מחר הפסקת אש

  1. אני כל כך אוהב את דויד גרוסמן וזה כל כך עצוב שהבן שלו נהרג בלבנון. כשמישהו שאתה אוהב איך שהוא כותב סובל גם אתה סובל, כי הוא נותן לך הצצה פנימה, אל עצמו ואליך, ומראה לך את העצב ואת הפחד.
  2. אני בוכה. על כל ההרוגים, אני בוכה על כולם. השמות שלהם והתמונות, כל הזמן אני קורא את זה, וכל הזמן פרצופים חדשים. זה נורא.
  3. ממחר הפסקת אש. סופרים את הגופות, מלקקים את הפצעים, אוספים את השברים. יחזיק? לא נראה לי.
  4. תנו לנשום סדיר כמה ימים. סיימו את המלחמה. די. תנו לאנשי הצפון לשוב לבתים שלהם. דברו עם מי שאתם צריכים לדבר וסיימו את המלחמה הזו.
  5. אחרי המלחמה הממשלה הזו תעוף. העם לא יעמוד מנגד אחרי כשלון צורב כל כך, ואני לא מדבר על החזית הצבאית. זה ברור שעל הפקרת האזרחים היא תעוף.
  6. השאלה היא מי יבוא אחר כך, אבל התשובה די ברורה, לא? אביגדור ליברמן. ההמון המוסת צועד אל עבר האיש החזק. אבל עד אז יש עוד כמה חודשים, בואו נדחיק.
  7. הצבא, כמו תמיד ייצא נשכר. ראשים ייערפו, אין ספק, אבל תקציב הבטחון יעלה. המערכת תמיד מנצחת. גם לבורסה לא הייתי דואג יותר מדי.
  8. חברות הסלולר נהנו מהמלחמה טוב טוב. ברוכים הבאים לעולם החדש: פעם, מלחמה הייתה דבר שאתה רואה בטלוויזיה. היום, מלחמה היא דבר שאתה מדבר עליו בסלולרי. שם נגזר הקופון. "לכשכש בכלב" שייך לעולם האתמול. תעבור לדור שלישי, בנאדם.
  9. ובינתיים, אזרחים מתו וחיילים מתו. למלחמה יש מחיר, למלחמה יש תוצאה. בין חברות הסלולר לאביגדור ליברמן אנחנו נידונים לבלות את העתיד הנראה לעין.
  10. מי ייתן ולא תדע עוד צער, דויד גרוסמן, אתה וכל בני ביתך.
Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • איל  On 13/08/2006 at 22:56

    פרץ מרצ הליכוד וקדימה וכל השאר. לא רלוונטים.
    רק הקצוות. או שגומרים עליהם או שמשלימים איתם. על אמת.

    שולם שולם לעולם.

  • moon  On 13/08/2006 at 23:38

    עצוב עצוב. עצוב על הבן של גרוסמן ועל הבנים, הבת, האבות, הבעלים, החברים, אזרחי לבנון, האזרחים שלנו שנפלו, נהרגו במלחמה הנוראית הזו.

    ועל כך שאחרי מאה שנות לחימה אנחנו עדיין חיים פה כך:

    "חלק מהתחושה הטרגית היא שעדיין לא הצלחנו להגיע למצב שבו מדינת ישראל היא בית על כל המשמעויות המהותיות של המילה. ישראל היא סוג של מקלט, לא כל כך מוצלח, אבל עדיין איננה מקום שמצליח להעניק תחושת ביטחון שבית צריך לתת", (דויד גרוסמן)

    המון עצב, והלם על מה שמחכה לנו מעבר לדלת
    ובמה שמחכה לנו מעכבר לדלת, אני מתכוונת לכל השדים שעוד נצטרך לטפל בהם: הבאלגן בקבלת ההחלטות בדרג המדיני והצבאי, הפקרת העורף
    ו – כיצד נפיק לקחים ונתכונן למלחמה הבאה שתהיה איומה פי כמה מזו הנוכחית

    וידיעה ברורה וצורבת ופה לוקחת צמד מילים שלך דרור: "בואו נדחיק"

    ועומד את המצב האסוני הזה גדי טאוב
    במאמרו בYNET (הפנייה דרך הבלוג של ריקי כהן)

    ודרור – אין לך מה לפחד מליברמן, הוא לא מי שינהיג אותנו, העם הזה אמוציונאלי אבל לא אדיוט.

  • One of the Crowd  On 14/08/2006 at 8:34

    הוא בחר באולמרט, לא??

  • חייש  On 14/08/2006 at 10:45

    ובכל זאת ראוי שתיפול הממשלה המטונפת הזאת. לא בטוח שזה באמת יקרה. הציניות חזקה מספיק על מנת שהשיירה תעבור.

  • שי אריה מזרחי  On 14/08/2006 at 10:59

    1. אני לא אוהב את דויד גרוסמן כסופר, אבל אני מצטער לשמוע בשבילו שהבן שלו נהרג.
    2. אם הייתי בוכה על כל ההרוגים במלחמה הזו ועל כל הפצועים, משני הצדדים, הייתי ממלא אגם שלם.
    3. כל עוד צה"ל נשאר בשטח לבנון אין להספקת האש שום משמעות. מי ישבור אותה ראשון? הסיכויים הם חצי-חצי. או שאנחנו, או שהם.
    4. ידברו, כנראה, אבל בצער רב שהם לא יכולים להגיע עד מעבר לליטאני.
    5. אני לא כל-כך בטוח. כמו שעשו לנו זובי כל הזמן הזה, ימשיכו לעשות לנו זובי.
    6. אביגדור ליברמן לא יהיה כל-כך שונה מאולמרט-פרץ. אולי זה יהיה לטובה והוא יעשה סוף-סוף משהו עם האוכלוסייה הרוסית.
    7. הצבא הוא צבא שמקבל, לבסוף, את הפקודות שלו מהממשלה. הרמטכ"ל, בסופו של דבר, הוא נציג הממשלה, לא הצבא. מי שיעוף, יעוף בגלל אינטרסים של ראשי הצבא או הממשלה. אבל המפסידים הגדולים הם אזרחי ישראל.
    8. חברות הסלולר, הפרסומאים, ערוצי הטלוויזיה, מגישי החדשות שעשו שעות נוספות.
    9. למלחמה יש תוצאות ויש מחיר? תגיד, עם היד על הלב, המלחמה הזאת הייתה מוצדקת מתחילתה, או שלא? יש לי את התחושה שתגיד שכן. אבל יש מחיר.
    10. אמן ואמן.
    8.

  • מיקי גלפרין  On 14/08/2006 at 12:16

    אינני חושב שנכון לעכשיו אביגדור ליברמן הוא אפשרות כ"כ רעה. מעבר לכך, הייתי ממליץ על נתניהו כשר החוץ, או שגריר ישראל באו"ם או אפילו שר ההסברה הישראלי. הוא עושה את זה בצורה נהדרת, מדוייקת וגורם לכל אחד להתגאות במדינתו.
    מעבר לכך, ברור שהממשלה הנוכחית צריכה להסתלק. אבל לא לפני שאני אומר לכל אלו אשר הצביעו למענה, 'אמרתי לכם'. אמרתי, או לא אמרתי שממשלה חברתית נדונה לסיום כושל וכואב? אמרתי. אין מה לעשות. בהתחשב במצב הנוכחי, לצערנו אין מקום לממשלה חברתית- לא משנה כמה היינו רוצים.
    עכשיו, הגיע הזמן לתת לחוד החנית של צה"ל, אשר איננו מעורב בשחיתויות למיניהן להגיע ולפקד. שלא כמו דן חלוץ, אני מקווה שהרמטכ"ל הבא לא יתעסק בעיקר בלהתחמק מהשאלות המופנות כלפיו. דן חלוץ היה ויישאר כישלון כואב, ולכן אין לתת לו להישאר בכס הרמטכ"ל. רוצים רמטכ"ל אחר, ועכשיו! וגם ברור שבצה"ל יש לערוך תחקיר גדול לגבי כישלון המלחמה. האם היה זה הכישלון של הדרג המדיני, או הדרג הצבאי? לי יש ניחוש: של שניהם. זה באמת, גם מה שכ"כ מעציב. שיש לנו חיילים חדורי מוטיבציה, שמוכנים לרסק גולגלות של טרוריסטים, שמוכנים להקריב את חייהם למען המדינה הזו, והמפקדים הרמים שלהם בכלל לא יודעים מה לעשות!
    נקווה שעד המלחמה הבאה, יהיה לנו שילטון שירסק את אוייב המדינה, וישיב את הסדר ויכולת ההרתעה לכינם.

  • רגוע  On 14/08/2006 at 12:24

    מה זאת אומרת הצבא יצא נשכר?
    נגיד ותקציב הבטחון יגדל, אז דן חלוץ יקנה אוטו חדש? יטוס לחופשת סקי?

    התוספת התקציבית תגיע לאן שקיצצו בלי מחשבה:
    למימון ימי מילואים, קשה לי להאמין שאימון בבאליש נראה לך כרווח של מישהו.
    למימון פרוייקטים שהוקפאו בתעשיות הבטחוניות, פה אמנם יכול להיות מהנדס שיקבל איזה ג'וב, אבל אני לפחות לא חושד במהנדסים מרפא"ל בחרחור המלחמה האחרונה, ויתרונות טכנולוגים בשדה הקרב היו יכולים לשנות הרבה את התוצאה.

  • grebulon  On 14/08/2006 at 15:10

    תנו לעשן סיגריה בשקט ולהנות מהנצחון

  • yo c  On 14/08/2006 at 18:07

    הי פויר, אתה כל כך צודק…חבל רק שאין בך כל אמונה יהודית בסיסית…על כל השאר אני מסיר בפניך את הכובע….כולנו רוצים שלום ומאמינים שבצד השני יש אנשים חכמים ונבונים כמותנו, אבל הקול שלהם נעלם בין כל הפנאטים המוסלמים ועד שפתרת את הבעיות שלך עם החכמים של ירדן ומצרים, אתה נתקע מול הטינופות הדיקטטורות של סוריה ואירן שמשתמשים בחיזבאללה כדי לסנוט בנו…חשבנו שאנחנו חיים במערב אירופה…היינו באשליה של 5 שנים ואז זה הגיע….איך בדיוק היום כתבתי לליברמן שנראה לי שהוא היחיד שיוצא מהמלחמה הזו מחוזק…הוא וביבי השקרן (אבל היחיד שאמר מה יקרה פה לפני 5 שנים)….בסופו של דבר, המלחמה הזו לימדה אותי שאנחנו כבר לא בטוחים פה והממשלה לא מסוגלת יותר לדאוג לביטחוננו…אז עד שאעשה את המיליונים, אכתוב את "מיין קאמפף" שלי ואשתלט על המדינה בכוח כדי לפרק את כל המושחתים והגנבים מנכסיהם…החלטתי לעוף מכאן כמה שיותר רחוק…כי רחוק פחות יהיה אכפת לי ממה שקורה פה ושאינני יכול לשנות…אתה בינתיים, תמשיך לכתוב…אתה היחיד שאני מבזבז עליו יותר מחצי דקה קריאה מושכלת ביום…אתה וסימונס…ואגב בקרוב אני מקווה שאפנה אליך שוב בהצעה עסקית…לסטארט אפים לוקח זמן להתקדם…

להשאיר תגובה

