תן לו במצלמה הסלולרית

א.

ביום שישי הייתי בירושלים. על אחד העצים ראיתי את המודעה הזו:

המודעה הזו קסמה לי בגלל כמה דברים. הראשון הוא המחווה (המודעת? תמהני) לסרט האימה הבינוני "דרושה שותפה רווקה", השני הוא הבס"ד, אבל הכי בגלל ה"כניסה מאמצע טבת". איזה יופי, בחיי! בתל אביב אתה בחיים לא תראה מודעה עם כניסה מאמצע טבת. מי לעזאזל בכלל יודע פה מתי זה טבת?

אני מקווה שבת עמי, שרון וגאולה ימצאו שותפה בקרוב (את מספרי הטלפון מחקתי בעצמי. לא הייתי רוצה שאלפי הבחורות הדתיות שקוראות את החיים בהיר יתחילו להציף בשיחות). מעניין מי עוזבת, ולמה. אני מקווה שהיא מצאה לה חתן מבית טוב ושהם יחיו באושר ובאושר (החתונה בטבת? שיהיה במזל!). אני מקווה שגם לשותפות האחרות יימצא חתן עד תמוז.

 

ב.

את המודעות האלה צילמתי ליד הבית שלי:

 

לא הכרתי את השכנים שלי, מגדה ויצחק קוזמא זכרונם לברכה, בשמם. בפנים סביר להניח שהייתי מזהה אותם. בכל זאת, כבר עשר שנים שאנחנו שכנים.

אבל אהבתם של מגדה ויצחק העמידה אותי מול עמוד החשמל הזה לכמה דקות של רגישות. כמעט וירדה לי דמעה, אני אומר לכם. שבוע אחד בלבד הפריד בין בני הזוג. יצחק, בעל אב וסבא, הלך לעולמו ומגדה לא יכלה להחזיק יותר מעמד. שבוע אחד בלעדיו, וגם היא נפטרה.

יצחק, שנפטר קודם, הוא עדיין "בעלי, אבינו וסבנו". מגדה, שליבה לא עמד לה בלי בעלה, הלכה לעולמה עם תואר אחד פחות, "אמנו וסבתנו" כתוב במודעה. וזה בדיוק כל העניין, לא?

מי ייתן ולא תדעו עוד צער, משפחת קוזמא היקרה, מי ייתן ואהבתם של מגדה ויצחק תאיר לכם את הדרך.

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • יונתן  On 10/12/2006 at 9:07

    מישהו יודע כמה זה בדולרים?

  • חייש  On 10/12/2006 at 9:15

    השימוש ב"טבת" הינו חסם מתוחכם למניעת טלפונים של שותפות לא דתיות.
    הסיפור על גזה ומגדה באמת מרגש, אבל עכשיו אלפי הבחורות הדתיות שקוראות את החיים בהיר יודעות שאתה גר באמסטרדם (אחלה רחוב, אגב. הרבה ירוק בעיניים) ויכולות להתגודד להנאתן.

  • אורן  On 10/12/2006 at 9:37

    הדתיות המתוחכמות האלו מבלבלות את האויב במזימתן הנוראית להרחיק מתקשרות חילוניות שלא קראו את הכותרת "דרושה שותפה ד-ת-י-ה".

    דרור – אין מצב שיש כאן מודעות לדרושה שותפה רווקה. זה פשוט נוסח סטנדרטי של "דרוש שותף לא מעשן". מספיק זמן באוניברסיטה העברית (ןמן הסתם גם בר-אילן) ותראה עשרות רבות של מודעות כאלו.

  • חייש  On 10/12/2006 at 10:00

    היא מוסרת שהשכבה החיצונית של העור שלה הגיעה כבר לטמפרטורה של 37 מעלות צלזיוס, כך שאתה יכול להוציא אותה ממשכנה הנוכחי. מומלץ לשטוף היטב לאחר השימוש.

  • כרמית  On 10/12/2006 at 11:02

    אני קוראת ומתגעגעת לחיים בעיר.

  • הופמן  On 10/12/2006 at 19:40

    הצצתי שוב וגיליתי שמגדה גם הייתה ד"ר. מלומדת הייתה. יפה…

  • אליק בליק  On 11/12/2006 at 12:09

    קשה להתעלם מהקו הדק העובר בין מגדה ויצחק לבין בת עמי, שרון וגאולה. פעם גם בתל אביב כולם ידעו מתי טבת מתחיל ומתי מסתיים חשוון. פעם ידעו לאהוב, פעם גם המוות לא היה מפריד בין זוג אוהבים.
    היום שכר הדירה בדולרים, התאריך לועזי, והתכונה היחידה של שותפה היא יכולת לשלם את שכר הדירה לבעל הדירה. ולו היו נולדים מגדה ויצחק דור מאוחר יותר, סביר היה להניח שהיא היתה מוצאת נחמה בצ'טים.

  • שי  On 12/12/2006 at 22:17

    והמאמר על ההודים, מוכיחים דבר אחד: אתה אוריינטליסט. מה יהיה?

  • דרור פויר  On 13/12/2006 at 0:09

    אוריינטליסט? למה?

  • מיכל  On 27/12/2006 at 18:33

    אני מכירה את בת עמי, שמתחתנת עם בחור נפלא…
    אכן, צדקת בהבנתך…
    אבל בעצם, זה מה שיפה בירושלים- שרק בה אפשר למצוא כאלו דברים וכאלה אנשים טובים.

  • נרקיס  On 28/12/2006 at 17:39

    איזה בת עמי? אולי גם אני מכיר אותה

  • שאלי  On 31/12/2006 at 21:56

    קראתי בהתרגשות את המילים שנכתבו על בני הזוג היקרים. נשארנו עם הרבה מחשבות על אותו שבוע שהפריד ביניהם, מה עבר על המשפחה, איך עומדים בכזה כאב, איזה זוגיות הם חוו – האם ניתן היה לצפות את חוסר היכולת שלה לחיות בלעדיו? יש לי עוד המון מחשבות ותהיות… לא נלאה אתכם.

  • רדרל  On 08/01/2007 at 20:30

    ביום שסבתא שלי נפטרה, סבא שלי שהיה מאושפז הפסיק לנשום בכוחות עצמו, בלי לדעת בכלל שהיא נפטרה, לא הספיקו לספר לו והוא הונשם.
    אחרי חודשי שיקום ארוך הוא שב הביתה (עם רומני צמוד) אבל הסמליות מצמררת אותי מחדש בכל פעם שאני חושבת על זה.

    זה קשה מאוד למשפחה של מגדה ויצחק אבל איכשהו אני בטוחה שגם הם מבינים איפשהו שזה לטובה, איזה זוג ותיק רוצה שאחד מהם יישאר לבדו?

  • רייצ'ל  On 10/01/2007 at 15:54

    לפני כחודש וחצי. ראיתי גם אני את המודעה במסע לחיפוש שותפה. כן, כן היא מתחתנת. לו היית יודעת איזה כבוד עשו לה פה…

כתיבת תגובה

