מאיפה כל השנאה הזו?

לפני משהו כמו שבועיים כתבתי בגלובס על חוויית כמעט-מוות שעברתי בכביש. חלק מהטוקבקיסטים שם (מיעוט, אבל עדיין) הביע צער על זה שלא מתתי בסוף. למה? כי אני שמאלני, מצביע חד"ש, אוהב ערבים, בוגד. אחד מהם כתב משהו כמו: בדיוק חזרתי מלווייתו של אלירז פרץ. חבל שהוא מת ושאתה חי, אתה והילדים המסריחים שלך. או משהו בסגנון. זו הייתה הפעם הראשונה שלי בלמעלה מעשר שנות טוקבקים שהתקשרתי לעיתון וביקשתי מהם שימחקו תגובה. התעצבנתי שהם אישרו אותה מלכתחילה.

אני כבר זונת טוקבקים זקנה ומשופשפת. עברתי הכל, תאמינו לי – כל נאצה וקללה ואיחול שאתם יכולים לדמיין – ועדיין, לא זוכר מתי נפגעתי כל כך.

זה גם אחד הדברים שהכי פוגעים בי בשולי פרשת ענת קם ואורי בלאו, שהיא – כמו שכתב עקיבא אלדר – ראויה בכלל להיקרא פרשת נווה, האיש שפקד על רצח של חפים מפשע וסיכולים ממוקדים בניגוד להוראת בג"צ: השנאה היוקדת הזו של הימין לכל מה ומי שהוא שמאלני (וזה בלי להיכנס לשאלה אם קם שמאלנית או לא. אותי זה בכלל לא מעניין. אני גם חושב שהיא עשתה מעשה ראוי כשחשפה את התנהלות צה"ל). קראתי את כל הטוקבקים, ראיתי את כל קבוצות הפייסבוק, וזה פשוט הורג אותי. מאיפה באה כל השנאה הזו?

אני חושב שהימין טועה, אני חושב שהוא מוביל אותנו לאבדון, אני חושב שבשוליו – ההולכים ומתרחבים – הוא גזען ופשיסט ומסוכן ואנטי הומני ומה שתרצו.
אבל אני לא שונא את הימני. אני לא חושב שהוא בוגד. אני לא חושב שהוא ראוי למוות/מאסר/גירוש או חרם. אני לא חושב שהוא נגוע בשנאה עצמית.
כל השנאה הזו, כל הרוע הזה. זה הורס אותי, בחיי. אני לא מחפש אחדות בעם, גם לא צו פיוס, מכל הדברים האלה התייאשתי מזמן. ועדיין. מאיפה באה תאוות הרצח הזאת? מאיפה כל השנאה היוקדת הזאת, ולמה?

אני שמאלן, אבל בעיני עצמי אני פטריוט. אני מקבל שגם הימני הוא פטריוט בעיני עצמו. אני יכול לדבר ולהתווכח עם אדם שחושב שאני טועה, שדעותיי מסוכנות, אבל איך אפשר להתווכח עם בנאדם שחושב שאני ושכמותי ראויים למוות?

זה פשוט מדכא לאללה כל הסיפור הזה.

אני חושב שהימין, אין לו הרבה מה מה להציע מלבד שנאה. חלום ארץ ישראל השלמה די מתרסק אל מול סלעי המציאות, וכל מה שנשאר זו השנאה לשמאל.

זה מה שיש לי לומר. אני יודע שזו לא מחשבה שמנוסחת בחדות מי יודע מה. אני גם יודע שזה לא עיקר הסיפור: העיקר, או העיקרים, הם ההידרדרות של המדינה שלנו למדינת משטרה וצבא העושים בה כרצונם.
ובכל זאת.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • יוסי  On 09/04/2010 at 13:00

    "איך אפשר להתווכח עם בנאדם שחושב שאני ושכמותי ראויים למוות?". בדרן אחד, לא הצהרת הרגע שאתה שמאלן?

    אם כי ליתר דיוק, בארצנו יש שמאל שהוא ליברל, יש שמאל שהוא סוציאליסט ויש שמאל שהוא פייסן. מכל אלו, רק הפייסן מגוחך כשהוא מוציא כזה משפט אחרי שהוא מצהיר שהוא פייסן. הליברל והסוציאליסט יכול לקוות לדו-שיח עם האחר, אך הוא לא מחוייב לנסיון להבין ולחוש אמפתיה כלפי שונאיו.

  • שחר לנגבהיים  On 09/04/2010 at 13:41

    כששירתתי כחייל בבלעין, זכיתי מדי הפגנה לכמות שווה של קללות לא נעימות בהרבה ממה שאתה מתאר כאן.
    שמאלנים לא באמת יפי נפש, והשנאה אינה נחלת צד אחד, ובכלל השורה התחתונה שלך היא קפיצת מדרגה לוגית שלא קשורה לגוף הדברים.

    • Quercus  On 09/04/2010 at 17:35

      ההשוואה שאתה מבצע כאן היא לחלוטין לא רלוונטית.
      קודם כל, לא מבין איך יש קללות "לא נעימות בהרבה" מ"הלוואי שתמות, אתה וכל הילדים שלך", אבל נניח, לצורך העניין, שעובדתית מה שאתה מתאר הוא נכון.
      אתה באמת חושב שסיטואציה כמו קריאה בבלוג, קרובה באיזושהי צורה לסיטואציה כמו הפגנה נגד פעולות אלימות של צבא כובש (לפחות מנקודת מבטם של אותם אנשים שמפגינים), שמבצע פעולות לא-חוקיות (כאן כבר אין נקודת מבט, צה"ל מפר החלטת בג"צ ביודעין)?
      וגם, קשה לי להבין איך אתה יכול לטעון שהמפגינים בבלעין מייצגים את כל הגוש הזה שנקרא "שמאל". זה כמו להגיד שתנועת כ"ח מייצגת את כל הימין – זה מגוחך.

      השנאה קיימת ברוב המוחלט של האנשים, אבל קשה להתווכח עם זה שסטטיסטית, השנאה היא נחלתו של הימין הרבה יותר מאשר של השמאל. אם אתה תתכחש לזה אתה תשקר לא לנו, אלא לעצמך.
      השורה התחתונה שלו לא מדברת על לוגיקה, אלא על תחושות, רגשות ותסכול.
      אני באמת מצטער שתחושת התסכול שלו לא עומדת ברף הלוגי שאתה מציב.

      • שחר לנגבהיים  On 09/04/2010 at 18:00

        כן, בהחלט. אני חושב שאדם שמתלונן על הדברים שאומרים לו אנשים מסוימים במקום בו הוא נמצא בבחירה, צריך להבין שיש אנשים שאומרים דברים אחרים, שווים בחומרתם, לאנשים שנמצאים במקום כלשהו שלא מבחירה.
        להזכירך, את הטענות לצה"ל צריך להפריד מאת הטענות כלפי החיילים.

        והאם המפגינים מייצגים את כל גוש השמאל? בערך כמו שהטוקבקיסטים מייצגים את כל גוש הימין. אהמר ואגיד שהיו יותר מפגינים מטוקבקיסטים, למרות שאני לא יכול להבטיח שכולם ניבלו את הפה.

        קשה להתווכח עם זה? אני לא יודע – אם תביא ראיה כלשהי, אוכל להתווכח. עם אמירות שנזרקות לאוויר בלי גיבוי באמת קשה להתווכח. הידעת? חוסר הרצון לעגן דברים במציאות הוא נחלתו של השמאל!

    • Quercus  On 09/04/2010 at 19:36

      אי אפשר להגיב לתגובה שלך משעה 6, לכן אני מגיב כאן:

      "כן, בהחלט. אני חושב שאדם שמתלונן על הדברים שאומרים לו אנשים מסוימים במקום בו הוא נמצא בבחירה, צריך להבין שיש אנשים שאומרים דברים אחרים, שווים בחומרתם, לאנשים שנמצאים במקום כלשהו שלא מבחירה." – איך זה סותר את מה שאמרתי? זה ששני הדברים מתרחשים אולי נכון, אבל לא הוכחת שיש בסיס להשוואה בין שני המקרים הללו.

      "והאם המפגינים מייצגים את כל גוש השמאל? בערך כמו שהטוקבקיסטים מייצגים את כל גוש הימין. אהמר ואגיד שהיו יותר מפגינים מטוקבקיסטים, למרות שאני לא יכול להבטיח שכולם ניבלו את הפה." – הטענה אינה רק כלפי טוקבקיסטים. הם רק אחד הסימפטומים של התופעה. אני חושב שהגישה של השנאה אכן מייצגת את גוש הימין. זה לא אומר שכל הימנים הם בהכרח שונאים, אבל הרוב המוחלט שלהם, לצערי, כן.

      "קשה להתווכח עם זה? אני לא יודע – אם תביא ראיה כלשהי, אוכל להתווכח." – ואני אשמח אם תגיד לי איזו ראיה תשביע את רצונך. כל מה שאני יכול להציע כראיה הוא ניסיון רב-שנים של ויכוחים עם ימנים, שבהם ספגתי, שוב ושוב, אמירות גזעניות ומלאות שנאה. אתה יכול להאמין לי, ואתה יכול לא להאמין לי. אני לא חושב שאף אחד מהם ישפיע עליי נורא.

      "הידעת? חוסר הרצון לעגן דברים במציאות הוא נחלתו של השמאל!" – תכל'ס, אני מסכים איתך. השמאל הוא יותר אידאליסטי, ומתייחס למה שצריך להיות במקום למה שיש. זו הסיבה המרכזית שאני מרגיש קרוב יותר לדעותיו של השמאל (לא, אני לא מגדיר את עצמי כ"שמאלני").
      לדעתי זה רק משהו לטובת השמאל ולא לחובתו, ושלחובת הימין העובדה שהוא כושל שוב ושוב בכשל הלוגי של is-ought.

  • דוד כפרי  On 09/04/2010 at 14:37

    שחר,
    תגובה אחת מעליך מפורטים שלושה סוגי שמאלנים. כשאתה כותב "שמאלנים לא באמת יפי נפש", אתה מכליל בדיוק כמו מי שאומר שכל המתנחלים הם קיצונים פשיסטים.

    • שחר לנגבהיים  On 09/04/2010 at 18:01

      אתה מתכוון, כמו מי שמכליל על כל הימנים מטוקבקיסטים?

      • Quercus  On 09/04/2010 at 19:38

        אני שוב טוען שטוקבקיסטים אכן מייצגים את הימני הנורמטיבי, בעוד שמפגיני בלעין אינם מייצגים את המשאל הנורמטיבי.

  • mooncatom  On 09/04/2010 at 14:57

    תראה דרור, גם אני שמאלנית, ועוד כמה דברים שגורמים לאנשים לרצות לרצוח אותי (פמיניסטית רדיקלית שוחרת סביבה וכו') אבל אני לא מיתממת ואני מבינה, בדיוק כמו שיוסי כתב לך כאן, את השינאה. העניין הוא שאתה לא מצפה מיהודים שישנאו אותך כמו שאתה מקבל שערבים שונאים אותך, נכון? אז יוצא שאתה גם גזעני? אני צוחקת ואני שוב בוכה (כן, כרגיל אצלך בבלוג…) זה חתיכת בילבול.
    יש שינאה בעולם והיא מפוזרת יפה יפה בשמאל ובימין ואי אפשר להגיד שהיא שוכנת רק בצד אחד של המפה. איך שאני שמעתי שמאלנים מתבטאים לגבי חרדים למשל, זה זיעזע אותי, או שמאלנים שוביניסטים שמתייחסים לנשים באופן מחליא. הדימוי של השמאלני יפה הנפש הוא פסול כשהוא מגיע מימין אבל הוא פסול (ואני אומרת את זה גם לעצמי, לא רק לך), גם כשאתה מדמה לראות אותו בראי…

  • אריה  On 09/04/2010 at 15:29

    אני בהחלט רואה את עצמי כחלק מהשמאל הסוציאליסטי ולא זה שמזדהה עם החמאס ודומיו ומתעב את כל נמוכי המצח המאחלים מוות לכל מי שמקושר אצלם לשמאל, אבל נושא ענת קם אינו בכלל עיניין של שמאל וימין, הגב' קם גנבה מסמכים והעבירה אותם לעיתונאי וזאת בניגוד להתחייבות שלה בעת ששרתה כמזכירה בצבא. אוי ואבוי אם כל אחד יעשה שבת לעצמו ויפיץ מסמכים מסווגים לכל דכפין רק בגלל שתכנם אינו מוצא חן בעיניו. זה הדבר החמור בפרשה הזאת ואני מקווה שלמען העתיד הגב' קם תשב לפחות 5 שנים בכלא. בקשר לצו איסור הפרסום: הוא היה איוולת מטומטמת שהפך פרשה מונורית למג'ורית ללא שום צורך.

  • נתאי  On 09/04/2010 at 15:33

    כתבת שמה שנשאר לימין זו השנאה לשמאל, שכחת את השנאה לערבים, יש להם גם את זה, למה אתה משמיץ?

  • יאיר מור  On 09/04/2010 at 15:36

    מוזר לי לכתוב את זה, אב כל ארבעת המגיבים לפני צודקים במאה אחוז. רק אתה – דרור – טועה. אני ימני, ואני לא שונא אותך, או את השכנים שלי מרמאללה, או את ענת קם, או את יאיר רווה (אם כי את שני האחרונים הייתי שמח לראות מאחורי סורג ובריח).
    אלה המגיבים לכתבות באינטרנט בגידופים וביטויים אומללים כמו אלה שעליהם דיברת, בד"כ אינם באמת מייחלים למותך בגלל שמאלנותך או "סמולנותך" (כפי שנהוג לאיית היום בחוגים רחבים). מי שכותב דברים כגון אלה לא עושה זאת מתוך אידיאולוגיה, אלא מתוך טיפשות ושיעמום.
    הפסקה האחרונה (כלומר: האחרונה המכילה יותר ממשפט אחד) היא גיבוב של אמירות כוללניות פופוליסטיות וחסרות שחר. אם אתה חושב שלימין אין מה להציע מלבד שנאה, הרי אתה זה שפוסל אותו, ולא הוא אותך.

    • אילן  On 09/04/2010 at 15:47

      ליאיר, אז אולי תחכים אותנו, מכיון שאני טרם זכיתי לשמוע פתרון למצב בו המדינה נתונה בו, למעט התמנת הראש בחול והאמונה העיוורת שהכל שייך ליהודים ולכן נתיישב היכן שאנו רוצים.

      הגיע הזמן להסתכל קדימה לעבר פתרון הגיוני (לאו דווקא מוצדק) שיתן מענה לרב האוכלוסיה – הפלסטינאיתכמו גם היהודית / ישראלית. כל פתרון שבו ממשיכים בצורה חד צדדית להקים ולהרחיב עוד התנחלויות בליבו של הרצף הפלסטינאי יוביל בהכרח להקמת מדינה דו לאומית. האם זהו היעד הבא של הימין? 

  • יקי  On 09/04/2010 at 15:39

    טוקבקים מתלהמים אינם מייצגים את הימין יותר מאשר טוקבקים מתלהמים מייצגים את השמאל כאשר הם מאחלים למותם של מתנחלים. ישנם טוקבקים מתלהמים ורטוריקה של שנאה משני קצוות המפה הפוליטית.

    להלן תזכורת לדברי הבלע שכתב לא טוקבקיסט אנונימי, אלא סגן עורך מוסף הארץ בפייסבוק שלו, על משפחה ששכלה שניים מבניה בהגנה על תושבי המדינה, שחטאה היחיד הוא שהם מתנחלים דתיים: "לא רוצה לחיות במדינה של אלירז פרץ ולא של אמא שלו. משפחה של פאשיסטים ג'יהאדיסטים ושאף אחד לא יגיד לי שהוא נהרג בשבילי. "

    חלאס עם הפיקציה הזו של השמאל היפה והנאור המאוהב בעצמו מול הימין המכוער.

    • חמציץ  On 16/04/2010 at 18:20

      "דברי הבלע" של אורי תובל, שנראה שכל הטוקבקיסטים הימניים, עד האחרון שבהם, גידפו אותו עליהם בבלוג של קלמן ליבסקינד, אינם כוללים לא קללות ולא נאצות, וגם לא שנאה מוצהרת (אולי אפשר לפרש את דבריו כשנאה). ואני אפרט:

      1. "לא רוצה לחיות במדינה של אלירז פרץ ולא של אמא שלו" – המדינה של אלירז פרץ ואמו, כלומר המדינה כפי שהם היו רוצים שתהיה, היא מדינה ששולטת בכל שטחי יו"ש ועזה (ואולי גם עבר הירדן?), מדינה בה הפלסטינים הם אזרחים סוג ב' (אם בכלל), וכמובן גם מדינת הלכה. די ברור לי למה אורי תובל לא רוצה לחיות במדינה כזאת. נאצות אין כאן.
      2. "משפחה של פאשיסטים ג'האדיסטים" – האמירה הזאת כבר קצת יותר חריפה, אבל עדיין בגדר דעה לגיטימית. בכל זאת מדובר במתנחלים תומכי ארץ ישראל השלמה, מדינת הלכה, וכו'. גם כאן אני לא רואה קללות.
      3. "ושאף אחד לא יגיד לי שהוא נהרג בשבילי" – אני חושב שגם זו הערכה מאד סבירה. אלירז פרץ ז"ל שירת בצבא בתפקיד בו בחר מתוך האידיאולוגיה שלו ואמונתו. עפ"י תפיסתו המדינית של תובל, כפי שאני מבין אותה, כבר מזמן היה אפשר להגיע להסכם עם הפלסטינים ולתת להם מדינה ביו"ש ועזה. אני מניח גם שאלירז פרץ החזיק בדעה אחרת. כך או אחרת אני חושב שדי בוודאות אפשר לומר שלא כדי להגן על שמאלני כאורי תובל אלירז ז"ל שירת היכן ששירת ולמרבה הצער גם נהרג תוך כדי מילוי תפקידו. כך או אחרת, קללות או שנאה אין גם במשפט הזה.

      הביקורת העיקרית על הדברים של תובל היא הטיימינג שלהם. מצד שני הם נאמרו במדיום לא ציבורי (אם כי גם לא ממש פרטי) – פייסבוק, ואני משוכנע שלתובל כלל לא היתה כוונה שהם יגיעו לידיעת משפחת פרץ.

  • עידן  On 09/04/2010 at 16:22

    מקרה קשור: לפני שלושה שבועות לקחתי את שני הילדים שלי, בני חמש וחצי, למשחק כדורגל של עירוני רמה"ש במגרש העירוני. במהלך המחצית הראשונה אוהדי רמה"ש קראו קריאות גנאי וקיללו את המאמן, ובשלב כלשהו החלו חילופי דברים אלימים וגסים בין כמה מהם. המשטרה התערבה, הילדים היו מבוהלים, וכשביקשתי מהקולני שבהם להתחשב בנוכחות הילדים, הוא אמר לי 'ככה זה כדורגל, אתה לא רוצה, קח אותם לתיאטרון'. באמת לקחתי אותם משם, ואני לא חוזר.
    ולמה זה קשור? כי עם שתי הסיטואציות אסור להשלים, וזה לא משנה אם האוהדים המקללים הם 'משלנו' או 'משלהם'. מה שחשוב בפוסט הזה הוא ההתקוממות אל מול ביטויי השנאה, בעיקר בחסות האנונימיות שמאפשרת האינטרנט. פחות משנה מאיזה צד מגיעים הביטויים האלה, רק שיסלח לי המגיב יקי, אבל ההתבטאויות של אורי תובל לא מתקרבות, לא קשורות ולא דומות להתבטאויות שדרור ציטט בפוסט שלו של הטוקבקיסט שאיחל לו ולילדיו למות.
    הפואנטה של הפוסט מבחינתי, ושל התגובה שלי: די לשנאה ולאלימות המילולית! היא לא מזיקה לכשעצמה, אבל היא יוצרת את התנאים שמאפשרים אלימות פיזית, אמיתית. ואל תגידו לי לקחת את הילדים שלי לתיאטרון. כיום אני נמנע מללכת לאצטדיון הכדורגל, או לקרוא פרשנות פוליטית באינטרנט, בגלל ריבוי ביטויי אלימות ושנאה בשני המקומות, וזה מצב עניינים שבור ומקומם.

  • גילי  On 09/04/2010 at 16:33

    אני יודעת שזו בכלל לא הפואנטה של הפוסט הזה; הפואנטה הובהרה יפה, והתסכול מהשנאה, שנאה בכלל, אוכל גם אותי יום יום.
    הכעס על ענת קם בא ממקום אחר לגמרי. אני בעד הדלפות. הרבה מאוד פעמים חייבים להדליף כדי לעורר את כלב השמירה מרבצו. אבל כדי להדליף חומר אתה לא צריך להעתיק 2,000 מסמכים בסיווג סודי ביותר שמסכנים בפירוש חיי חיילים לדיסקים, למחשב שלך, למחשב של העיתונאי, ולך תדע כמה עותקים עוד נעשו להם. היא יכלה להדליף מידע בלי זה, היא יכלה להראות מסמכים בלי לתת עותקים שלהם, היא יכלה לעשות הרבה דברים. אבל היא ילדה יהירה וטיפשה שסיכנה חיי אדם בשביל ההרגשה שהיא גיבורה.
    רגע, לא מזמן היה לך פוסט על ילד אחד כזה, לא?

  • יקי  On 09/04/2010 at 16:34

    עידן, אין מקום להשוות תפוחים ובננות, ואין דין טוקבק אנונימי להתבטאות של סגן עורך "הארץ" אורי תובל בפייסבוק שלו, תחת שמו. אבל השנאה והכיעור בהחלט מתגובתו מתגובתו, מה עוד שהיא מכוונת אל משפחה שזה עתה שכלה בן שני שלה בשירותו הצבאי.

    אתה מוזמן לנסות למצוא התבטאות שדומה בשנאה, בתיעוב ובכיעור של אורי תובל מסגן עורך של עיתון מהימין כמו "מקור ראשון" או "ישראל היום".

    בהצלחה.

  • עידן  On 09/04/2010 at 16:44

    יקי: אוהו, רואים שאתה לא קורא את עמוד הדעות של 'ישראל היום', ואם כן שים לב לדרור אידר… מילה אחרונה על אורי תובל שהכנסתו לדיון כאן היא בעצמה תרגיל בדמגוגיה: קראתי שוב את דבריו, להגיד שיש שם שנאה ותיעוב וכיעור זו פרשנות של דבריו ולא הדברים עצמם.

    • יקי  On 10/04/2010 at 12:10

      עידן, אני באמת לא קורא את "ישראל היום" וגם לא את "מקור ראשון". שמתי לב שלמרות נפנופי הידיים לא הצלחת להביא משם דוגמא מקבילה להתבטאויותיו של אורי תובל.

      אורי תובל כינה משפחה אבלה שזה עתה שכלה בן שני שלה בשירות בצה"ל כ"משפחה של פאשיסטים ג'יהאדיסטים" – אני מניח שעבורך פשיסטים ג'יהדיסטים זהו כינוי חיבה ולא ביטוי לשנאה ותיעוב, וכי התקפה כזו על משפחה שכולה זה בעיניך מעשה יפה ולא מעשה מכוער.

  • ליאור  On 09/04/2010 at 16:47

    "השנאה אינה נחלת צד אחד" – זה ברור מאילו, אבל כמויות השנאה והכעס שנשפכות על שמאלנים בטוקבקים ובכלל, לא משתוות למה שמגיע מהצד השני.

    אני מסכים עם גילי בענין ענת קם, עושה רושם שההדלפה שלה בכלל לא נועדה לחשוף סיפור כזה או אחר, אלא אם היא קראה את כל 2000 המסמכים ובכולם יש חומר גלם נפיץ כמו זה ש"הארץ" פרסם בסופו של דבר.

    כמו שכתבו כבר לפני, הסיפור המחריד באמת הוא על איך צה"ל והשב"כ מפרים ביודעין את פסיקת בג"ץ.

  • zivp  On 09/04/2010 at 16:59

    איך כל הימני צעצוע מפלבלים עיניים ומכחישים כי כל משנתם בנויה על שנאה, גזענות ובעיקר אלימות.
    הרי כל ימניצ'יק שמגיב כאן בזעזוע מעושה מסתיר מתחת למקלדתו חמישה אוהדי בית"ר עם שנאה יוקדת בעיניים.
    הגדיל ועשה אותו חייל מבילעין שהתפלא כי הוא מגן על גנבים ורוצחים וסופג בשל כך קללות הפוגעות בנפשו הרגישה. ממש הזיל דמעה מעיני.

    יש הבדל גדול בין לכתוב כי אדם אינו מעוניין לחיות במדינה של פנאטים דתיים כמו משפחת החייל ההוא, לבין קריאה לרצח כמיטב מסורת שפנפני המקלדת. הבדל זה נעלם בכוח הרטוריקה הזולה המשתמשת בדוגמה זו. תעירו אותי כששגן עורך בהארץ יקרא לרצח של משפחת מתנחלים על ילדיהם.

    בשורה התחתונה, מכיוון שעדיין הימין מוביל בפער ניכר בכמות הרציחות הפוליטיות שיצאו ממנו (יותר מדי : 0 ), והשמאל מפעיל בקושי אלימות פולנית רגשית, תעשו טובה ותפסיקו לשקר לעצמכם ולומר כי האלימות באה משני הצדדים. היא לא.

    • גילי  On 09/04/2010 at 17:11

      zivp, הלוואי שהיית צודק, ואולי בדרך כלל אתה צודק. אבל אני דתל"שית, והייתי פעם גם מתנחלת, וכשהיינו באות לתל אביב בחצאיות, ילדים צעקו לנו "דרוס כל דוס". וכשגדלתי, וגם הילדים האלה גדלו, ופגשתי אותם (או את חברים שלהם, לא חשוב) באוניברסיטה, מישהי אמרה לי שאם יתהפך אוטובוס מלא ילדים חרדים זה לא יזיז לה את קצה האצבע, כי היא מתעבת אותם. ואני עדיין פוגשת אותם כל הזמן כשהם חושבים שאני אחת משלהם, כי עכשיו אני חילונית ושמאלנית ואפשר להגיד לי דברי שטנה רוויים אלימות על דתיים ומתנחלים. אז אני לא אומרת שזה קורה כל הזמן, בעיקר כי אני לא מסתובבת עם אנשים כאלה בדרך שגרה, אבל זה קורה לא מעט. הם לא אלימים אולי, אבל הם שונאים למוות. והרי בשנאה עסקינן.

  • בני תבורי  On 09/04/2010 at 17:49

    "אני חושב שהימין, אין לו הרבה מה מה להציע מלבד שנאה. חלום ארץ ישראל השלמה די מתרסק אל מול סלעי המציאות, וכל מה שנשאר זו השנאה לשמאל."
    מדוייק, חשוב ונכון. כל השאר בזבוז זמן.

  • ירון  On 09/04/2010 at 18:55

    דרור, קודם כל ברכות על הבלוג החדש. אני מאוד אוהב לקרוא אותך בעיתון ואשמח לקרוא אותך גם בבלוג.

    לצערי הטקסט הזה הוא קצת צבוע. בוא למחסומים של צה"ל ביום שישי בבוקר ותראה מה היא שנאה שמאלנית יוקדת של נשות מחסום ווטש. הבעיה שלך, וזה מפתיע אותי שאתה נגרר לזה, היא שאתה מכליל את כל מי שהוא ימני כמי שרוצה להרוג שמאלנים. זה לא נכון וזאת הכללה גסה. כמו שאני לא אגיד שכל מי ששמאלני הוא בוגד. אבל באמת שים לב שיש קיצוניים משני הצדדים.

    • zivp  On 09/04/2010 at 19:56

      בתור בעל של אשת מחסום וואטש וכמי שמכיר את הפעולה שלהן ואת הנשים הפועלות, אני יכול לדעת עד כמה שזה שקר גס.
      רוב הנשים שם אמהות לחיילים בהווה או בעבר (אשתי בעצמה שירתה, והיא בת של פוסטר צבאי ידוע), ורוב הפעילות נמנעות מכל גילוי חוסר אהדה, שלא לדבר על המופרכות של שנאה, כלפי חיילים.

      כל גילוי שנאה שלהן כלפי חיילים יכול רק לפגוע במטרה – לעזור ולגשר, ולכן זהו שקר גס שלמרבה הצער רוב הקוראים לא ידעו להבין.

      לעומת זאת, את סיפורי היריקות, האלימות והשנאה שהן חוות ממתנחלים עוברים ומסתם חיילים (בחלקם הקטן, יש לציין) הקיבה של רוב הקוראים יפי הנפש כאן לא תוכל בכלל לעכל.

      קח את ההסתה השקרית שלך ודחוף אותה עמוק עמוק למקום שממנו אתה חושב בבקשה.

      • יקי  On 10/04/2010 at 12:16

        מר זיו, התגובות שלך לפוסט הזה (ואני לא מדבר רק התגובה לעיל) הן התגובות הכי בוטות, הכי מכוערות והכי אלימות מבין כל התגובות כאן, ומבטאות שנאה וזילזול בכל מי שמבטא דעות ימין.

        העובדה שפויר מסכים איתך, מעידה כמה שהטענה שביטא פויר בפוסט הזה היא מגוחכת.

      • דרור פויר  On 10/04/2010 at 14:58

        העובדה שאני מסכים עם זיו מעידה כמה שהוא צודק

      • ירון  On 10/04/2010 at 15:03

        מציע לך לצאת קצת למחסומים ולא לשבת מאחורי המקלדת. בכל מילואים זה אותו הדבר, ולא שונה מהמילואים האחרונים. לא מתכוון להתנצח איתך על עובדות. פשוט לא היה איכפת לנו מהנשים מטילות רפש האלה, כך שלא טרחנו לצלם או לתעד אותן.
        אבל זה בסדר אני בטוח שהן יקבלו את גמולן מתישהוא.

      • דרור פויר  On 10/04/2010 at 15:55

        "אבל זה בסדר אני בטוח שהן יקבלו את גמולן מתישהוא" – על זה בדיוק אני מדבר

      • zivp  On 10/04/2010 at 20:33

        "אבל זה בסדר אני בטוח שהן יקבלו את גמולן מתישהוא."

        כרגיל, הפחדנות והעליבות של הימני המצוי. אינך מעיז לאיים בגלוי, וכאשר קוראים בגלוי לשקריך בשמם, הנך ממשיך להיאחז בהם (ללא שום הוכחה – בעיקר כי אין כזו) ועוד לבכות כי הצד השני אלים.

        מתוקי, כשמאיימים לי על המשפחה אני אלים. כשאני רואה עשרות טוקבקים שקוראים לחיסולי ולחיסולה של אשתי אני נהיה עוד יותר אלים. כשאני קורא דוחות מהמחסומים ושומע מה עובר על הנשים האלו, שרובן באות ממשפחות שהקימו את המדינה שאתם רוצים רק להרוס – אני נהיה מטורף מזעם ואלימות.

        יש לך בעיה עם זה יא פחדן עלוב שלא משאיר אפילו פרטים אמיתיים?

      • DRORIKO  On 15/04/2010 at 12:09

        וגם ביקש ממך לדחוף את הדעות שלך לתוך התחת .

    • יקי  On 11/04/2010 at 0:24

      "אני נהיה מטורף מזעם ואלימות. יש לך בעיה עם זה יא פחדן עלוב שלא משאיר אפילו פרטים אמיתיים?"

      נו, אם מישהו אובייקטיבי היה צריך עדיין דוגמא לשנאה יוקדת מטוקבקטיסטים שמאלנים, הוא בוודאי בא כעת על סיפוקו. מאידך אין לי ספק פויר ימשיך לשגות באשליות.

      אני הבנתי את אמירתו של ירון "אני בטוח שהן יקבלו את גמולן מתישהוא" כשקול לאמירה What goes around comes around. הפרשנות שפויר וזיו מיהרו לאמץ היא כנראה רק עדות לשנאה שהם רוחשים לכל מה שנודף ריח של ימין.

      באשר טענותיו של זיו כביכול אמירותיו של ירון שנשות מחסום ווטש מפגינות שנאה יוקדת כלפי חיילי צה"ל הן טענות שקריות, עיין במטותא בידיעה מטה מ-YNET על איך מתנדבת מחסום ווטש כינתה חייל "נאצי" ו"בהמה". אבל כנראה שלשיטתו של זיו "נאצי" זה בעצם ביטוי אוהב ומחמיא, בדיוק כפי ש"פשיסטים ג'יהאדיסטים" שכינה סגן עורך מוסף הארץ את משפחתו השכולה של אלירז פרץ זו בעצם גם מחמאה.

      פויר יקירי, תמשיך לחיות בלה-לה לנד על השמאל הנאור, הרחום והיפה מול הימין המכוער והשונא, ואל תתן לעובדות לבלבל לך את האשליות.

      תלונה: פעילת מחסום ווטש כינתה חייל "נאצי"

      משטרת טייבה חוקרת תלונה של חייל מגדוד נחשון נגד פעילת מחסום ווטש שכינתה אותו נאצי, חייל מושתן ובהמה לאחר שהורה לפלסטינים לעמוד בשני טורים. חבריו של החייל: "בדרך כלל אנחנו לא מגיבים, אבל הפעם זה היה יותר מדי". במחסום ווטש התנצלו

      חנן גרינברג
      פורסם: 22.05.06, 23:43

      חייל מגדוד נחשון הגיש תלונה למשטרת טייבה נגד מתנדבת בארגון "מחסום ווטש" שכינתה אותו, לטענתו, "נאצי" – כך נודע הערב (יום ב') ל-ynet. מפקדיו של החייל מגבים את הצעד הבלתי שגרתי הזה. מתנדבות הארגון שיגרו מכתב התנצלות למפקד חטיבת אפרים, אלוף משנה אהרון חליווה.

      חבריו של החייל סיפרו ל-ynet כי האירוע התרחש בתחילת החודש בזמן שהחייל שימש כמפקד אחד השערים החקלאיים באזור טול כרם. הוא ביקש מפלסטינים להסתדר בשני טורים לקראת הבידוק הביטחוני. "פתאום פנתה לעברו אותה מתנדבת והחלה לגדף אותו", סיפרו חבריו. "היא קיללה אותו, אמרה לו שהוא חייל מושתן, וכינתה אותו 'נאצי' וגם 'בהמה'. החייל היה המום אך לא נגרר לדבר בשפה של אותה המתנדבת ורק אמר לה שהוא עושה את עבודתו".

      http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3253898,00.html

      • zivp  On 11/04/2010 at 1:57

        אנא למד להבדיל בין שנאה לבין הגנה עצמית. מי שמסית כנגדי וכנגד הקרובות אלי ומעודד פגיעה בהן (וכן, הפצת שקרים נועדה לעודד פגיעה), אינו ראוי לתגובה ידידותית וחמה. לא בגלל דעותיו הפוליטיות, כמו בגלל האיום שהפחדן איננו מעיז להביע במפורש.

        ++++++++++++++++++++++++++++++++

        לגבי התקרית הנ"ל, שוב נפגעה נפשו הרכה של חייל מאישה שקראה לו נאצי. מזל שהוא רגיל לזה מהמתנחלים.
        קח רק כמה מהקצה, ככה בשביל התזכורת:
        http://news.walla.co.il/?w=//1360111
        http://www.tsofar.com/zofar/see_article.asp?id=10942
        http://www.haaretz.com/hasite/pages/ShArt.jhtml?more=1&itemNo=770458&contrassID=2&subContrassID=13&sbSubContrassID=0

        ועוד ועוד ועוד.
        מתנחלים איימו בנשק על חיילים, זרקו אבנים, עקרו עצים, הרסו, רצחו ערבים, רצחו יהודים, ראש ממשלה ועוד ידם נטויה. אבל אישה אחת קראה לחייל נאצי (נגד כל ההנחיות של נשות מחסום וואטש שנועדו למנוע עימותים, רק לידיעה).
        אוי אוי אוי אוי אוי.

        איזה חרא שנראית מדיניות תג המחיר שלכם כשאתה מנסה לעשות פרצוף של כבש, הא?

      • יקי  On 11/04/2010 at 18:11

        זיו, להזכירך כי כאשר ירון טען כי גם נשות מחסום ווטש מפגינות שנאה יוקדת, מיהרת להתנפל עליו בשפת ביבים, טענת כי מדובר ב"שקר גס" וגם פויר טען כי זו טענה "שקרית ומעוותת", וכי כל ניסיון להשוואה של השנאה בין הצדדים הוא מגוחך לחלוטין.

        וכעת, כאשר הבאתי דוגמא של אשת מחסום ווטש שכינתה חייל כ"נאצי" ו"בהמה", אתה טוען שיש גם מתנחלים קיצוניים שמדברים כך לחיילים.

        מ.ש.ל.

      • DRORIKO  On 15/04/2010 at 12:10

        והוא גם ביקש ממך לדחוף את הדעות שלך לתוך התחת

  • בועז דולב  On 09/04/2010 at 19:11

    די היססתי אם להגיב. אני חושב שהשנאה שאתה מדבר עליה היא נחלתם של כולם. לך ותבדוק את התגובות שקיבלתי לכל פרסום או התבטאות שלי בעבר ותבין. אנחנו שונאים עובדי ממשלה, שונאים את ראש הממשלה, את הנהגים האחרים בכביש, את השמאלנים ואת הימנים. אנחנו פשוט עם שונא, חסר סבלנות. השאלה שאותה אני שואל את עצמי היא איפה אנחנו על הגרף. פה התשובה שלי יחסית אופטימית, אנחנו בשלב שבו אנשים לפחות מודים שהם אוהבים לשנוא. מודעות היא שלב ראשון בטיפול.

  • דרור פויר  On 09/04/2010 at 23:48

    מסכים עם זיו, הדוגמה שהבאת – ירון – על מחסום ווטש היא שקרית ומעוותת, ואני אומר את זה מניסיון.
    ובכלל: אני לא אומר שאין שום שנאה בצד השמאלי של המפה, אבל ההשוואה בין שתי השנאות היא מגוחכת לחלוטין, כך גם ההשוואה בין רמת האלימות. טלו קורה מבין עיניכם חברים. אף אחד לא אמר, בטח לא אני, שכל מה ומי שהוא שמאל הוא יפה וטוב וטהור לחלוטין. אבל בחייאת – איך אפשר להשוות?

  • amnoncarmel  On 09/04/2010 at 23:58

    הנה סיפור אמיתי: סבתא שלי נמצאת בבית אבות ברמת אביב. היא כבר עשרות שנים מנויה של עיתון הארץ. לפני כמה שבועות אחת המנקות בדירה מצאה אצלה עיתון הארץ וישר תקפה את סבתא שלי: "איך את מעזה לקרוא את הזבל הסמולני-מניאקי-אוהב-ערבים הזה? את בוגדת ושונאת יהודים?" סבתא שלי נבהלה וכנראה תבטל את המנוי ותסתפק ב"ישראל היום" או איזה זבל אחר. היא כבר בת 90 ואין לה כוח לריב עם אנשים ובטח שלא עם המנקים שבאים אליה כל יום.

    אני עצמי בדיוק כמוך נבהל מעוצמת השנאה היוקדת כלפי כל מה שאינו ימין קיצוני. אפילו סתם ימנים נחשדים בסמלנות ומותקפים על ימין ועל "סמול". הפתרון שלי היה פשוט. עברתי לאוסטרליה.

  • TammyHazel  On 10/04/2010 at 12:07

    קשה לי עם העירבוב של כל המרכיבים בפרשה הזאת. אני חושבת שאפשר לתפוס בו זמנית, שהדברים שנחשפו ע"י אורי בלאו הם שערורייתיים ומקומיים וראויים להיחשף, ועם זאת שענת קם עשתה מעשה אסור, שצריך להיענש בגינו, ולא פחות חשוב אבל הרבה פחות מדובר, שאורי בלאו לא הגן עליה כמקור שלו והפר בכך קוד אתי חמור.

    אני לא יודעת אם אין לימין יותר מה להציע מלבד שנאה, ואני מסכימה שהמדיום של טוקבקים מלבה את ביטויי השנאה, מבלי להצדיק את האמירות או להזדהות עם הרעיונות הפוליטיים, אני חושבת שתפיסה מורכבת יותר של הפרשה היא תשובה לא רעה לאמירות של הטוקבקיסט הימני-קיצוני הממוצע.

    ומעל לכל – הביטוי "זונת טוקבקים זקנה ומשופשפת" לא היה נעים לעין השמאלנית-הומנית שלי…

  • TammyHazel  On 10/04/2010 at 12:18

    יצא לי מקומיים במקום מקוממים. שזה גם לא מדויק וגם מקומם לכשעצמו…
    אמנוןכרמל, הפיתרון שלך מדכא ומתסכל.

  • M.  On 10/04/2010 at 22:16

    כל השיח היום, מימין ומשמאל, נעשה אלים, בוטה מכליל, ייצרי, וחסר יכולת לקבל את האחר על דעותיו השונות. ולא צריך ללכת למקומות אחרים, פשוט לקרוא את התגובות כאן, משני הצדדים.

    כל עוד הדיון הוא "מי יותר שונא", "כמה אנחנו צודקים והם לא" "כמה אנחנו נהדרים וכמה הם מנווולים" ו"הם מחריבים ואנחנו בונים" צפוי לנו עתיד "נהדר" במקרה הטוב, עתיד בסימן שאלה, במקרה הפחות טוב.

    חשבתי לכתוב כמה דברים מעט קונקרטיים, לגבי דברים שהועלו פה, אבל אני מוותר, חבל על המאמץ, אף אחד לא מקשיב, כולם עסוקים בלהיות צודקים.

  • מיכאל ז.  On 11/04/2010 at 0:28

    אור ואהבה יש בשמאל. אור ואהבה וסובלנות.

    http://www.graffitlv.com/?p=1488
    http://www.graffitlv.com/?p=1127
    http://www.graffitlv.com/?p=1659

    ויש עוד הרבה. אתם בדיוק כמו הליברמנים, רק שמושאי השנאה שלכם שונים.

  • אחד שפוי  On 11/04/2010 at 1:20

    האם אינכם מבחינים ש 99% מהתגובות בפרשות אולמרט השונות הן תגובות של הימין מהליכוד וצפונה שמייחלים לסלק את האיש שהגה את ההתנתקות מעזה?

    יש שם אולי 1% של טהרנים מקצועיים וכל היתר זה מסע השמצות של הימין כנקמה על "שמאלניותו" של אולמרט.

    נהיה כאן מפחיד והעיתונות לא מציפה את העליהום האלים של אנשי הימין על כל מי שריח שפיות מדינית עולה מסביבתו.

  • deltaozon57  On 11/04/2010 at 9:00

    זה לא משנה אם צה"ל אשם או לא . אני חושב שפעולתה של ענת הייתה לא לטובת הציבור אלה בראש וראשונה כי היא חשבה שכך היא תוכל לטפס גבוה יותר מאשר להיות סתם עיתונאית צנועה ושקטה.

    ואם נסתכל בשטח מרבית העיתונאים שהגיעו לדרגים גבוהים הגיעו לשם או בגלל קשרים או בגלל תעוזה.

    היא לא ילדה קטנה היא הבינה טוב מאוד מה היא עושה היו לה את השיקולים שלה ויש דרכים אחרות לבצע שינויי מאשר לעמוד בכיכר העיר ולצעוק המלך הוא עירום פשוט בדרכים האחרות לא תהייה בה כל הכרה.

  • או.  On 11/04/2010 at 16:17

    עוד דוגמא לנאורות וסובלנות הימין:
    בשל לחץ גורמי ימין: "צומת ספרים" הפסיקה שיווק הספר "השמאל הלאומי"
    רשת "צומת ספרים" החליטה להסיר מהמדפים את המניפסט הפוליטי "השמאל הלאומי", שאותו חיברו המחזאי שמואל הספרי ועורך הדין אלדד יניב. כך נודע ל-ynet.
    בימים האחרונים הפעילו גורמי ימין לחץ כבד על הנהלת הרשת בדרישה להפסיק את הפצת הספר, שבו הטיחו המחברים במתנחלים ובמפעל ההתיישבות שהקימו האשמות חמורות, ודרשו לפרק אותו ו"להפסיק את הכיבוש". עוד נודע, כי בעקבות אותו לחץ הביעו גורמים ב"צומת ספרים" חשש כי הדבר יוביל לפגיעה ברשת.
    (אטילה שומפלבי)

    • הסיטרא אחרא  On 22/12/2010 at 16:55

      בלי קשר לדיון המתנהל פה, 'הספר' של השמאל הלאומי ראוי להורדה מהמדפים בגלל ההצעות הלא-הומניות המוצעות בו למשל כנגד מי שלא שירת בצבא.

  • אחד שפוי  On 11/04/2010 at 18:29

    אם אתם רוצים למצוא את החמ"ל של השיטנה של מדינת ישראל, חמ"ל הרוע, ההסתה והליכלוך תמצאו אותו באתר הסקופים של רוטר

    http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=list&forum=scoops1

    משם יוצאות השלוחות והגרורות לתגובות שנאה והסתה כנגד כל מי שריח שמאל (אמיתי או מדומה) עולה ממנו. מסע ההסתה נגדך מר פוייר לא שונה ממסע השיטנה שהם מובילים כנגד אולמרט (בעזרתו האדיבה של יואב יצחק ובסיוע הרצידיביסט אריה אבנרי).

    העובדה שעיתונאים נותנים יד לרדיפת אולמרט ו"מעודדים" את האורגיה הימנית מופלאה בעיניי.

    אולי תתעוררו ותתחילו ללהגיד את האמת. אין סיכוי שמישהו יזיז כאן משהו בכיוון השלום כי הוא צפוי לרדיפה תקשורתית (וכשזו לא תספיק אז גם תפירת תיקים) ע"י הכתומים וגרורותיהם בכהנא חי.

  • מגיבה לראשונה  On 11/04/2010 at 20:17

    גיליתי את הבלוג הזה לפני זמן מה ואני באמת מתענגת על הכתיבה ועל הדמות שעולה ממנה, לכן קצת הופתעתי מהגישה שהיה נראה לי שדרור נקט בה כאן.
    אני לא ממש ממקמת את עצמי על המפה הפוליטית, (אולי אני איפשהו באזור של השמאל החברתי) ולכן לא השתייכתי לשום צד בבחירה רגשית אוטומטית ורק קראתי את הדיון.
    אנשים, מה? למה? איך אנחנו מגיעים למקומות של ההכללות והשנאה האוטומטית הזו? איך זה שהשתתפו בדיון הזה אנשים חושבים ונבונים ועדיין הגענו להכללות הבאמת שגויות האלו? איך זה ששני הצדדים התחרו מי יותר שונא ושניהם הוכיחו זה את טענתו של זה?
    דרור אני באמת מצטערת על הדברים הנוראים שאמרו לך, וגם לזיו ולחייל מבלעין. זה לא צריך לקרות. בכלל. לא ברשת (ואגב, זה קיים לדעתי גם בכתבות כמו סער מול אלירז, או מה שזה לא יהיה שהולך היום..:) ולא בחיים האמיתיים. לא יודעת אם זה יכול לקרות, אבל בטח שאפשר לנסות.

    • ליתר דיוק,  On 11/04/2010 at 20:24

      ב"הגישה שדרור נקט בה כאן" אני מתכוונת למשפט הלפני אחרון שלו, עם זה שמה שנשאר ימין הוא השנאה, אם כי אני לא יודעת עד כמה זו תגובה קיצונית בהתחשב במה שאמרו לו, כך שאני אולי לא מופתעת מ"הגישה", רק עצובה על כל השנאה והאלימות שיש בחברה שלנו ושחלקה הגיע אליו.

  • ehudg  On 11/04/2010 at 21:26

    שלום דרור

    אני לא בעד שנאה, אבל נסה להבין מדוע ישנם כאלו ששונאים את השמאל.
    השמאל ירה בימין מתוך כוונה להרוג בפרשת אלטלנה- הימין בחר לא להגיב.
    השמאל צד אנשי ימין בתקופת הסזון- הימין לא הגיב.
    בכתבה שפורסמה במקור ראשון השבת נחשף שבתקופת השואה הייתה העדפה להצלת אנשי שמאל מצד השלטונות היישוב. בנוסף גומד חלקם ההיסטורי של ארגוני הימין דאז במרד גטו וורשה.
    השמאל באמצעות שליחיו בתקשורת הציג את הימין כמטורף עם עיניים בולטות וריר זב מהפה במשך כמה עשורים- ולימין לא הייתה יכולת להגיב, כי סגרו לו את תחנת הרדיו ערוץ 7 (בו בזמן שתחנות פירטיות ערביות משגשגות בכל הארץ!).
    השמאל הגיש עתירות על כל בנייה זעירה בהתנחלות וגרם נזקים כספיים ועוגמת נפש במשך שנים רבות באמצעות שלוחיו שלום עכשיו ושאר שטינקרים (מצטער אין מילה מתאימה יותר) בעוד שהבנייה הערבית והבדואית פורחת ללא רשיון. לעיון נוסף אתה מוזמן לפנות לעמותת רגבים שעוקבת אחרי הבניה הערבית הבלתי חוקית.
    ה"יהלום" שבכתר- ההתנתקות מגוש קטיף- נעשתה לקול מצהלות רמות של אנשי שמאל שדאגו לכלבים של תושבי הגוש שהוזנחו ולא לתושבים עצמם שנזרקו בחוצות הערים בחוסר כול- וזו עובדה בדוקה. יאיר לפיד כתב בטור השבועי שלו שההתנתקות נעשתה כדי "להראות" של מי הארץ. חיים של אלפי אנשים נהרסו במהלך הנורא הזה, מעבר לחיילים שמתו בעופרת יצוקה שהיה תוצאה ישירה של ההתנתקות. ודו"ח גולדסטון שלא היה יכול להיות במתכונתו הנוכחית ללא תמיכה של ארגוני שמאל, כפי שנחשף על ידי תנועת אם תרצו.

    מכל זה מגיעה השנאה הזו לשמאל.

    • ליאור  On 11/04/2010 at 22:25

      אהוד,
      הגיע הזמן להפסיק את ההשוואה הדמגוגית בין הבניה הלא חוקית בשטחים לבניה הלא חוקית בישובים הערבים.
      המתנחלים בונים בגיבוי הממסד והצבא ומקבלים משאבים מתקציב המדינה (כבישים וכו').
      הבניה הלא חוקית בישובים הערבים מתבצעת בדיוק בגלל שאין שום תוכניות מתאר, או הקצאת משאבים מהמדינה.

      ואני לא ראיתי תושב אחד של גוש קטיף "שנזרק לחוצות הערים בחוסר כל". המדינה (כל הממשלות, ימין ושמאל) הזניחה את הטיפול בהם, אם כי "חוסר כל" זאת הגזמה פראית.
      ואת ההתנתקות מעזה הוביל אריאל שרון, שלהגיד עליו שמאלני זאת ממש בדיחה עצובה.

      • ehudg  On 11/04/2010 at 22:33

        ליאור,

        לא התייחסת לטיעונים רבים אחרים שהבאתי.

        האם אותם ערבים שבונים ללא אישור הגישו אי פעם בקשה לתוכנית מתאר וחיכו שהיא תתקבל כפי שאזרחים נורמלים עושים? ידוע לך מהו אחוז תקבולי המסים מאותם יישובים ערביים? מדוע שהמדינה תתקצב את מי שלא מתנהג כמו אזרח עם חובות וזכויות?

        לא ראית תושב של גוש קטיף שנזרק לחוצות הערים בחוסר כל? תקנה משקפיים, כי אני דווקא ראיתי ושמעתי מכלי ראשון על משפחות עם תינוקות שנהגי האוטובוס שלקחו אותם מהגוש הגיעו לי-ם ב12 בלילה, פתחו את דלתות האוטובוס ואמרו להם "צאו החוצה". כל מה שהיה להם זה מה שהם הכניסו לתיק לפני. במזל יש יהודים טובים שאספו אותם לביתם.
        האם אתה יודע כמה חודשים תושבי אלי- סיני גרו באוהלי 12 צבאיים בצומת יד מרדכי? ביקרת פעם שם? ב"ה הם כבר לא שם…

        את ההתנתקות הוביל שרון, אין ספק. אבל לא התמודדת עם מה שאמרתי לגבי מקהלת המלווים מהשמאל ובראשם יאיר לפיד ומה שהוא כתב בטור שלו.

      • ליאור  On 11/04/2010 at 22:55

        אהוד,

        אני לא מרגיש שום צורך "להתמודד" עם הטענות שלך ובטח שאני לא מרגיש צורך לסנגר על יאיר לפיד. הוא לא חביב עלי במיוחד וכשאני קורא אותו (לא הרבה, כי אני קורא את "הארץ" כמו כל השמאלנים), אני בדרך כלל מפסיק אחרי פסקה או שתיים.

        צר לי על כל ההומלסים מגוש קטיף וצר לי על כך שפספסתי אותם, אני מטיל ספק בסיפור הזה, אבל יכול להיות. יכול להיות גם שהשמאל רצח את רבין, אולי בגלל שהוא לא ירה על אלטלנה מספיק לדעת השמאלנים המנוולים. מי יודע?
        השמאל גם השתיל את גולדשטיין במערת המכפלה עם קליעים שכתוב עליהם סרק סרק.

        המדינה מזניחה את הציבור הערבי, שמצידו מצפצף על המדינה, התהליך הזה הולך ומחמיר. תוכניות מתאר – המדינה יוזמת ולא אזרחים פרטיים. אתה יכול לקרוא את זה (אבא של יאיר כתב, אז אולי זה לא מקור מוסמך בעינייך):
        http://www.women.gov.il/PMO/Archive/Decisions/2004/06/des2018.htm

      • DRORIKO  On 15/04/2010 at 12:20

        ליאור ועוד איך מתנחלים נזרקו . באריאל למשל בנו שכונה שלמה של קרבילות למשפחות מנצרים שעד היום חיות שם כי אין להן לאן ללכת . זה מעדות אישית , ויש עוד הרבה דוגמאות בסיגנון ששמעתי עליהן . המדינה הזניחה את המתנחלים זאת השורה התחתונה.

  • ארנון  On 12/04/2010 at 8:43

    מזל שיש טוקבקים לאזן את מסע השקר של חונטת התשקורת.
    היא מרגלת, בוגדת וכנראה אשמה בסיוע לרצח חיילים. ולכם חונטת העיתונאים הסמרטוטים – בשם חופש העיתונות, אתם מוכנים לסכן את המדינה ואת בנינו שמשרתים בחזית. במקום להשאיר לחוק לטפל בשני קרימינלים קטנים, אתם מנסים לתת להם לגיטימציה ולשמור לכם צהר להתנהגויות דומות. ולו בשביל לשמור על תדמיתכם הסבירה, שבו בצד ואל תתערבו, וזה מפני שיש לכם אינטרס מובהק. אין בכלל ספק שמדובר בריגול ובמעשה שנעשה בכוונה תחילה. כל אחד מאזרחי ישראל חש היום מאויים בעקבות גניבת החומר המסווג הגנוב.
    כנופיית שוקן והמרגלת מחזיקים את אזרחי ישראל כבני ערובה והזמן לא פועל לטובתם, האמן לי.

    לא מעתיקים 2000 מסמכים חאורך זמן כאזר היא רוצה לחשוף אירוע נקודתי שקשור לרמטכ"ל, הייתה יכולה לעשות זאת מה=בלי להמשיך לאסוף מסמכים שונים, 2000!! כן, היא רצתה לפגוע במדינה ע"ח כנראה הקריירה שלה, אם לא מרגלת, היא אויב, אירוע פח"ע.

    אגב, אתה כותב בחסד ונהנה לקרוא אותך.

    • ליאור  On 12/04/2010 at 10:38

      ארנון,
      "כל אחד מאזרחי ישראל חש היום מאויים בעקבות גניבת החומר המסווג הגנוב."

      אני באופן אישי מרגיש מאוים ע"י ההמון הזועם שמאמין אוטומטית לכל מה שמספרים לו פקידי השלטון, בתנאי שלפקידים האלו כתוב "בטחון" על המצח.

      אבל כמו שכתבתי למעלה, אני מסכים ש2000 מסמכים זה יותר מדי, חסר אחריות וכו'.
      להאשים אותה בריגול, רצח וכו' זה קצת מופרך בלי לדעת את כל הפרטים ואני מניח שלא אתה ולא אני יודעים את כל הפרטים. הניחוש שלי הוא שהיא לא תשב במאסר עולם וגם לא במשהו שמתקרב לזה.

      • DRORIKO  On 15/04/2010 at 12:24

        ליאור אתה לא מרגיש מאויים כי אתה שמאלני עלוב שלא עושה מילואים ובטח מנעת מהילדים שלך לשרת בצבא(או לפחות בקרבי). אבל תחשוב על אמא שהבן שלה כן משרת בשטחים והמסמכים על הפעילויות של הבן שלה הגיעו לידיים עוינות?

      • ליאור  On 15/04/2010 at 16:44

        דרוריקו, לגבי הבת שלי אתה 100% צודק, אני מתכוון למנוע ממנה לשרת בצבא ב17 שנים הקרובות לפחות, עד שהיא תהיה בת 18.
        לגבי עצמי, מה שיש לי להגיד לך זה פחחחח.

        ולגבי המסמכים שהגיעו לידיים עוינות אני מזכיר לך שענת קם כבר איזה שנתיים לפחות לא בצבא, כך שאפשר להירגע. אף אחד מחיילינו לא בסכנה כרגע.

      • ארנון  On 17/04/2010 at 13:14

        ענת קם- בוגדת ומרגלת. לא צריך לחשוש מהמילים הללו.
        עיתון הארץ – הוא עיתון של מרגלים ובוגדים. רק אצלם יכול עיתונאי לקבל מסמכים של מבצע צבאי ולנסות לפרסם אותו שבוע בלבד לפני תחילתו של המבצע.
        אם ערבי היה גונב 10 מסמכים ומשאיר אותם אצלו- היה מקבל מאסר עולם.
        וענת קם- שגנבה 2000 מסמכים- שאין מאחוריהם שום דבר אחר מאשר ריגול ובגידה ישירה במדינה, היא יושבת לה בבית במעצר בית…
        מבחן הבוזגלו עובד פה בצורה בוטה.
        אז יש לי כמה המלצות לכל המעגלים המעורבים בנושא:
        1. המוסד צריך לחשוב איך להביא את אורי בלאו לישראל- להעלים אותו ואת הפרשה בצורה אלגנטית.
        הייתי רוצה להציע משהו בסגון של מבחוח- אבל אני משאיר את העבודה הזו למקצוענים שם.
        2. לעצור את ענת קם- קודם כל עד תום ההליכים.
        אין שום סיבה שהיא תשאר בבית הנוח והמפנק שלה- אחרי שהיא גנבה את הסודות הבטחוניים של המדינה וסיכנה את הבטחון הלאומי שלנו ואולי גרמה לרצח חיילים.
        3. כל חייל שנחשף לסודות צבאיים- בכל הרמות חייב לעבור בדיקת פוליגרף.
        מי שלא מוכן- יכול לשמש כאפסנאי בבסיסים עורפיים.
        צריך לעשות את זה לכל חייל שמתגייס- עוד בבקו"ם- וגם (או יותר נכון- במיוחד לאלה שמשתחררים.
        עיתונאי שיחשוף סודות מדינה- ויאסר ל-40 שנים בפועל- יבהיר מה הגבול ומה מותר ומה אסור

  • המחסנאית  On 12/04/2010 at 23:07

    אני מצטרפת אחרי רשימת מגיבים מפוארת בלי יכולת, לא כרגע בכל אופן, לקרוא את הכל. מצטערת ואולי חוזרת על מה שכבר נזכר. השאלה מאיפה השינאה מטרידה אותי לא מהיום. היא מטרידה אותי גם בהופעתה אצל אנשים קטנים – עוד בטרם הם הופכים לטוקבקיסטים גועליים. . הילדים הקטנים שמשחקיהם מאד אלימים ( לא בהכרח התנהגותם) הם על פי רוב ילדים מפוחדים, מאוימים, מרגישים כושלים, חלשים. הם תובעים להתהדר בדמויות חזקות, לגלם את דמויות הרעים הנתפסים אצליהם כחזקים יותר. לא מועילים נסיונות שיכנוע שגם הטובים יכולים להיות חזקים. היכולת לפגוע ולהרוס היא העדות לחוזק. כמובן שכל הילדים (בנים. בעיקר בנים) אוהבים מלחמות, תחרויות, מתכוננים למלחמת קיום אטביסטית. אבל יש משהו שונה, מייחד את החוששים, החלשים, חסרי הביטחון – ההזדהות הרבה עם חוזק שהורס בלי אמונה שיש בתוכו משהו שיכול לבנות . זה מתגלה אם מאפשרים להם לבטא מה שעל ליבם. כמו הטוקבקיסטים. כך זה הימין – על מנת שנתמוך בו מאכיל אותנו באיומים. ומה בא לך לעשות כשהרגשת מאוים, חסר אונים, מושפל? לכסח את הבן זונה, לא? לא יודעת אם ההסבר נכון אבל מסייע לי להבין. כאילו להבין ,מאיפה השינאה וכיצד ולמה היא מאפיינת יותר את הימין מאשר את השמאל.

  • DRORIKO  On 15/04/2010 at 12:37

    דרור , הפשיזם היה אחראי למותם של מיליוני חפים מפשע. אבל אצלכם בשמאל זה כבר הפך ללגיטימי לכנות מישהו פשיסט רק כי הוא לא מסכים עם הדעות שלכם(כמו שעשית רק במאמר הזה) . הכינוי "פשיסט" הוא גם יותר חמור מהכינוי "מחבל" שמיוחס לשמאלנים , מהסיבה הפשוטה שפשיזם(כשהוא יוצא אל הפועל) הוא הרבה יותר מסוכן מטרור . אני לא חושב ששמאלנים הם מחבלים (לגבי שונאי ישראל זה שנוי במחלוקת) אבל לפני שאתה וחבריך מציגים את עצמכם כישו ופמלייתו כדאי שתעשו בדק בית .

  • mooncatom  On 15/04/2010 at 15:58

    אני כותבת לך דרור, שוב, דווקא כי אני עוקבת אחרי הכתיבה שלך ואתה מצטייר ממנה כאדם רגיש. אני בטוחה במאה אחוז, שכשאומרים לך (בתור שמאלני, אני מתכוונת, וגם אני כזו) "כל הערבים אותו דבר, אי אפשר לדבר איתם, שונאים אותנו כולם, אין עם מי לעשות שלום…" מכיר, נכון? אני בטוחה שאתה עונה "לא כל הערבים זה אותו דבר, ואסור להכליל וזה גזעני לשים עליהם תווית אחת וכן הלאה. אז זהו, שזה מכאיב מאוד לראות שאתה וכל האנשים כאן עיוורים לראות שזה מה שאתם עושים לאנשים מהצד הימני של המפה.

  • ארנון אחר  On 16/04/2010 at 1:20

    עצוב לראות שהשנאה והשטנה הרווחים בטוקבקים לכתבות מגיעות אפילו לבלוג הזה.

    אני חושב ששנאה קיימת בשני הצדדים (אף שההיסטוריה שלנו כאן במדינה די מוכיחה כי השנאה של אח דהצדדים מסוכנת יותר), אבל רוצה להתייחס לסוג מסוים של הנאצות הנושבות מצד ימין.
    הכוונה היא לכינויי הבוגד למיניהם – סכין בגב האומה, עוכרי ישראל וכו'.
    וכאן כבר יש בעיה. תראו, אני שמאלני, אבל מודע לכך שלאף אחד אין מונופול על הצדק, וישנן גם נקודות בהן אני יכול להודות שטעיתי. אבל כולנו ישראלים, ואני חושב שרובנו המכריע רוצה שיהיה כאן טוב, שישראל תחיה בשלום לצד שכנותיה, תהיה מדינה מוסרית, מצליחה כלכלית, מדעית, חינוכית וחברתית.
    אבל שונאי הימין באמת חושבים שאנחנו נגד המדינה. הם יכולים לקרוא לי ולחברי בוגדים, רק בשל דיעותינו השונות, אף אם כולנו היינו קרביים, רובנו מתנדבים אצל אוכלוסיות נזקקות, מתפרנסים ביושר ומשלמים את המיסים כנדרש, מקפידים על ארץ נקיה, מכבדים זקנים ולא נדחפים בתור.
    אבל אנחנו חושבים אחרת, אז אנחנו בוגדים. כל הסממנים המעידים על אזרחות טובה המפורטים כאן כלל אינם רלונטים.
    זה מה שמרגיז אותי.

  • ארנון אחר  On 16/04/2010 at 1:24

    ובנוסף, השיר הכל כך יפה הזה של עמיחי רלוונטי גם לפוסט הזה:

    המקום שבו אנו צודקים/יהודה עמיחי

    מן המקום שבו אנו צודקים
    לא יצמחו לעולם
    פרחים באביב.

    המקום שבו אנו צודקים
    הוא קשה ורמוס
    כמו חצר.

    אבל ספקות ואהבות עושים
    את העולם לתחוח
    כמו חפרפרת,כמו חריש.

    ולחישה תשמע במקום
    שבו היה הבית
    אשר נחרב.

  • אריאל  On 16/04/2010 at 8:55

    חבורה של מטומטמים כתבה לך שהיא מצטערת שלא מתת, אני אישית שמח שההוא במזדה הצליח לעצור, רק חבל לי שלא היה שם מי שייקח לו את האוטו והרשיון במקום, אבל חבורה של מטומטמים כתבה לך שהיא רוצה שתמות ואתה קצת איבדת את הצפון, אתה מאשים את הימין בשנאה – עושה הכללה גסה ומאשים את גוש שלם בעם בשנאה – והם השונאים לא אתה, אתה מתייחס להארץ אבל לא מתייחס להבעת הדעות של סגן העורך שלו – והימין מלא שנאה.
    וכשמישהו מציב לך מראה את אומר נכון אבל איך בכלל אתה מעז להשוות, או תגובה מתחמקת אחרת
    חלקים מהשמאל בארץ שטופים בשנאה מוחלטת לכל מי שלא מסכים איתם לחלוטין חבל רק שבשם "העצבים" שלך (אני מאד מקווה שזו הסיבה) השארת את האינטגריטי שלך מאחור

  • דני קיי  On 23/04/2010 at 14:07

    אם אדם משכיל, רהוט וידען כמו עידן לנדו, כותב בבלוג שלו שהיה ומתנחלים אשר יחליטו להישאר ביו"ש אחרי שנתפנה ממנה, ייהרגו בפרעות הצפויות לנחות על ראשיהם- אין לו עם זה שום בעיה כי "על מעשים והחלטות לא מוסריים צריך לשלם"- אז משהו באמת רקוב בשמאל הרדיקלי.

    אז סלח לי אם אני לא כואב את כאבך. אתה לא עידן לנדו ואולי אתה לא מסכים עם האמירה שלו, אך כיוון שלא עשית בדק-בית בשורותיך ולא קראת לעשיית חשבון-נפש במחנה ונתת לשיח השנאה להתרחש ולהתגעש- כי רק הימין הרצחני כמובן אחראי לליבוי האש- אז סלח לי שאיני מזיל דמעה.

Trackbacks

להשאיר תגובה

