צדוק הוא ילדה יפנית

 

לפני כמה ימים קיבלתי מייל: "דרור היקר שלום. אחרי שקראתי את ספרך הניפלא "צדוק בנפתולי התשוקה" הכנתי פוסטר במסגרת תרגיל אקדמי (אני סטודנטית לעיצוב) והייתי שמחה לשלוח לך. אניטה".

מיד עניתי: "אהלן. איזה כיף!  שלחי מהר".

הגיע פוסטר:

 

 

כתבתי לה: "זה יפה מאוד. איך הפך צדוק לילדה יפנית? מה קורה בסרט?"

 

והיא ענתה: "הילדה זה צדוק, אני זה צדוק, אתה זה צדוק, הכל זה צדוק.. לפחות ככה אני הבנתי את הספר.. התרגיל היה לבחור ספר שאוהבים, ובמקום לעצב לו עטיפה, לעצב כרזה לסרט המבוסס על הספר. בחרתי בצדוק, כי  הגניב אותי לעשות על צדוק. אהבתי שהספר מדבר על השימחה כדת ורציתי להראות את השימחה הזו בפוסטר. בעקרון הסאונד שרציתי להעביר בפוסטר הוא: ווופפפייייי! מן שמחה אינפטילית שכזו.

חוץ מזה שבכלל לא הבנת את הספר – עמוק בפנים צדוק הוא ילדה קטנה עדינה (יפנית) ושברירית. ניסיתי להתרחק מהבנאליות ובמקום לשים דמות של ערס יצרתי את הדמות  שהכי רחוקה ממנו, תוך כדי שמירת המאפיינים הכה מזוהים עם צדוק: חיבה לא הגיונית  לקריוקי. וכך גם הדגמתי את העקרון שצדוק הוא למעשה הכל וכולם. ותוך כדי הסתכנות בשימוש מופרז במילה " מגניב" רציתי להוסיף שברגע שקיבלנו את התרגיל הספר שלך מייד עלה כי הוא  היצירה הכי מגניבה שקראתי בשנים האחרונות. אניטה".

 

גדול, לא?

הנה עוד קצת מצדוק

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • נוריקו סאן  On 16/02/2007 at 8:13

    עוד מישהי קראה את יצירת המופת. ללא ספק שבכך מגיע המספר הכולל של הקוראים ליותר מארבעה. ואם היא קנתה את הספר אז זה גם משפר את המצב הכלכלי שלך פויר. תוכל לקנות החודש סיגריות

  • moon  On 16/02/2007 at 9:34

    הילדה מוכשרת!
    לא קראתי את הספר שלך…עדיין, אולי יום אחד על אי לא רחוק מוקף כחול.
    מה שיפה ביותר (מלבד הביצוע התרגיל המרשים הזה)בעיני היא העובדה שמרגע שיצירת אמנות יוצאת תחת ידיו של היוצר – האפשרויות האינסופיות של הקוראים/רואים אותה להתחבר אליה, לפרשן אותה, לנכס אותה לחלק מעולם הסמלים והרגשות האישי של כל אחד מהם הנוגע בה – ולהפוך את היצירה, במובן מסויים לשלהם…מן לידה אינסופית, כמו אפקט משק כנפי הפרפר

    דרור, מקווה שאתה נהנה וגומע את שעות השמש היפות במהלך הימים האחרונים, עת חלקינו לפחות ספונים במשרדים קרים ומשמימים 🙂

  • אודי שרבני  On 16/02/2007 at 13:45

    אתה יודע מה זה אומר?
    ספר ההמשך כולו בהייקו

  • אורי בר-און  On 16/02/2007 at 18:46

    לפני כמה ימים הקריאו לי את הקטע של צדוק על הניואנס, אני מנצל את ההזדמנות להגיד שהוא הצחיק אותי מאוד.

  • דורה ק.  On 16/02/2007 at 18:46

    חזק. אני לא יודעת כמה הייתי נותנת לה על זה לו אני המרצה (בכל זאת כשמעצבים משהו לפי יצירה צריך קצת קשר ליצירה) אבל היא קנתה אותי עם "בכלל לא הבנת את הספר".

  • Zorro  On 17/02/2007 at 5:26

    Very cool indeed!

  • הרג"כ  On 17/02/2007 at 23:02

    צדוק הוא צדוק הכהן שעבר צד בגיל 90 אחרי אינספור ביקורים בקודש הקודשים.
    זה קצת כמו נציב מס הכנסה שאחרי שנים של תשלומי מיסים והצהרות הון התחיל לעבוד בשיפוצים בלי חשבוניות ועם ים כסף שחור בכיסים.
    צדוק הוא המנייאק שגורף לכיסיו הריקניים את כל הרווחים של נאג' חמאדי וזה שמזיין את כל הכוסיות בחדר האמנים.
    צדוק הוא גדול הוא תותח הוא אלוף העולם בלהיות צדוק.
    משנכנס אדר מרבים בשמחה, דרור אל תשכח להגיד מחר הלל!!!!!!

  • yo yo yo  On 17/02/2007 at 23:24

    וואו, איזה פוסטר מגניב… הלוואי ולכל ספר יעשו פוסטר מגניב כזה.

  • רועי  On 18/02/2007 at 14:20

    לא קראתי את הספר אבל עכשיו אחרי שראיתי את הפוסטר אני אחשוב על זה. פוסטר מדליק. כל הכבוד לאניטה וכל הכבוד לך שפרסמת יצירה של יוצרת צעירה ומבטיחה. בהצלחה לשניכם. רועי

  • נטעלי  On 18/02/2007 at 15:00

    משעשע, מסקרן, מפתיע ומפתה.

    אניטה את מוכשרת!

  • אבי  On 19/02/2007 at 9:26

    ספר ממש טוב, המשלב פילוסופיה והשקפת עולם מעניינת,
    היה סיפור עד אשר מצאתי את הספר (בצומת ספרים בדיזינגוף) וממש סיימתי לקרוא את הספר לאחר יומיים…
    מידי פעם אני מצטט ממנו פתגמים

  • רן  On 19/02/2007 at 16:55

    ללהק ילדה יפנית לתפקיד צדוק זה כמו ללהק את משה דץ לפרסומת לבירה.
    אני באופן אישי לא מתחבר לזה, למרות שהפוסטר חמוד מאוד בעיני.
    אם היו שואלים אותי (ואף אחד לא באמת שואל אותי)אני הייתי מציע את ליאונרד כהן לתפקיד.
    הוא מלא נסיון חיים, הוא מספיק רוחני ואין ספק
    שיש לו מה לתרום בתחום השירה והקריוקי
    למישהו יש עוד רעיונות?

להשאיר תגובה

