יש רעל במי השתייה שלך, אל תשתה!

 

יש רעל במי השתייה שלך, אחי העוף

אל תשתה אותם!

מבצע ההשמדה שלך יצא לדרך

ועשרות לוחמי משמר הגבול כבר נערכו

מסביב לקיבוץ בדרום

בו תמצא את מותך.

שטח סטרילי

אין לך לאן לברוח,

זה גיא ההריגה שלך

 

היית בריא לגמרי?

למי אכפת?

עורבים מנקרים את גופתך?

למי אכפת?

אתה סתם עוף, אתם סתם ראשים

ואנחנו נהרוג אתכם

כי אתם מסוכנים

ומעבירים מחלות

 

אל תשתה את כוס התרעלה, אחי העוף

זה לא טוב בשבילך

למרות שבעצם, מה זה משנה?

אם לא תורעל היום, תישחט מחר.

 

ובקשר לעורבים –

באמת אכפת לך

מי אוכל אותך?

 

זה העוף הולך לכפרות

ואנשים עוברים לאכול פרות

 

נוח על משכבך בשלום

אחי העוף מקיבוץ בדרום

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • מכבס ותולה  On 18/03/2006 at 18:07

    זה לא רק היום.
    שים לב למשאיות עמוסות תרנגולות ועגלים על הכבישים הבינעירוניים.
    פשוט נורא.

  • רחלי שבי  On 18/03/2006 at 18:24

    "מה הם יודעים, כל המלומדים האלה, כל הפילוסופים האלה, כל מנהיגי העולם – על שכמותך? הם שכנעו עצמם שהאדם, החוטא הכי גרוע מכל המינים, הוא נזר הבריאה. כל יתר היצורים נוצרו רק כדי לספק לו מזון, עורות, להיות מעונים, מושמדים. ביחסם אליהם [אל בעלי-החיים] כל האנשים הם נאצים; בשביל בעלי-החיים זוהי טרבלינקה נצחית. ובכל זאת, האדם דורש את רחמי שמים".

    http://www.anonymous.org.il/zinger2.htm

  • Moon  On 18/03/2006 at 20:23

    ובלי קורטוב של ציניות
    שמתנגן לי פה – ג'וני קאש:
    I See A Darkness

  • עומר שומרוני  On 19/03/2006 at 0:12

    חן חן דרור. השיר משקף היטב גם מה שאני מרגיש השבת הזו. מצד שני, יעזור לדעת ששתיית כוס תרעלה טובה מהשחיטה הכשרה והמזעזעת אותה היה ההודי עובר לולא היה מורעל, בה היה מוקז דמו טיפה אחר טיפה עד המוות. מה גם שבגן עדן הוא יוכל להחליף חוויות עם סוקרטס, ולשבת לצידו כמשתתף פעיל בפאנל "מוות בשתיית כוס רעל- סקירה ממעוף הציפור".

  • יש  On 19/03/2006 at 11:46

    זה באמת לא יאומן איך מוכנים להרוג את כל מאות אלפי העופות האלה רק בשביל להיות בטוחים שכמה בני אדם לא ימותו מאיזו מחלה מטופשת.
    ומה שעוד יותר מזעזע זה שבזמן שמתקיים הטבח הנוראי הזה, התקשורת מתעניינת רק ב"נזק הכספי" ש"יחסל את המשק" של כמה חקלאים רשעים.

  • לולן לשעבר  On 19/03/2006 at 12:53

    לפי כמה מהתגובות כאן אני ממש רוצח המונים בפוטנציה. לשעבר. קראתי את הפוסט הזה, את הפוסט על הצמחונות ואת התגובות על שניהם. אני לא מתכוון להתווכח איתכם על האידיאולוגיה שלכם – זהו המוסר שלכם. אני רק לא מוכן לביקורת כל כך שיפוטית כלפי אחרים, כאילו המוסר שלכם נעלה יותר. לקרוא לאנשים האלו "רשעים" זה רוע אמיתי.

    אני רוצה להציג את דעתי על הנושא. תראו, אני אישית בחרתי לאכול בשר כי לדעתי האדם הוא טורף (יותר נכון – אוכל כל) והוא זקוק לבשר. יש פתרונות ואני מכיר אותם, אבל אני לא רוצה להיות תלוי בכדורי B12, או במילים אחרות – לא קניתי את הפתרונות הללו – הם לא שלמים. הגבול שלי הוא בשר ציד, ובשר שעבר התעללות קיצונית (פיטום אווזים לדוגמא). בשר הציד הוא המפתח של הטענה שלי. לטעמי, בשר מתוצרת חקלאית הוא לא כמו בשר ציד. בעיני זו לא סמנטיקה אלא הבדל תהומי ומשמעותי מוסרית. תרנגולי ההודו שאתם מדברים עליהם – אני מכיר אותם לא רע ודי מקרוב – הם דוגמא מצויינת: אין להם יכולת קיום עצמאית בטבע. בעצם, כל קשר בניהם לבין המילה טבע הוא מקרי בהחלט. ההודים הללו עברו כ"כ הרבה שינויים והתנתקו לפני כל כך הרבה מאות שנים מהאבולוציה, שהם אפילו לא מסוגלים להתרבות בעצמם. כל ההודים שמגודלים בארץ הם תוצאה של הפריה ידנית ע"י אדם. אין להודים האלו שום יכולת להגן על עצמם מטורפים. השוני הגנטי בתוך לול הוא זניח (לא דבר שמקל על התמודדות עם מגפות).
    אז לול זה עסק – תאהבו או לא – והוא מתנהל על פי שורות של רווח והפסד. מה לעשות? גם הלולן צריך להביא אוכל הביתה – גם הוא רוצה להתפרנס, והאסון שקרה ללולנים מהדרום קורע את ליבי, אבל כל חקלאי יודע שלפעמים אין ברירה – לפעמים חקלאי אחד צריך להקריב הכל למען הכלל.

  • joov  On 19/03/2006 at 18:12

    דרור, אני יודע שאתה מזלזל בשכמותי,
    ואני אפילו די מעריך את הקפריזה החדשה שלך,
    אבל שוב, הרשה לי ללננק לך מעט מזון (נטול עץ)
    לתזכורת (פורסם לפני שנתיים):

    http://www.nrg.co.il/online/15/ART/733/470.html

  • אייל  On 19/03/2006 at 21:14

    אז מה,האסון שקרה ללולנים מהדרום קורע את ליבך? מה עם קצת כאב על התרנגולים?
    אה, שכחתי, אתה מכיר אותם. הם התנתקו לפני כל כך הרבה מאות שנים מהאבולוציה (החליטו על כך באופן חד צדדי, מן הסתם). והטפשים אפילו לא מסוגלים להתרבות בעצמם.
    העיקר שאתה לא אוכל "בשר" שעבר התעללות קיצונית. (אבל רגע, גם מפטמי האווזים צריכים להביא אוכל הביתה, לא?)

  • דרור פויר  On 19/03/2006 at 22:14

    ג'וב, אח שלי, אני לא מזלזל בשכמותך, חלילה, אבל הטענה הזו, על הצמחים שכואב להם, היא במקרה הטוב מופרכת
    קבל:
    http://www.anonymous.org.il/nut-plants.htm

  • לולן לשעבר  On 19/03/2006 at 23:48

    לא כואב לי על התרנגולים כמו שכואב לי על הלולנים. אני מעדיף בני אדם, וההאנשה הזו די מגוכחת בעיני. אגב, לזה שהודים הם אכן בעלי החיים הטיפשים ביותר שיש, אין קשר לעובדה שהם לא מצליחים להתרבות. זה המשקל שלהם. אבל למה לבלבל עם עובדות…
    לגבי החד צדדיות – אתה בהחלט מוזמן לריב עם האצטקים שבייתו אותם, אם תמצא אותם. חקלאות היא דבר עתיק, כמעט מימי ראשית האדם. המינים האלו שאני מדבר עליהם – אין להם זכות קיום בלי שיאכלו אותם – הם לא יתקיימו אם לא יגדלו אותם למאכל.
    אנשים ימשיכו לאכול בשר (ואין לי שום בעיה עם זה) ואני מעדיף שהם יאכלו בשר שגודל מאשר בשר שנלקח מהטבע.
    אני מפסיק כי זה די אדיוטי לנסות לשכנע אותך.
    רק משפט אחרון – המוסר שלך לא עולה על שלי בכלום – אני חי טוב עם עצמי ואני מעדיף חיי אדם על חיי תרנגולי הודו. אם זה לא מוסרי בעיניך – בעיה שלך, אז מספיק עם ההתנשאות המוסרית המגוכחת הזאת.

  • יש  On 20/03/2006 at 8:32

    משום מה הייתי בטוח שזה יהיה ברור לכולם, אבל שוב מסתבר שיש אנשים בעולם שיש להם העדפות מוסריות מוזרות מאוד:
    התגובה שלי למעלה נכתבה בציניות. קשה לי להבין איך מישהו יכול להצדיק מוסרית העדפת חיים של תרנגולות על חיים של בן אדם. התיאוריה שלי היא שאנשים פשוט ראו יותר מדי סרטים של ולט דיסני ואין להם שום מושג על בעלי חיים בעולם האמיתי.
    בכל אופן, אני לא רוצה להיכנס לוויכוח בסגנון
    "המוסר שלי טוב יותר". רק רציתי להעלות את הנקודה שהשיר של דרור מחזק אצלי את התחושה שאני מקבל פעמים רבות כשאני שומע טענות של צמחונים: שחלק גדול מדאגתם לחיות נובעת לא רק מאהבת בעלי חיים אלא גם משנאת אדם קיצונית (כזו שמאפשרת להם לזלזל במוות של בני אדם).

  • דרור פויר  On 20/03/2006 at 12:26

    יש – זו לא הפעם הראשונה שאני שומע את הטענה הזו שלך שחלק גדול מדאגתם של חלק מהצמחונים לחיות נובעת "לא רק מאהבת בעלי חיים אלא גם משנאת אדם קיצונית", ומה אומר לך: זה באמת אחד מהדברים היותר מטומטמים ששמעתי. זה כמו כל האלה שאומרים שהשמאל שונה יהודים. כאילו שאהבה למשהו אחד אוטומטית מתקזזת עם שנאה למשהו אחר.
    ובכלל, למה הכוונה ב"שנאת אדם קיצונית"?

  • גאיה  On 06/04/2006 at 11:26

    סיכום עצוב ופיוטי של ההגיגים שעברו בראשי סביב שפעת העופות. אם חושבים על טובת הציפורים- שגורלן הרי ידוע מראש, יתכן שעוד עשו עמן חסד כשקיצרו את חייהן האומללים, חסכו להן את ההעמסה וההובלה הטראומטיות, ואת דרכן האחרונה על המסילה בבית המטבחיים.
    ועוד לשמוע את יעל דיין בקול נכאים מראיינת לולן, שואלת אותו כמה זה נורא – מעבר לנזק הכספי- לראות את כל התרנגולות שלו מתות והוא מתבכיין לה שזה אכן נורא עצוב.
    חבל שהיא לא מבינה שכל מה שהלולן רואה זה מכונות לייצור כסף. לא נשמות חיות, לא יצורים סובלים. מכונות. מכונות שהתקלקלו. זה הכל.

  • רגוע  On 11/04/2006 at 11:34

    בקרב צמחוניים ישנה גם גישה הפוכה לזו של הלולן לשעבר, שבשר שגודל ב"חוות חופש" הוא עדיף במשהו על בשר שגודל ב"חוות מוות" ע"י קפיטליסטים מרושעים.

    שתי הגישות לוקות בהאנשה של חיות טיפשות למדי, ומנסות לקבוע מה הן היו רוצות (שזה ברור, לאכול בני אדם בחג ההודיה מול משחק פוטבול ועם פחית בירה ביד).
    אין פסול בשעשועים כאלה, אני לדוגמא צועק על המחשב שלי לעתים, אבל חשוב לזכור שמוסר אנושי הוא המצאה אנושית, וכמו כל הרעיונות האנושיים הוא גמיש למדי, כך שבעיני כל השחצנות המוסרית היא בעיקר מגוכחת.

  • אדר  On 07/01/2008 at 1:50

    אני חייבת להסכים איתך.
    ההחלטה האנושית לגבי מה טוב יותר או טוב פחות לבעלי חיים היא במקרה הטוב מגוחכת ובמקרה הרע עלולה להזיק. המוסר הוא ממלכתם של בני האדם. הבנינג סייד דאט, יש נימוקים מוסריים נגד אכילת בשר שאני בהחלט מקבלת, על אף שגם הם יכולים לנבוע רק מתוך האדם. למשל, התנגדות לגידולים חקלאיים של בעלי חיים עקב החשש מעיוות ביולוגי שעלול להזיק למערכת כולה, או עצם הידיעה שאנחנו לא יודעים הכל ולכן לא כדאי "להתעסק" עם הטבע…
    אבל אני אוכלת מלא עוף, וזה טעים לי. מה לעשות.

כתיבת תגובה

