הפרה הקדושה האחרונה

א.

בתחילת השבוע פורסם הדוח השנתי של האגודה לזכויות האזרח המשרטט את תמונת המצב של זכויות האדם בישראל, ואם לא נרדמתם מתחילת המשפט ועד עכשיו כנראה שאתם שותים הרבה יותר מדי קפה. 76 עמודים של דיכאון. קריאה חובה.

מאחר ולא בא לכם לקרוא ואין לכם סבלנות לחכות לסרט, תנו לי לתמצת את העניין: בגדול, כל עוד אתה יהודי צעיר ובריא שמתגורר במרכז ומרוויח טוב אז יש'ך אחלה מדינה שבעולם, אח שלי! כל מה שאתה צריך בשביל ליהנות מכל הטוב והיופי שהמדינה הזו יכולה להרעיף על תושביה היהודים הצעירים והבריאים שמרוויחים טוב וגרים במרכז זה להיות עיוור, חירש ואילם אל מול כל העוולות, הפשעים, ההזנחה, האלימות, הרשעות והטמטום ששולטים בכיפה ומתרחשים מתחת לאף ומול העיניים. זה, ואתה מסודר. האמת? אחלה דיל. עובדה, רובנו חותמים עליו כל יום ויום בכל פעולה שאנחנו עושים, ובעיקר לא עושים.

 

אבל ככל שמתקדמים בקריאה בדוח מגלים שהסכין של הסלמי לא עוצרת. הערבי, הבדואי, מהגר העבודה, החולה, החלש, הזקן, הפליט, עובד הקבלן, תושב הפריפריה… לעזאזל, אומר לעצמו הקורא בלבו – זה מתקרב. ואז, לקראת סוף הדוח, מגיע תור הפגיעה בפרטיות, הגבלת האפשרות של האזרח לפנות לבג"צ, חוסר האונים מול המשטרה, מול המעביד. בפרקים האלה אתה כבר יכול להתחיל ולזהות את עצמך, בינתיים רק מרחוק, באופן מטושטש ובקווים כלליים ("עובד", "גולש באינטרנט", "נחקר" וכיו"ב), אבל אני מאמין שכבר בדוח של השנה הבאה – ואם לא בשנה הבאה אז בוודאי בזו שאחריה – כבר נוכל לראות הרבה יותר פגיעה בזכויות האדם של אנשים כמוכם וכמוני. יש למה לחכות.

כמובן שכמו תמיד, העדיפו מרבית אמצעי התקשורת להתעלם מהשחיקה הגוברת והולכת בזכויות האדם של כולנו ובחרו להתמקד בפרק שעוסק בגזענות נגד אזרחי ישראל הערבים. בטח נתקלתם בזה בעיתונים.

פסקה או שתיים עוסקות בהשקפת העולם של הנוער היהודי: כ-70 אחוזים חושבים שהערבים לא חכמים, ו-75% חושבים שהם אינם משכילים, אינם תרבותיים ואלימים.

כן, זה בדיוק אותו הנוער שערוותו השכלית נתגלתה בתחילת החודש – לא יודע לקרוא, לחשב או לחשוב לבד, גולשים עמוק אל מתחת לממוצע האירופי. בדם וביזע הקמנו לנו גזע אכזר, מטומטם וגזען. שלוש תכונות שהולכות יחד יופי.

 

ב.

האגודה לזכויות האזרח נמצאת במלכוד: אם תפרסם דוח זכויות אדם בלי פרק על גזענות נגד ערבים, אף אחד לא יתייחס אליו, אבל אם תפרסם דוח זכויות אדם עם פרק על גזענות נגד ערבים, אף אחד לא יתייחס לשום פרק אחר בדוח. זה קצת כמו בבדיחה על השפן והאריה וה"למה אין לך כובע?" – בסוף זה תמיד נגמר אותו דבר.

וכל שנה זה מוכיח את עצמו מחדש. אנשים כמו זאב בוים קראו לאגודה "האגודה לזכויות הערבים", יצחק לוי – בעברו שר חינוך, אוי לבושה – מאשים בגזענות את הערבים וכל הרפש האנושי המטקבק עצמו לדעת חגג גם הוא. בדרך כלל זה מספיק כדי לקבור את הדוח.

אם רק כל הרגשות הסוערים האלו ואלפי הטוקבקים היו מוקדשים לפרק על מצב האשפוז בבתי החולים או לפרק על המצב בשדרות או מה קרה בתוכנית ויסקונסין, או על זכותו של הבוס שלכם לפשפש לכם בדואר.

לא. הם חייבים לשמור את ההמון ברמה מספקת של טמטום קולקטיבי.

 

ג.

פרסום הדוח והפרק על הגזענות נגד הערבים הגיעה בדיוק אחרי הפרסומים על הגזענות נגד האתיופים בפתח תקווה, שוב פתח תקווה. במאמר מוסגר: עלו הצעות רבות לסגור לאלתר את בית הספר בו התרחש המקרה. אני אומר – בואו נסגור את כל העיר הזו, נפזר את תושביה לארבע רוחות הארץ ואת אדמתה נחרוש במלח. די, נמאס!

 

במהלך פרשת הגזענות נגד האתיופים התבטא בעניין גם ראש הממשלה, אהוד אולמרט. אולמרט זוכה בזמן האחרון לעדנה תקשורתית כמדינאי, מנהיג ואדם. מה היה לו לומר על העניין: "איני יכול לומר", אמר, "שתחושת האפליה והמצוקה מנותקת מהמציאות, או לומר שהיא מתרחשת רק במקום אחד בארץ". הסתייגות, שלילה כפולה, התפלפלות משפטית – למה ראש ממשלה לא יכול לקום ולגנות בתוקף (תוקף אמיתי, לא תוקף של חוזה שכירות) כל ביטוי של גזענות? למה אי אפשר לדבר בבירור, לומר משהו כמו: אני ראש הממשלה ואני אומר שממחר בבוקר התלמידות האתיופיות לומדות באותה הכיתה עם שאר הבנות, או שדיר באלאק.

ממה הוא פוחד ולמה הוא כל כך זהיר בבואו לגנות גזענות? אין מנוס אלא מלהסיק שהגזענות הפכה לפרה קדושה בישראל של 2007, אולי הפרה הקדושה האחרונה. תגיד מה שאתה רוצה על הכול, אבל אל תיגע לישראלי בגזענות שלו. קח לו את הפנסיה, דפוק לו ת'בריאות – אבל תן לו לשנוא מישהו אחר, רצוי ערבי, כי אם הוא יפסיק לשנוא מישהו אחר אולי הוא יתחיל לפקוח עיניים ולהבין מה קורה ולהתחיל לשנוא אותך, את ההנהגה.

ולכן גם הנוער לא אשם בלעדית בצורה בה הוא חושב. זו המדיניות הרשמית והלא רשמית של מדינת ישראל על סף שנת השישים שלה – המוקדשת לנושא הילדים, כמה אירוני. הורדת הרמה של התלמיד הישראלי במשך שנים והפיכתו לאהבל מוחלט, צרכן וגזען היא כנראה הדרך היחידה לשלוט.

המטרה הסופית של ממשלות ישראל, כך זה נראה, היא להפריט את החינוך עד תום, ליצור שכבה דקיקה של אנשים משכילים ולהוריד את רמת האוריינות לאפס אצל הרוב המוחלט, ככה אף אחד לא יקרא עיתונים, לא יקרא ספרים, רק יראה טלוויזיה ויבלע ספינים כמו בספרים של אורוול והאקסלי. כמה שיותר מטומטמים יותר טוב.

 

ד.

וכך, לדוגמה, קראתי השבוע את דברי בנימין נתניהו, שאמר: "צריך להתמקד באיכות המורים, לא בשכרם". הגיון מעופרת יצוקה, מה יש לומר, שהרי ידוע שהאנשים הטובים והאיכותיים נמשכים לעבודות שאין בהם כבוד ומשלמים בהם רע. על הדרך גם קיבלנו רמיזה עבה – רק אלה מאיתנו היודעים לקרוא בין השורות, כלומר לא בני נוער – על איכותם של המורים. ז'תומרת: הבעיה היא לא בתקציב, במדיניות, במערכת הלימוד ובשיטה הכלכלית כולה, שלא רק יוצרת את הפער ומרחיבה אותו אלא למעשה מקדשת אותו ממש. הבעיה היא באיכות המורים.

וכשאני קורא את המשפט הזה שוב אני פתאום מבין למי פונה נתניהו: הוא לא מדבר אל קובעי המדיניות באוצר ובחינוך. לא, הוא מדבר ישירות אל בני הנוער, כמטיף/בדרן טלוויזיוני. אתם בסדר, הוא אומר לכם, ואני אוהב אתכם ככה, טיפשים וגזענים.

 

ה.

ובנק ישראל הנפיק השבוע מטבע חדש של שני שקלים. הקשר ברור, והוא המשך המדיניות הנחושה והעקבית של לדפוק את העניים. בדיוק את אלה שסופרים כל שקל, שמרגישים את ההבדל בין הוצאה של שקל להוצאה של שני שקל. בגלל שלא אכפת לנו מהעניים לא אכפת לנו גם מהשקל. שיהיה שני שקל, למי אכפת. אבל התוצאה העיקרית של מטבע חדש תהיה דחיקת השקל אל מחוץ למחזור ועליית מחירים. כולנו נדפקים, אבל לא באמת אכפת לנו כי הערבים נדפקים יותר ותמיד אפשר להוציא ת'עצבים על האתיופים. העיקר שעם המטבע החדש יהיה "יותר נוח בכיס", כמו שקראתי באחד העיתונים.

 

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • איריס  On 15/12/2007 at 8:54

    בדיוק חשבתי שאני צריכה להוריד בצריכת קפה שמותיר אותי ערה מידי. והנה, הזכרת לי עוד סיבה טובה.
    הבעיה עם הדו"חות האלה שהם באמת מצהירים בדיעבד על מה שכבר ראינו במכולת ושמענו במונית, לפני חמש שנים.
    לא רוצה להגיד אגודה לזכויות החמאס, כי גם זה לא נכון במובן הרע של זה, כלומר, גם לחמאס זה לא מוסיף כלום, אבל באמת…זה מין פרוה כזה, לא בשר לא חלב, ניראה כמו תוצר שהולך לתורמים מחו"ל להראות שיש משקל לניירת המופקת והדפסה על נייר כרומו משובח, שלוש כותרות בעיתון גוזרים ומדביקים יפה לדו"ח ושולחים לתורמים, ועכשיו גם "איזכור בבלוג יוקרתי של פויר" משהו חדש שיוסיף עוד מאה דולר כאשר מעבירים את הכובע בסוף ערב הקיטורים בלונדון.
    בוא נגיד ככה, שיגידו תודה שיש להם בינתיים עבודה, למה גם זה הרבה בימים אלה, ולכן מתוך כבוד לאנשים שצריכים להתפרנס, אנחנו מסירים כובע בפני הדוח השנתי ומקווים שגם הם יעודדו אותנו כאשר נפיק ניירות עבור המעסיקים. לא חשוב איזה.
    בברכת
    סולידריות של הנתונים לאילוצי הזמן …

    דו"ח אפקטיבי בימים אלה יכול להיות משהו שפורע את סדר היום הציבורי, או למשל חוברת שירים ואמנות, או דו"ח ריק, לבן לגמרי.
    "אין מילים בפי" או משהו כזה
    בכותרת

  • יוסי גורביץ  On 15/12/2007 at 9:47

    איך מטבע של שני שקלים יוביל לעליית מחירים?

  • יוחאי  On 15/12/2007 at 10:09

    תגיד מה שאתה רוצה על הכול, אבל אל תיגע לישראלי בגזענות שלו.
    זה כל כך נכון. כל עוד יש מישהו אחר יותר דפוק שאפשר לשנוא אותו או לזלזל בו,כל שאר הצרות מתגמדות.

  • תמר היימן  On 15/12/2007 at 12:10

    ניסו כבר למכור את פתח תקוה באינטרנט
    ב EBAY
    http://www.popup.co.il/?p=1209
    אבל לא ממש הצליחו.
    הגולשים לא טפשים. יודעים שמדובר בחרא עיר.

    אז נשאר רק לפרק את העיר, כמו שאתה מציע, לגרש את תושביה לכל עבר ולהקים שם אם מושבות חדשה

  • דוד כפרי  On 15/12/2007 at 12:33

    אחד ללא התייחסות לערבים ("על זה נוציא דוח מיוחד") ואחד לערבים. אם יהיה רווח מספיק גדול בין השניים – שלושה חודשים, נגיד – זה יתן מספיק זמן לתקשורת להתייחס לכל אחד לחוד.

  • יאיר מהללאל  On 15/12/2007 at 13:31

    יוסי,

    המטבע החדש הוא המשך של המגמה בה הדברים הזולים בשווקים נעלמים לחלוטין או מתייקרים באופן חריף. אם עד לא מזמן אפשר היה לקנות מסטיק או שרוך באגורות ספורות, הרי שהיום גם במטבע של שקל קשה למצוא מה לקנות, והכנסתו של המטבע החדש, על חשבון המטבעות הקטנים, תחזק את המגמה. כתב על זה יפה יובל מעוז בהארץ –

    http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?itemNo=932913&contrassID=2&subContrassID=6&sbSubContrassID=0

  • צפונית  On 15/12/2007 at 15:11

    יהודי צעיר ובריא שגר במרכז ומרוויח טוב???

  • eli  On 15/12/2007 at 17:52

    בניגוד ליחס כלפי אתיופים, רוסים ועוד, היחס של יהודי ישראל לערבים אינו יחס של גזענות כלל וכלל.
    גזענות אינה יכולה להשען על עובדות. היא ניזונה מאמונות ומהכללות, וכל קיומה הוא באי הכרת השנוא באמת, כפי שהוא.
    כאן מדובר על מצב הפוך לחלוטין: עם יהודי המקבל בפתיחות ובשוויון את הזולת, מקנה לו הזדמנויות לאחווה, ומקבל אותו לעתים אף תוך כדי הפגנת יחס של התבטלות ("סלט ערבי"). בתמורה אנו נענים בשנאה, בטרור, בסיוע לטרור, בחתירה תחת קיומנו וערכינו, בהפגנת בוז כלפי המנון, דגל, אמונות וכל מה שיקר לנו.
    לא רק שאין כאן גזענות. כמעט בלתי נתפס מדוע עדיין מצליח להתקיים יחס סובלני ונדיב כל כך מצד היהודים לערבים

  • זאב ברקאי  On 15/12/2007 at 18:31

    הכתבה מבולבלת מרוב כעס גם אם ניתן להבין את מקור הכעס
    יש גזענות בארץ והיא מופנית אל השונים מאיתנו כמו זקנים אתיופים נכים ערבים וכדומה והמלחמה בגזענות היא בחינוך
    להרוס את פתח תקווה זה מתאים למרחב שלנו לא לנו אלא אם כן להרוס זה מין בדיחה פרטית גם להגיד שצריך להרוס את פתח תקווה זה גזענות
    הפריפריה אינה חלשים בהכרח יש הרבה עשירים ומסודרים שגרים בפריפריה כנראה שלא ביקרת אף פעם במה שקרוי פיריפריה
    לא כל מי שמציע מורים טובים יותר הוא לא בסדר אם כי אני מסכים שביבי לא בסדאר אבל לא בגלל האמירה הזו
    נדמה לי שרובנו מכירים בעובדה המצערת שהרבה מורים אינם מורים טובים שחלקם חסרי השכלה ולעתים אף חסרי ידע ושהשכר הגבוה יותר לא יפתור את כל הבעיות ושהשביתה היתה בחלקה נושא אישי של רן ארז נגד המערכת בכלל ונגד יוסי וסרמן בפרט
    ככה שלחלק את העולם לשחור ולבן זה נוח ופשוט אבל יכול להטעות באיתור התשובה

  • זאב ברקאי  On 15/12/2007 at 18:47

    ראשית אני לא יודע למה הסתפקת בפתח תקווה נדמה לי שיש גזענות גם בעוד מספר ערים
    שנית אני ממליץ לך לפנות לחמאס או אפילוצלג'האד או לממשלת אירן אשר לכולם רצון ומשאבים לסייע בידך ביישום הרעיון המהפכני של הריסת המדינה וחבל שכעיון כל כך מקורי ישאר על הניר ולא יהפך לתכנית פעולה ניאו ציונית ונקיה מכל גזענות קדימה לליברליזם חדש הריסת כל הערים היהודיות כצעד ראשון ואח"כ ניתן לפנות גם לערי הפריפריה וטהר סוף בסוף את העולם צהיהודים רעייון שנוסה לפני שני דורות וכמעט הצליח

  • פסבדונית  On 15/12/2007 at 19:27

    למות צעיר, יהודי ובריא. זה הפתרון

  • דב  On 15/12/2007 at 23:07

    הייתי מציע, שזו הכללה שלילית על קבוצה מסוימת, ועל-פי הגדרה זו הפוסט הזה שלך ספוג בגזענות קשה נגד הישראלים.

  • דב  On 15/12/2007 at 23:09

    האם השקל דחק את החצי-שקל מחוץ למחזור? באמת.

    למטבע החדש לא תהיה כל השלכה על המחירים.

  • דב  On 15/12/2007 at 23:16

    סלח לי, אני אהיה כן. אתה כותב נהדר, וחבל נורא שאין לך מושג.

    "המטרה הסופית של ממשלות ישראל, כך זה נראה, היא להפריט את החינוך עד תום, ליצור שכבה דקיקה של אנשים משכילים ולהוריד את רמת האוריינות לאפס אצל הרוב המוחלט, ככה אף אחד לא יקרא עיתונים, לא יקרא ספרים, רק יראה טלוויזיה ויבלע ספינים כמו בספרים של אורוול והאקסלי. כמה שיותר מטומטמים יותר טוב."

    למה לעזאזל שזו תהיה המטרה של ממשלת ישראל? אתה באמת ובתמים חושב שיולי תמיר, או נניח אולמרט, או בר-און או ביביפלצת, רוצים את מה שתיארת? מה ייצא להם מזה? המערכת מדרדרת במובנים רבים מזה שנים רבות, אבל לא בגלל יד מכוונת, אלא מחוסר אונים של מערכת החינוך מול כוחות גדולים ממנה.

    טענתך דומה לטענות (שאתה אולי מסכים להן בהתלהבות) שהממשלה רוצה מלחמה, רוצה קסאמים, רוצה טרור וכו'. לטענות שנשמעות נגד השר פרידמן, שהוא *רוצה* בהרס מערכת המשפט (להבדיל מהטענה הלגיטימית, שהוא טועה מאד ועלול לגרום נגד רצונו להרס כזה).

  • דב  On 15/12/2007 at 23:19

    הכתבה של יועז מבלבלת דברים שונים. הוצאת האגורה מן המחזור היא דבר אחד (שאכן פוגע בצרכן) אך המטבע החדש אינו בא במקום המטבע בן שקל אחד, ולא צפוי להשפיע על המחירים.

  • ביבי הנורא  On 16/12/2007 at 7:33

    אילו תובנות מרעישות. "רוב האנשים פה גזענים". "החיים פה טובים משמעותית למי שהוא צעיר, בריא, מבוסס ושייך לרוב". תוכל אולי לתת דוגמה למקום בעולם שרוב האנשים בו לא גזענים ושהחיים למי שהוא זקן חולה עני ובן למיעוט טובים באותה מדה? מקום אמיתי, לא פנטזיה כמו "דנמרק" מאנשים שלא חיו שם אף פעם.

    שלא לדבר על עוולות המטבע החדש: אנחנו הישראלים החארות – על הזין שלנו שיעלו כל המחירים, העיקר שנוכל לשנוא אתיופים וערבים. אם תשאל אותי, כל הצרות החלו כשהנפיקו שטר של מאה ש"ח. אבל שתקנו, העדפנו לשנוא ערבים במקום זה. מגיע לנו.

    במקומך הייתי שמח שאני צעיר, בריא ומרוויח טוב. עם רמת נתוח כמו שאתה מפגין כאן, לא בכל מקום בעולם הסעיף האחרון היה מובן מאליו.

  • שירה  On 16/12/2007 at 17:35

    אחלה פוסט דרור, תמשיך ככה. מישהו צריך לומר את הדברים בקול.

  • יוסי  On 16/12/2007 at 23:18

    דיבורים מתחכמים ניהיליסטים יוצרים מצב נהיליסטי בסוף מתים אנשים. הביטוי על פתח תקווה זו גזענות בוטה וגסה. בואו נאמר שהייתי אומר אותו דבר על האנרכיסטים, הערבים, האיטיופים זה תמיד מתחיל בדיבורים כמו הדיונים בין אלפרון לאבורגיל.
    ביטול שטרות ומטבעות בעלי ערך נומילי קטן הוא הסימן הכי מובהק לאינפלציה. בתחילה מבטלים חמש אגורות ואחר כך די מהר מופיעים שטרות עם 20 אפסים. כבר היינו בהצגה הזו.
    הממשלה רוצה או לא רוצה להפריט את החינוך. הממשלה האמיתית הם נערי האוצר. עשר שנים מבחן אחר כך משרתים את 20 המשפחות והשמיים הגבול. חינוך פרטי זה עסק נכניס. חלק גדול מהמכללות מכניסות הרבה כסף לפלוני ואלמוני. רשת של בתי ספר תיכוניים יכולה להיות עסק מכניס ביותר.
    למי שמפריט את הנמלים למשל או את חברת חשמל
    למשל יש כבר רשימת רוכשים. כך גם לבתי הספר, וזה כבר קיים כפי שאתם יודעים אקסטרנים וכ"ו. עוד מעט מי שירצה שבנו-בתו ידעו קרוא וכתוב ישלם והרבה. וחלק ילך לתרומות לבחירות לפוליטיקאים.

  • דוד כפרי  On 17/12/2007 at 0:32

    לדב – יוסי תמצת, אני ארחיב טיפה.
    אני לא יודע מה רוצה אהוד "ראש ממשלה לא חייב אג'נדה" אולמרט, אבל למשרד האוצר – לא לשר, למשרד – בהחלט יש אג'נדה, שהיא להקטין ככל האפשר את הוצאות הממשלה בכל תחום, החל מחינוך, עבור דרך בריאות, והמשך בכל תחום אפשרי.

    זה לא בלעדי לאוצר שלנו – זה מסתדר נהדר עם המדיניות הכלכלית של הבנק העולמי ושל קרן המטבע הבינלאומית, וגם ממש מתאים להרבה מאוד בעלי הון שחלק נכבד מהפוליטיקאים שלנו (ולא רק שלנו) חייבים להם הרבה.

    המשמעות של הקטנת הוצאות הממשלה היא חינוך לעשירים ובורות לעניים, בריאות לעשירים ומחסור בתרופות ורופאים לעניים, ועוד כל החוליים המוכרים של הכלכלה הקפיטליסטית.

    אם תסתכל על יישובים עשירים-באמת בארץ, אפילו ברמה שטחית לגמרי, תראה שקשה מאוד למצוא שם שני דברים שקל לראות בכל מקום אחר: שוטרים ותחנות אוטובוס.

    באוטובוסים אין צורך כי לכולם יש רכב, כי הם עשירים; בשוטרים אין צורך כי לעשירים יש כסך לשלם לחברות אבטחה שישמרו על פרטיותם.

    לא על החוק – את המאבטחים לא מענין אם בעל הוילה מכניס פנימה סמים או מכה את ילדיו, הם שם בשביל לשמור על הפרטיות שלו, כי על זה הוא משלם.

    מי שאין לו כסף לשלם, נשאר עם המשטרה – שגם את תקציביה מקצצים כדי שלא תוכל לטפל ביעילות בפשיעה המסוכנת באמת בארץ, זו שבאה מלמעלה.

  • דוד כפרי  On 17/12/2007 at 0:43

    אף אחד לא רוצה לשלם על מה שאינו חייב – מי רוצה לשלם מס הכנסה?
    זה רק טבעי שאותם אנשים שיכולים לשלם עבור חברות אבטחה, בתי-ספר פרטיים ובתי חולים פרטיים, הם אלה שמתנגדים להטלת מס על רווחי הון בבורסה ולהגדלת תקציב החינוך והבריאות. הם לא צריכים את זה כי יש להם משלהם.

    לאזרח הקטן, שצריך אוטובוס ומשטרה, אין יכולת להשפיע על מקבלי ההחלטות.

    מקבלי ההחלטות אינם חברי הכנסת או השרים, אלא פקידי האוצר, שבחסות חוק ההסדרים יכולים לעקר חוקים המיטיבים עם החלשים ובאותה נשימה להטיל על אותם חלשים גזירות בלתי-אפשריות, בשם אידיאולוגיה האומרת שצריך להתערב בשוק כמה שפחות ולתת לו להסתדר בעצמו.

    העובדה המצערת שהמדינות שניסו לעשות זאת קרסו כלכלית וחברתית, ושדבוקא במדינות בעלות איכות החיים הגבוהה באירופה – סקנדינביה – המדיניות הכלכלית הפוכה, היא דבר שפקידי האוצר עושים כל מה שביכולתם כדי שלא נראה, לא נקרא, לא נדע.

    אסור שנדע שיש אלטרנטיבה.
    http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/931432.html?more=1

  • דב  On 17/12/2007 at 3:28

    דרור האשים את הממשלה, לא את הפקידים, ברצון מכוון לדרדר את מערכת החינוך. אין לזה שחר.

    אשר לפקידים, גם הם לדעתי מאמינים בכנות שהחזון הקפיטליסטי שהם מקדמים יהיה טוב יותר גם לכלל, ולא רק לאלפיון העליון.

    בשולי הדברים, הזכרת את המס על רווחי הון, אם אני לא טועה המס הוטל דווקא בימי ביבי.

  • חיים  On 17/12/2007 at 7:42

    למי שלא שמע/קרא את תגובתו של מנהל בית ספר "למרחב", מצורף בזה הקישור לתגובתו בנושא:
    http://www.inn.co.il/Besheva/Article.aspx/7060

    התגובה עצמה:

    מסע הכפשה מסולף ומעוות

    מאת הרב אברהם גרנביץ'

    לימודים עיוניים בכיתה נפרדת הם הדרך הנכונה לקידומן ושילובן של התלמידות עולות אתיופיה ● בשיעורים אחרים הן שולבו עם כל הבנות, והדיבורים על יציאה נפרדת להפסקות הן שקר גס.

    זה שבוע ימים שהתקשורת מכפישה ומשמיצה את התנהלות בי"ס 'למרחב' אודות קליטת הבנות עולות אתיופיה. לתדהמתנו, מדובר במסע הכפשה חסר תקדים המסלף את העובדות לאין ערוך.

    הנהלת ביה"ס בחרה שלא להגיב באמצעי התקשורת השונים, מאחר וההתלהמות היצרית לא הותירה מקום להסברים אמיתיים והגיוניים להתקבל. סברנו ועודנו סבורים כי התגוננות ומענה בעיצומו של מסע לינץ', בעוד אין אדם המעוניין לשמוע עובדות כהווייתן, הינו מיותר לחלוטין. ועל זה נאמר "והמשכיל בעת ההיא ידום". אך מאחר ופרשייה זו לא יורדת מהכותרות, ומאחר ונגרם חילול ה' גדול כשציבור שלם שומר תורה ומצוות מוכפש, ורואים אנו כי כוחו של לשון הרע גדול כל כך עד שחלחל גם בתוך מחננו – נראה שהגיעה העת לכתוב דברים כהוויתם.

    אך קודם נבקש להודות לכל המחזקים, ובמיוחד לאלו שדנו אותנו לכף זכות למרות אי השתייכותם למעגל הקרוב של מוסדות 'למרחב'. וכבר אמרו חז"ל "במידה שאדם מודד בה מודדין לו". ישלם ה' שכרכם הטוב מן השמיים.

    נקדים ונאמר כי ביה"ס 'למרחב' הינו מוסד פטור שבוחר את תלמידיו עפ"י הרקע הדתי-תורני של המשפחה. הרקע העדתי, מכל סוג, אינו מהווה גורם בעל משקל כלשהו. בביה"ס 'למרחב' מתקבלים יוצאי כל העדות, ובלבד שרקע הבית הינו תורני במלוא מובן המילה. כמו כן הרקע הסוציו-אקונומי אינו מהווה כל שיקול בקבלת תלמידים, ועל כך יש לנו קבלות די והותר.

    ולגופה של פרשייה:

    עיריית פ"ת, יחד עם הראשון לציון, הרב עמר שליט"א, פנו אלינו בבקשה לקבל תלמידות יוצאות אתיופיה לביה"ס. ישבנו על המדוכה והחלטנו להיענות לאתגר, מתוך מטרה שהבנות תקבלנה חינוך דתי וערכי, על מנת שבעתיד תוכלנה להתערות בתוך החברה הדתית-לאומית במדינה. ככל הידוע לנו, אנו ביה"ס היחיד בארץ, במעמד מוסד פטור, שהסכים ברצון לקלוט בנות אלו.

    כאשר הבנות נקלטו בביה"ס, היה ברור, עקב מצבן הלימודי, ובמיוחד בהשוואה לרמתן של תלמידות כיתה ב' הרגילה, שלא ניתן בשום פנים לשבצן במסגרת אינטגרטיבית, ויש הכרח לשבצן בכיתה 'מקדמת'. לשם הבהרה אציין שקיימים פערים גדולים הן בשפה (קריאת וכתיבת עברית), הן בהבנת הנקרא והן במקצועות הלימוד האחרים. שילוב הבנות במצבן זה – קודם שקודמו – בכיתה אינטגרטיבית, עלול היה לגרום להן לנזק קשה ביותר.

    ואדגיש: 50 אחוז ממקצועות הלימוד בבית ספרנו הינם לימודי קודש: תורה, נביא, הלכות, תפילה ועוד. תלמידות בית הספר באות ממשפחות תורניות, וממילא הן מגיעות לביה"ס עם 'מטען קודם' רב. כאמור, שילוב הבנות העולות בכיתה רגילה, היה יוצר מצב שהן היו "נבלעות" בכיתה, "נסגרות", ולא ניתן היה לקדמן בכל דרך שהיא (בכל כיתה כ-30 תלמידים, ולא היתה כל אפשרות שהמורה תוכל להקדיש להן את תשומת הלב הנדרשת).

    בנסיבות הנ"ל התקבלה החלטה שבשלב הראשון, ובכדי שהבנות תוכלנה לקבל טיפול והעשרה אישיים תוך התאמת החומר הנלמד לרמתן ולהתקדמותן, אזי בשיעורים העיוניים תלמדנה הבנות בכיתה 'מקדמת', תוך הקצאת מורה מעולה מיוחדת ונפרדת, כדי שתוכל להיענות לצרכיהן ולקדמן לרמה הרגילה. הכוונה המפורשת היתה שכל בת תתקדם עפ"י יכולתה ורמתה, וכאשר תגיע לרמה נאותה היא תשולב בכיתה הרגילה.

    עוד נוסיף כי מלבד המורה המחנכת שולבו בכיתה זו עוד חמישה מורים מתוך צוות המורים הרגיל, לצורך תגבור והעשרה נוספים במקצועות הקודש ובמקצועות הכלליים. כל זה נעשה תוך בדיקה מתמדת של התקדמות התלמידות בלימודים, על-מנת לשלבן בהדרגה בכיתות הרגילות בשעות נוספות, עד לשילובן המלא.

    כל שעשינו היה בידיעה ובשיתוף עם מר שלומי, הממונה מטעם מינהל החינוך על שילוב העולים במוסדות החינוך השונים. התהליך שתואר לעיל הוסבר להורי הבנות שבאו להתרשם מביה"ס, ורק הורים שהביעו את נכונותם ורצונם באופי זה של קליטה שלחו את בנותיהם. נציין כי דרך זו של קליטה מקובלת במוסדות חינוך נוספים, והיא הנכונה ביותר לטובת הבנות.

    הטענה שכביכול נעשתה "הפרדה" מכוונת בין הבנות העולות ובין תלמידות ביה"ס, הינה בגדר השמצה זדונית ועלילת דם ממש. מחוץ ללימודים העיוניים שולבו הבנות העולות עם כלל התלמידות בכל פעילויות בית הספר. כך לדוגמא בשיעורי התעמלות, מוסיקה, מלאכה וכדומה, שולבו הבנות העולות בכיתה רגילה, ולמדו ביחד עם התלמידות האחרות. כך הדבר גם בכל הפעילויות החברתיות האחרות, בהן שולבו הבנות העולות בפעילות כלל בית הספר, לרבות טיולים, פעילויות חברה, סדנאות יצירה, כינוסים, פעילויות לקראת חגים, ועוד ועוד.

    את דברי הבלע והשטנה בעניין "הפסקות נפרדות" לא נותר לנו אלא לדחות בבוז ושאט נפש. הבנות שיחקו עם כל בנות ביה"ס בכל ההפסקות, ועל כך יעיד כל הצוות החינוכי, וכמובן כל בנות ביה"ס. לא עלתה על דעתנו מחשבה נואלת שכזו, ואנו מרגישים נבוכים לעמוד ולהתגונן מול שקר גס שכזה. המשחק המשותף בהפסקות היה טבעי וברור מאליו, ואנו נדהמים עד היכן יכול הרוע להיסחף.

    שמענו כי אנו מואשמים גם בכך שהורי הבנות לא הוזמנו לאסיפת הורים. ובכן, שקר נוסף: אסיפת ההורים תתקיים לאחר חנוכה, וטרם נשלחו הזמנות לאסיפה זו.

    בעניין ההסעות: הבנות הוסעו במונית שאורגנה ושולמה ע"י מינהל החינוך בעיריית פ"ת. כך נוהג מינהל החינוך גם בבתי ספר אחרים, בהם הילדים משולבים בבית ספר המרוחק מאזור מגוריהם, וזאת בכדי להקל על הילדים.

    כל הנ"ל מלבד העובדה שילדי ביה"ס 'למרחב' נוסעים בהסעה בחברה פרטית, לה משלמים הורי התלמידים, וההתקשרות נעשית ישירות עם חברת ההסעות.

    לסיום, נציין כי מפקח ביה"ס ביקר בביה"ס, בדק וחקר את העניין לעומקו, והביע שביעות רצון מלאה מהטיפול בבנות. המפקח גם שוחח עם ארבע הבנות שסיפרו לו שהן אוהבות את ביה"ס, את הבנות ואת המורה. אין ספק שמלבד הנזק שנגרם לשמו הטוב של ביה"ס, נגרם נזק לא פחות גם לארבע הבנות, שהיו בעיצומו של תהליך קליטה ראוי ונכון.

    אנו מתפללים ומייחלים לה' יתברך שייפסק מחול השדים ההזוי הזה, שאין לנו ספק ששורשיו הם חשבונות פוליטיים שיצאו מכל פרופורציה, והפעם פגעו בנו כבית ספר, ובעוד ארבע בנות בנות שמונה, על לא עוול בכפן ובכפינו.

    אנו תפילה כי יזכנו ה' להיות בין מקדשי שמו ולהוסיף ולעסוק בעבודת החינוך של ילדי ישראל לעבודתו יתברך.

    הכותב הוא מנהל ביה"ס 'למרחב'.

Trackbacks

  • By במרכאות כפולות on 15/12/2007 at 12:23

    תגיד מה שאתה רוצה על הכול, אבל אל תיגע לישראלי בגזענות שלו. קח לו את הפנסיה, דפוק לו ת'בריאות – אבל תן לו לשנוא מישהו אחר

    דרור פויר מגלה את…

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: