איזה יום

 

אחרי בוקר של עמידה מחוץ לקלפיות עם חולצה של דב חנין ועיר לכולנו חזרתי הביתה להפסקה קטנה – מישהו הרי צריך לקחת את הילדים מהגן – וקראתי את הפוסט של עידו. איזה יופי, וכמה הוא צודק. אני מרגיש בדיוק ככה. גם לי זו פעם ראשונה של מעורבות ברמה כזו, של לעמוד ברחוב ולדבר עם אנשים, לא לשבת מול מחשב ולתת קריאייטיב.

התחושות מול הקלפיות היו טובות מאוד. המון תומכים בדב. יש גם לא מעט מתנגדים: הוא קומוניסט, לא עומד בהמנון, כאלה. אבל הרבה מאוד אנשים איתנו. ככה הם גם אומרים: 'אני איתנו', לא 'אני איתכם'. וזה לא רק הצעירים, גם מבוגרים, מבוגרות, זקנים, זקנות.

אפשר לעשות את זה, אפשר להרגיש את זה באוויר. יאללה, לכו להצביע אם עוד לא הצבעתם. אם הצבעתם, לכו תעשו סיבוב עם חולצה וסטיקר. זה כיף.

יודעים מה עוד היה כיף: עמדתי עם אנשים שחילקו חומרים של מרצ. הם עשו את זה בשכר של 350 ש"ח ליום, וכל הזמן התלוננו. אני, שעמדתי שם בהתנדבות, שמחתי על כל שניה, על כל דיבור עם בנאדם, על כל פלייר שיצא לי מהיד.

יש עוד הרבה עבודה עד עשר בלילה. מרבית האנשים יצביעו רק אחרי שיחזרו מהעבודה. אני אהיה בהופעה של עצמי – כולם מוזמנים – ולא אוכל להמשיך ולתרום. אנא, מלאו את מקומי.

עד לניצחון!

יאללה, הולך לגן. אם הילדים יהיו במצב רוח טוב ניקח אותם לחלק עוד קצת חומרים. אז אם אתם עוברים בסביבות כיכר רבין ורואים אותי, בואו להגיד שלום.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • דרור פויר  On 11/11/2008 at 15:32

    אה, שכחתי: באמצע חתכתי להתראיין בתוכנית "עושים סדר" של בן כספית. חשבתי שידברו אתי על דב ועיר לכולנו, אבל כספית לא הסכים ודיבר אתי על האינטרנט ככלי לשינוי. הצלחתי לדחוף קצת עיר לכולנו, לא מספיק. בכל מקרה, אם אתם רוצים עוד קצת ממני, אני חושב שזה משודר בשבע וחצי בערב, לא יודע באיזה ערוץ

  • אסתי  On 11/11/2008 at 15:59

    אני אישית אהיה בשעות האלו באשכול הקלפיות שאני משקיפה עליהן במטרה לשמור מפני רמאויות וזיופים למיניהם עוד לפני הספירה, שהיא כמובן החלק החשוב ביותר במלחמה על שמירת החוק והתקינות.

    בקיצור אשמח כשאני חוזרת בשעות הקטנות, לצורך הרפיית הנפש והעיניים לצפות בדמותך המסוקסת אל מול בן כספית (הפחות מסוקס (-:)

  • בועז כהן  On 11/11/2008 at 16:35

    הוא אולי לא עומד דום ב"התקווה", אבל הוא אחראי להולדת התקווה החדשה של דור שלם

    אני מחכה לתוצאות האמת. ומקווה.

  • דרור פויר  On 11/11/2008 at 17:09

    בועז – הוא עומד דום. הספין נכון לעכשיו זה שהוא לא שר. הספין הבא: הוא מזייף. הספין שאחריו: תוך כדי התקווה הוא חושב על קרל מרקס. גם אני מקווה. תבוא היום להופעה?
    אסתי: לא נראה לי שאעלה את זה לרשת, ואל תדאגי – זה לא יהיה הפסד גדול כל כך

  • דורה  On 11/11/2008 at 17:57

    נחמיה שטרסלר היום בהארץ: אל תצביעו לדב חנין כי ראש עיר הוא גם דמות חינוכית, ודב חנין לא עומד דום בהתקווה.

    דורה קישינבסקי היום בבלוג של דרור פויר: נמאס לי מעיתונאים שמזיינים את השכל.

  • מוני  On 11/11/2008 at 18:09

    דב חנין נשמע סקסי וצעיר, יעד נפלא להצבעה של סטודנטים וצעירים שרוצים לצאת מהמיינסטרים (ובתוך כך להיכנס למיינסטרים חדש), אבל הוא מסוכן לתל אביב.
    הוא בחור נפלא, ישר, טוב, ואמין, אבל לחייב לבנות דירות להשכרה? להוריד את מחיר הדירות בתל אביב? הצחקתם אותי. אני מנסה להבין איך הקומוניסט החנון הזה יכול להילחם בכוחות השוק ובקפיטליזם העולמי ולא ממש מבין.
    הוא יחייב בעלי דירות להוריד מחירים? מה, אנחנו ברוסיה של שנות החמישים?
    יחייב לבנות דירות קטנות?

    אז מה המודל של תל אביב? בוקרשט? קייב? מוסקבה? לנינגרד? סטלינגרד? רק תבחרו.

    http://www.themarker.com/tmc/article.jhtml?ElementId=/ibo/repositories/stories/m1_2000/skira20081111_1036238.xml

  • יודן  On 11/11/2008 at 19:24

    למה בלונדון ובוונקובר ובפורטלנד ובעוד הרבה מקומות מחייבים יזמים בבניית 25-30% דירות "בהישג יד"? ואי אפשר לעשות את זה בתל-אביב? למה הם לא קפיטליסטים?
    ולמה בגרמניה אפשר לבנות דירות להשכרה במחירים מסובסדים ואחרי 15 שנה היזם יכול לשפץ אותם ולמכור בשוק החופשי? הם לא קפיטליסטים?
    משום ששם מבינים שעיר צריכה גם את האנשים האלה כדי להישאר מעניינת וחיה ותוססת ולמשוך את העשירים גם כן.
    רון חולדאי נזכר רק בשנה האחרונה של 8 שנות כהונתו לחשוב על הבעיה הזו – במידה רבה בגלל הפעילות של עיר לכולנו.

  • אורית עריף  On 11/11/2008 at 19:38

    להצביע דב חנין ועיר לכולנו

  • אמיתי סנדי  On 11/11/2008 at 20:06

    מטעם עיר לכולנו כמובן.
    שבע בבוקר עד שש בערב, אשכול בצפר גורדון ברחוב הירקון פינת נורדאו.
    באשכול שלי לפחות, ערימות פתקי חנין היו נמוכות משמעותית מכל שאר הערימות.
    מה שאומר ניצחון מוחץ לחנין (אלא אם כן בוחרים דחפו לכיס ערימות של פתקים כדי להתל בי).

    באמצע היום הגיעה מורה עם כמה קבוצות של דרדקים כדי להראות להם את הליך הבחירה.
    ילדים רבים צייצו שאבא\אמא שלהם מצביע חנין.
    היה מרגש.

  • רונית  On 11/11/2008 at 20:35

    אבל נמשיך לקוות.
    תל אביב זה גם בבלי, וגם התקווה וגם רמת אביב ג וגם יפו וגם וגם.
    שותפה לתחושה שלך וגם לתקוות.
    רצה לקרוא את עידו.
    ודרור – נראה שאכן הפכת פעיל – זו הפעם הראשונה מזה דור שאני רואה אותך מגיב פה למגיבים!

  • ברוך בקווינס  On 11/11/2008 at 21:24

    ממש היןם קיבלתי מכתב מעיריית ניו יורק, מחלקת השכירות , שבעל הבניין מבקש היתר להעלות את שכר הדירה בחמשה דולר לחדר. וזאת על סמך קבלות שהוא הביא לועדה המוכיחה את השיפוץ שהוא ביצע כניסה לבניין. מחלקת השכירות נותנת לי חודש להגיש התנגדות ( ואני אגיש, השיפוץ טרם הסתיים, שיסתיים נדבר) . לבעל הדירה אסור להעלות את שכר הדירה ככה סתם. 180 הדירות בבניין הן אחוז קטנטן משלל הדירות שבעיר שנועדו לזוגות ולמשפחות. יש גם דירות שלא . אבל יש יחס . העיר צריכה את הצעירים ואת המשפחות. מישהו צריך ליצור ולעבוד בעיר הזאת שהיא תמשיך להיות אטרקטיבית.
    וזה ניו יורק – ערש הקפיטלזם

  • שטפי גראף  On 11/11/2008 at 22:03

    אסור להעלות את שכר הדירה כמעט בתוך החוזה. רק אם דיירים עוזבים אפשר לעשות חוזה חדש ולהעלות את השכירות.
    ואין מה לדאוג לבעלי הדירות: הם מסתדרים…

  • כרמל  On 11/11/2008 at 22:36

    והפכתי אותם בעשר דקות לבוחרי חנין בכניסה לקלפי ממש. המון חובבי סביבה לא מבינים שויסנר מושחת ושחנין הוא קברניט הסביבה המאיתי. זו הרגשה מדהימה לשנות קולות בדקה ה-99 בשיחה אחת. בשבילי זו פעם שניה שאני בהתנדבות מטעם עצמי בשטח בכניסה לקלפי.

  • בועז כהן  On 11/11/2008 at 22:49

    יותר מדי אנשים מסוכנים לסביבה ולאדם עומדים דום ושרים בדבקות את "התקווה".

  • נעמה  On 11/11/2008 at 23:04

    לחולדאי עומד בהתקווה.
    אולי הוא חושב על קרל מרקס…

  • אסתי  On 12/11/2008 at 1:05

    כי אצלנו באשכול בית ספר משה שרת בנווה שרת החיים נראו הרבה פחות ורודים והרבה יותר שחורים. ושחורים תרתי משמע. הקלפי היחידה בה היה אחוז הצבעה 100%+ היתה קלפי חרדית. כלומר כל המצביעים בה היו חרדים כולל היושב ראש, וכאב הלב היה גדול ביותר.
    בסופו של לילה בקלפי בה ספרתי קולות היה לנו 17 קולות לחנין. בלבד.

    בקיצור עבים ורוח ומצביעים (מלבד חרדים) אין.

  • מגחך  On 12/11/2008 at 8:01

    מסתבר שלמרות כל הרעש שעשתה חבורה של אידיוטים, תושבי ת"א הצביעו למועמד המתאים יותר. נכון שזה בוקר נפלא?

  • רונית  On 14/11/2008 at 13:51

    אולי נקים מחדש סוכה בפארק קרית ספר?
    צריך לחשוב איך מנתבים את האנרגיה שעוד נשארה (ואת כל הטי שירטס האלה, ראבק) למשהו מועיל ומחאתי כנדרש.

להשאיר תגובה

