים) ונדמה לי שזה גם כתוב בחוק, הבעיה היא שמי שכבר תחת השפעה, מרבית הסיכויים שהוא לא בדיוק במצב מודע ואחראי – כך שבהחלט קיים הסיכוי שהוא בכל אופן ינהג, ולכן זה מביא להנחה שרק איסור מלא על שימוש חומרים משני תודעה (עם אלכוהול תהיה יותר בעיה, בעיקר כי הוא כבר מוטמע בדת ובתרבות, אבל בשל כך הוא גם עושה יותר נזקים), בכדי למנוע תאונות מסיבה זו – ימנע את הבעיה.

    אני מסכים שזה מצד שני איסור גורף מדי, כי אם אדם, באופן פרטי, מרצונו החופשי, מאבד ( או מוצא… (-: ) את חושיו ואינו מסכן איש בחברה ואינו מכביד על החברה (אשפוזים, גמילה וכדומה) – אז אין סיבה שלא יעשה זאת.
    הבעיה היא שכמובן מדובר בגבולות מאוד נזילים שתלויים באדם (רקע פסיכולוגי, רגישות לכימיקלים שונים, מצב רוח באותו הרגע וכן האלה) ובחומר הספציפי שבו הוא השתמש (וכמובן כמות ואיכות החומר), ולכן, כנראה בגלל ההגדרות הבעייתיות, המחוקק מעדיף מראש לאסור באופן רשמי כי זה ברור ומוחלט.

    לגבי המשטרה, ובכן, יש להם תפקיד חשוב בכל מדינה, אבל אני מסכים שהמימוש שלהם בארצנו הוא, איך נגיד בעדינות, לא מיטבי.

    אני גם מאמין שאם דרור היה נראה אחרת, בלי האפרו וזקן המהפכן שלו, ייתכן ולא היו מציקים לו. כמובן שמותר להיראות כך ואני בטח לא מצדיק הטרדה, אבל אנשים יוצאי דופן (לפחות ויזואלית) תמיד מושכים אש, לטוב ולרע, ואני בטוח שהוא מבין את זה. סתם עניין פסיכולוגי, לא ערכי.

  • איתן כספי  On 24/10/2010 at 20:57

    או, ובדיוק נתקלתי בשיר מתאים…
    Who Says של John Mayer
    וידיאו:

    מילים:
    http://www.elyricsworld.com/who_says_lyrics_john_mayer.html

  • tzachischiff  On 24/10/2010 at 23:17

    סליחה על ההתפרצות אבל קצת משונות התגובות כאן. הכותב סיפר על אירוע שקרה שהיותו על החוף של אכזיב. הוא לא נהג. הוא ישב על החוף. איך זה שהתגובות כאן עוסקות בנהיגה?
    לפי מיטב ידיעתי אסור גם לנהוג עם סלולארי ביד – למה לא מזכירים גם את זה כאן?
    ואם אני לא טועה אסור גם לעבור באדום… מה אני מפספס כאן בקטע של ההתיחסויות לנהיגה?

  • חופש  On 25/10/2010 at 15:09

    קשה להתבודד במדינה הזו.
    מסתבר שמבחינת משטרת ישראל, אוהל + מדורה + מחצלת = חשד סביר.

    די נדיר להעביר לילה בחיק הטבע בלי לזכות בביקור של שוטר או שניים הכולל חיפוש ותחקור קל, בגסות ובאגרסיביות ראוייה לשמה.

    האם זה מועיל למיגור הפשע בארץ? האם זה מקדם את השמירה על שלום הציבור?

  • רונית  On 31/10/2010 at 1:07

    מצד שני, אסור לשכוח שהמצב היה יכול להיות כל כך הרבה יותר גרוע. היי, לפחות אנחנו יהודים.
    אין עליך, פויר

  • עדו  On 01/11/2010 at 12:54

    אם עם ישראל הוא פחדן וחכם על חלשים אין סיבה שהמשטרה תהיה שונה. הסיפור על החוף באכזיב מזכיר לי משהו לא לגמרי קשור על חופי הכינרת, עם ישראל נוהר בהמוניו לחופי הכינרת, משלם בלי להתווכח לכל מיני ביריונים שהשתלטו על החוף ואז משאיר אחריו ערימות של זבל וטינופת. הייתי רוצה לראות את העם בא בהמוניו לחופים, משאיר אחריו חוף נקי ומסודר ושובר את הפרצוף לכל מנוול שהחליט שהחוף הזה בכינרת שייך לו פתאום (יש איזה קיבוץ ברמת הגולן שסיפח לעצמו חוף כזה, כלומר הם שם למעלה והחוף למטה בכינרת שייך להם).
    אם למשל השוטרים היו נטפלים אליכם בגלל שנסעתם על החוף וסיכנתם אנשים או בגלל שהשארתם זבל הייתי מוחא כפיים למשטרה אבל לכאלו המשטרה לא מתייחסת. שיהיה ברור אני נגד סמים, גם קלים, וכמו שכתבתם שהמשטרה תטריד את מי שצריך להטריד.

  • aliveorjustbreathing  On 12/11/2010 at 20:14

    דרור, יפה אמרת. ליבי והקליפר שלי יוצאים אליך ואל כל אדם אחר שסתם הטרידו אותו כי ישב לשתות בירה באיזה חוף ויש לו קצת ליפה.

    יש הרבה גורמים שמביאים לסוג כזה של ניצול סמכויות מצידה של המשטרה (דוגמאות לא חסרות מהזמן האחרון, מאז שנכנס האיסור הבלתי-מידתי לשתות אלכוהול במקומות ציבוריים).
    המשטרה היא כוח, ובתור כוח הדרך של העומדים בראשה המכתיבים את המדיניות היא לקחת את הכוח ולייצר ממנו, בין השאר, אלימות. באלימות כמו באלימות, לא תמיד פוגעים רק במי שפשע נגד החברה.

    שינוי מאוד גדול בתפיסה צריך לקרות, בקנה מידה גלובלי, כדי שנגיע למצב אותו מתאר איש התרנגולות כאן. מניעים כלכליים, חברתיים, דתיים ופוליטיים הם אלה בעלי המשקל בכל קביעה (וקבעו במהלך ההיסטוריה) של חוקים, הגבלות ותקנות למיניהן – ולא דברים כמו היגיון, מתודיקה מדעית, ספקנות ותועלת כללית לאנושות/סביבה…זה פשוט פחות רווחי לבעלי ההון לבסס חברה על ערכים כמו טובת הכלל. הרבה יותר קל ונעים להשמין ולשלם בחודש הבא.

  • סמוי  On 17/11/2010 at 23:15

    לגמרי. זה הכי ככה בצפון.

    מישהו הזכיר את זה בתגובות, אבל שווה להרחיב: השוטרים היו יכולים גם להחליט שהם שופכים לך את הבירות על החול, כי אסור לך היום לשתות במקום ציבורי בישראל ומותר להם להשמיד את האלכוהול. וזה לא משהו שאני ממציא – זו פרקטיקה שהשוטרים החלו לבצע, כלפי אנשים מבוגרים וכאלה.

    מישהו הזכיר חשד סביר, אז שווה להסביר: כל מה ששוטר צריך בשביל להפעיל חשד סביר, זה להחליט שיש לו חשד סביר. זה די מדהים, אבל ככה זה. הוא לא באמת צריך להוכיח בדיעבד, וגם אם איכשהו, בפוקס ביזארי, זה יגיע לכך ששופט ישאל אותו מה היה החשד, יהיו לו תשובות שיספקו את כולם.

    ויש פה את איתן, שקצת יורה לעצמו ברגל ומדבר על נהיגה תחת השפעה, אז שווה להגיד: כמובן שלא כדאי שאנשים ינהגו תחת השפעת חשיש, קוק או אלכוהול. העניין הוא שאם אתה אוסר על מריחואנה בגלל הסיבה הזאת, אתה חייב – אבל חייב – לאסור שתיית אלכוהול.

    אני אפשט את המשוואה: לא רוצה נהגים מסטולים > לאסור על שימוש במריחואנה = לא רוצה נהגים שיכורים > לאסור שתיית אלכוהול.

    ואגב, אני מזמין אותך להסתכל על נתונים, מרחבי העולם, של תאונות שכללו נהגים שחיששו לעומת תאונות של נהגים ששתו. היחס יהיה בערך אחד למיליארד – ואם אתה חושב שזה בגלל שאנשים מעשנים פחות מאשר הם שותים ביחס דומה, אז זהו שלא. קח גם בחשבון שבכמה מדינות חשובות בעולם, עבור קבוצת הגיל אולי הכי מסוכנת באזורים האלה של שתייה-תחת-השפעה (17-21) קל יותר לקנות מריחואנה מאשר אלכוהול.

  • כנסו לאתר http://cannabis.org.il ותלמדו כמה דברים על קנאביס…

  • המקרצפים  On 07/06/2014 at 16:59

    אהבתי

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: