למה החלטתי להצביע חד"ש

 

החלטתי להצביע חד"ש בבחירות הקרובות, וזאת ממספר טעמים שיפורטו להלן בסדר א-היררכי.

 

  • סביבה, או: צדק סביבתי.  חד"ש היא הרשימה הירוקה ביותר. שניים מתוך שלושת המקומות הראשונים הם ירוקים לעילא ולעילא: ד"ר חנא סווייד במקום השני, הוא פעיל סביבתי עם רקורד לא קטן. הוא יו"ר המרכז לתכנון אלטרנטיבי ולשעבר ראש מועצת עילבון. וכמובן: דב חנין (עו"ד ד"ר) במקום השלישי. חנין הוא ראש התוכנית לצדק סביבתי בפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל-אביב ויו"ר ארגון הגג של ארגוני הסביבה בישראל, ולעניות דעתי הלא מקצועית הוא הדובר הרהוט ביותר והפעיל הרציני ביותר בחזית הצדק הסביבתי. גם מוחמד ברכה, במקום הראשון, היה חבר השדולה החברתית. קצת יותר למטה, במקום השישי (ריאלי? הלוואי), נמצאת מנאל שלבי ממרכז "השל". ראו גם דני רבינוביץ בהארץ ואיתמר ענברי ב-nrg.

  • סוציאליזם, או: חברה צודקת. שמאל כלכלי אמיתי. שירים את הדגל אל מול אי צדק, אל מול המעסיק העושק את הפועל. לא יוסי ביילין הסוציאל-דמוקרט או שאיך שקוראים לזה, וגם לא אבישי ברוורמן (ראו חיים ברעם בנושא). אני רוצה סוציאליסט, אדום אמיתי, ולו בשביל שיהיה מישהו שייתן קונטרה, שיצעק. אני גם מעריך את העובדה שהם שמו את סרבן המצפון יונתן בן ארצי במקום המאה.

  • שיתוף פעולה יהודי-ערבי. אולי הסיבה הכי חשובה להצביע חד"ש, המפלגה היחידה שהיא ערבית ויהודית לגמרי, באמת, לא עם ערבי בשביל הקישוט. היחס לערביי ישראל, אני מתאר לעצמי ששמעתם משהו על זה, הוא נוראי. זה לא הומאני, זה לא יהודי. למדינה אסור להתייחס ככה לאזרחיה. אנחנו לא יכולים לעמוד מנגד ולא לעשות שום דבר בשעה שזה קורה, וזה קורה כבר המון המון שעות. המדינה דפקה את הציבור הערבי באופן יסודי, והיא ממשיכה לעשות את זה. הדבר המוסרי לעשות הוא לעמוד לצדו של המיעוט המדוכא. לעזור לו. חד"ש, מן הסתם, עומדת בראש המאבק הזה, והמאבק הזה הוא לא מאבק נגדנו – הוא המאבק שלנו.

חשבתי להצביע לפרץ. אני אוהב את פרץ, ומכבד אותו, והוא ראוי בעיני להיות ראש ממשלה, בטח הרבה יותר ראוי מאהוד אולמרט. ממש הייתי בטוח שאני הולך עם פרץ, אבל עבר לי. קשה לי להצביע למפלגת העבודה. אולי זה משהו בגנים, אולי זה סתם מקרה של יותר מדי פואד, יותר מדי סנה, יותר מדי עמי איילון. אני לא רוצה מפלגה שיש בה יותר קצינים בכירים מאזרחים טובים. אני לא רוצה ראשי שב"כ על הפתק שלי. אני מאחל למפלגת העבודה הצלחה רבה, אבל בלעדי. ממש הייתי קרוב, אבל אני הולך להצביע חד"ש. כמו שהמדינה הזאת נראית, צריך יותר אנשים בצד שמאל, וכמה שיותר שמאל – יותר טוב.

מר"צ-יחד? אפילו לא עלה על דעתי. אני מאחל להם כל טוב. הם אנשים טובים וישרים, אנחנו באותו מחנה ואני מאחל גם להם בהצלחה רבה. אבל אני הולך להצביע חד"ש.

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • זו ש  On 20/02/2006 at 1:12

    אבל בדיוק, גם הרציונל שלי. אחרי התלבטויות רבות.
    (או לפחות: חד"ש היא הירוקה ביותר בין המפלגות שעוברות את אחוז החסימה)

  • טוביה החולב  On 20/02/2006 at 6:15

    אתה באמת כסיל. הרי ידוע לכולם שחד"ש היתה תמיד מפלגה קומוניסטית דוגמטית. ראשיה שיתפו פעולה עם אחד המשטרים האפלים בהיסטוריה. תמר גוז'נסקי אבירת זכויות האדם למדה בברית המועצות בחסות המשטר בעוד אנשים כנתן שרנסקי נשלחו לסיביר. האנשים הטובים של המפלגה עדין מצדיקים את החבר סטאלין במצעדי האחד במאי. האם זו באמת מפלגה יהודית-ערבית או שהיהודים בה הם עלה תאנה ללאומנות ערבית אינטרסנטית? יתכן ובחוגי הבוהמה חד"ש היא אופציה, אך בקרב אנשים ישרים וחכמים שלמדו קצת היסטוריה המפלגה הקומוניסטית הישראלית מעולם לא הייתה ומעולם גם לא תהיה אופציה. אני מציע לך להצביע לעלה ירוק, לפחות הם יכולים לטעון להגנתם שהם תחת השפעת סמים…

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On 20/02/2006 at 7:58

    בנושא זכויות בעלי חיים?

  • אמיתי סנדי  On 20/02/2006 at 9:21

    במקום לבכות על ההיסטוריה, תבחן את רקורד העשייה של גוז'נסקי וחבריה.

  • הצועד בנעליו  On 20/02/2006 at 10:05

    לזכותה של מפלגת העבודה ייאמר שזאת הפעם הראשונה שאני *שקלתי* להצביע עבורה. אבל מאותן סיבות בדיוק, גם אני כנראה אאחל להם שיסתדרו בלעדי. וכנ"ל מרצ.

  • חבר שלך (עדיין)  On 20/02/2006 at 10:28

    א.הם אכן ירוקים.מכסים את חגורות הנפץ בבד
    ירוק תחת מעיל ירוק.
    ב. תבקש מראש הרשימה שיביא משהו מהדיוטי פרי
    של בירות או דמשק או טהרן.
    ג. חשוב פעם נוספת,אולי זו רק אי שפיות זמנית
    והפיכה.

  • ד.ט  On 20/02/2006 at 12:34

    קול לחד"ש הוא קול לקדימה. כך.

    ועמי איילון הוא הרבה יותר מראש שב"כ ואלוף לשעבר. לפסול אדם בגלל היותו איש מערכת הבטחון, ולא על סמך דעותיו, אישיותו ופועלו, זו טעות.

  • ד.ט  On 20/02/2006 at 12:36

    מה נחשב בעיניך לאזרחות טובה יותר מאשר יוזמת איילון-נוסייבה?
    שני העמים חותמים על קוי מסגרת להסכם שלום?

  • גרי אפשטיין  On 20/02/2006 at 12:43

    הכי אמיתי להצביע עמיר פרץ.
    הכי נכון להצביע חד"ש.
    הכי יעיל להצביע קדימה.

  • morcarmon  On 20/02/2006 at 13:24

    האישה הראשונה ברשימה שלהם היא במקום השישי (והלא ריאלי, כמובן).

  • האזרח הקטן  On 20/02/2006 at 13:42

    אחלה. אתם כאלה מאגניבים. תצביעו חמודים, תצביעו לחד"ש. כל הארבעה וחצי. ושאר אזרחי המדינה ימשיכו להגדיר אתכם כחבורת אידיוטים. ופויר: תחזור כבר לאפריקה, אולי אצל הכושים אתה עוד אטרקציה.

  • רפרם  On 20/02/2006 at 13:47

    אם הנשים יצביעו.
    אבל ברצינות, אז תלכי ותצביעי עבור נשים ללא אג'נדה פמיניסטית? בחד"ש יש בעיה ארוכת שנים עם שאלות הייצוג. גם הייצוג היהודי וגם הנשי. זה לא חדש (אופס, יצאה הברקה). בגלל זה להעדיף מפלגה שתמשיך עם חוסר השיוויון בארץ?
    לגבי מר איילון. האדון עמי לא היה רק "גנרל" הוא היה ראש שב"כ. הוא החזיק במתקן הסודי (שעדיין קיים) אי שם במרכז הארץ, שם אסירים הם רק מספרים. ההבנה שלו בסופו של דבר היא לא שמאלית אמיתית, היא אולי תועלתנית. כדי לעבור לחברה אזרחית שבה האזרחים הם המכתיבים את האג'נדה, צריך להיפטר מהאוטומט הקשור להצבת חיילים טיפשים ברשימות לכנסת.
    חד"ש היא המפלגה היחידה בארץ שמדברת על שותפות יהודית-ערבית. זו העובדה הכי פשוטה.
    ואני בכלל לא בטוח שאצביע חד"ש. בטח לא אצביע לאף אחד אחר.

  • חנן כהן  On 20/02/2006 at 14:16

    סתם שיידעו?

    כדי לשכנע?

    כדי לפתוח סיכוי שבעקבות השיחה שהתחלת תשנה את דעתך שוב?

  • morcarmon  On 20/02/2006 at 14:19

    *עם* אג'נדה פמיניסטית.

  • דרור פויר  On 20/02/2006 at 14:36

    נתחיל דווקא מהסוף.
    חנן – למה אתה מתנשא? ולמה אתה טוחן לכולם את השכל על התמיכה שלך במפלגת העבודה? כדי לשכנע? כדי שיידעו? כן, אני רוצה שידעו ואני רוצה לשכנע. לפחות אני לא כותב בלשון רבים, כמוך.
    מורכרמון – אין לי מה לומר נגד הטיעון שלך. זה טיעון די מנצח.
    רפרם – אני מאחוריך. תצביע. רק לתמוך זה לא שווה כלום.
    האזרח הקטן – לך, לך מכאן. לך למקום בו אין פלצנים.
    שחק אותה, גרי
    ד.ט. – אני לא מבין את ההגיון העקום האומר שקול לחד"ש הוא קול לקדימה. אני מכיר אותו, את ההגיון הזה, אבל זה לא הופך אותו פחות עקום. חד"ש זה בדיוק ההפך הגמור מקדימה, כי קדימה היא מפלגה רקובה, קפיטליסטית, אלימה, חסרת היסטוריה ותרבות, שמונהגת בידי איש די מושחת.
    טוביה החולב – כסילה אחותך
    אינדי – לפחות את לטובתי… וגם אמיתי
    ולזה שאומר שהוא חבר שלי (עדיין), אנא תזדהה, או שתפסיק לדבר שטויות, או שתי האפשרויות

  • נועה  On 20/02/2006 at 14:56

    אבל אשה אין להם במקום ריאלי, וגם למקום הלא ריאלי לקח להם זמן עד שטרחו להכניס אחת, הלא בהתחלה הם התכוונו להציג רשימה בלא נשים ובלא יהודים.

    גוז'נסקי, הריני להזכיר לאמיתי, כבר מזמן לא שם. הם זרקו אותה.

    וזה בדיוק למה אני לא מתכוונת להצביע לחד"ש.

  • >X<  On 20/02/2006 at 15:22

    תסבירו לי, מצביעי חד"ש, למה התנועה ארגנה תהלוכת אזכרה בהשתתפות הח"כים ברכה ומח'ול לזכרם של שלושה "שאהידים" תושבי חברון שהוצאו להורג על ידי הבריטים על חלקם בטבח בחברון בתרפ"ט (1929)?

    http://www.ynet.co.il/articles/1,7340,L-3100396,00.html

    התשובה שלי היא שזו מפלגה ערבית-לאומנית עם עבר קרוב מאוד של סטליניזם שמשלמת מס שפתיים 'ירוק' כדי ליצור תדמית מזויפת בקרב המיעוט היהודי המבוטל שעשוי להצביע עבורה.

  • חנן כהן  On 20/02/2006 at 15:41

    כאן זה הבלוג שלך. לא פורום.

    אם באמת החלטת, והמטרה שלך לשכנע אחרים, אני לא אתערב בשיחה שלך. לא אנסה לשכנע כאן אותך או אחרים.

    עניין של נימוס.

    מי שרוצה לקרוא על מפלגת העבודה, מוזמן אלי.

    הקישור למעלה.

    בהזדמנות גם אכתוב שם על למה אני כבר לא מצביע לחד"ש.

  • דרור פויר  On 20/02/2006 at 16:10

    חנן – אולי לא הבנתי אותך נכון. אתה מוזמן לשכנע ולומר מה שאתה רוצה, כמובן. תמיד

  • ד.ט  On 20/02/2006 at 16:29

    >>>צריך להיפטר מהאוטומט הקשור להצבת חיילים טיפשים ברשימות לכנסת.

    נכון צריך להיפטר גם מהאוטומט שקובע שמי שבא ממערכת הבטחון הוא בהכרח "חייל טפש" או שאינו "שמאלי באמת".

    איילון הוא אדם חכם וערכי. והוא היה חכם וערכי גם כשעמד בראש השב"כ. (דוגמה פעוטה – הוא ראש השב"כ הראשון שהסיר את ההתנגדות המסורתית של השב"כ לחברות של ח"כ ערבי בועדת חוץ ובטחון).
    יוזמת איילון-ז'נבה היא יוזמה אזרחית חוץ-פוליטית למופת. ואני לא רואה מה לא "שמאלי אמיתי" בה.

  • ד.ט  On 20/02/2006 at 16:32

    אם העבודה תנצח את קדימה, סיכוי טוב שפרץ יהיה ראש ממשלה. זה ההיגיון.

    כל הכבוד לחד"ש על הסביבתיות, אבל יש הרבה בעיות בעמדות של בארכה – כמו העלייה לקברם של טובחי קהילות צפת וחברון, שהוזכרה למעלה, או ההתייצבות לימין אסאד בפרשת החקירה של רצח חרירי.

  • אני ראשון  On 20/02/2006 at 17:52

    זאת בשבילי הפעם הראשונה שלא מעניין אותי להצביע, או איך התחלתי להבין את אלו שמעולם לא הצביעו.
    פרץ התעייף מלסחוב את מפאי
    מרצ לא רלוונטים ולא מספיק שמאלנים מנייקים כמו שהם מעידים על עצמם.
    חדש מעולם לא היתה דומיננטית, לא מספיק להעלות הצעות חוק כדאי גם שיהיה מי שיצביע בשבילם.
    סיכויי ההצלחה דומים לזכייה בלוטו
    בכל מקרה
    יהיה אותו חרא

  • קורא קבוע  On 20/02/2006 at 20:16

    אני דווקא החלטתי להצביע למפלגת הגימלאים.
    אולי יצא מזה משהו טוב…

  • מנשה  On 20/02/2006 at 23:22

    סביבה: מסכים איתך בגדול (חוץ מההסתייגות הטכנית שכנראה שמפלגת הירוקים יותר ירוקים מהם, אבל אני לא מבין הרבה בנושא).

    סוציאליזם: חד"ש מייצגת סוציאליזם מהדגם הישן, אנטי שוק חופשי. זה באמת מה שאתה תומך בו? לי היה מפריע להצביע למפלגה שלא הייתי רוצה לראות בשלטון (אם כי אני רואה את ההיגיון בזה).

    שיתוף פעולה יהודי-ערבי: אני שואל בשביל לדעת, אתה בטוח בזה? אני לא אופתע יותר מידי אם אחוז המצביעים היהודיים של חד"ש בבחירות האחרונות קטן מאחוז המצביעים הערבים לליכוד.

    חוץ מזה הרושם שלי על חד"ש הוא שלמרות החזות האינרנציונלית שלה, רבים בהנהגה שם (ברכה לדוגמה) הם לאומנים ערבים. הרושם שלך אחר? אולי זה פשוט לא מפריע לך?

  • דרור פויר  On 21/02/2006 at 0:40

    מנשה – קודם כל, תודה לך על השאלות. אנסה לענות כמיטב יכולתי.
    שתי התהיות שלך בנושא הסוציאליזם משיקות אחת לשניה. נתחיל דווקא מהסוף: בכלל לא מפריע לי להצביע למפלגה שלא הייתי רוצה בשלטון. הצבעה היא מכלול של שיקולים, והשלטון הוא רק אחד מהם. מחאה גם היא שיקול, מגזר הוא גם שיקול, ושיקול נוסף – חשוב ודמוקרטי מאין כמותו – הוא שיקול "הקונטרה". כמו אנשים שרוצים את ביבי בשלטון, אבל יצביעו האיחוד הלאומי בשביל לשמור עליו מימין.
    זה מסביר, אני מקווה, את התהייה הראשונה. לא הייתי אומר שאני מאמין בלב שלם ב"סוציאליזם מהדגם הישן", כמו שאמרת. קפיטליזם יכול להיות דבר נהדר, אבל בשביל זה הוא צריך את הסוציאליזם לשמאלו. שיתן קונטרה, שיאזן, שיציב מראה, שיילחם את מלחמתם של אלה שבשבילם השוק הוא בכלל, אבל בכלל, לא "חופשי". ברור שאני לא מצביע חד"ש מתוך תקווה לחזור למשק קומוניסטי, ריכוזי, מנוון ודכאני. תן לי קצת קרדיט.

    לגבי שיתוף הפעולה היהודי-ערבי – אני בטוח ששיתוף פעולה כזה הוא הדבר הנכון לעשות. צודק, אחוז המצביעים היהודים לחד"ש הוא די קטן, אבל זה בדיוק אחד מהדברים שצריך לשנות. לא אכפת לי בכלל שרוב הבוחרים והנבחרים הוא ערבים, להפך – זה בדיוק העניין: צריך יותר ערבים בכנסת. האמן לי, ידידי, שלא הייתי מצביע למפלגה הקומוניסטית היהודית. אבל שיתוף הפעולה היהודי-ערבי, שביר ומסובך ככל שיהיה, הוא חשוב בדיוק כמו המאבק הסביבתי.

    לגבי הסעיף האחרון, אתה צודק לגמרי, וזה מפריע לי. אני לא מת על זה שמוחמד ברכה הוא לאומן ערבי, בכלל לא. זה קשה לי. אבל בסדר, אני מספיק חזק, אני אעמוד בזה – וגם מדינת ישראל. וחוץ מזה, הוא לאומן ערבי – מישהו יכול להאשים אותו? מה, שיהיה לאומן ישראלי? מישהו נתן לו סיבה?
    אומר לך יותר מזה, אני גם מתנגד לסעיף 5 במצע של חד"ש: החזרת רמת הגולן לסוריה. אני נגד להחזיר את הגולן. פאק דה סורים. יש להם מספיק ארץ משלהם.
    כן, מנשה, זה לא קל. זה לא שחד"ש היא מפלגת החלומות שלי, אבל בהתחשב במפלגות האחרות וכמובן במצב המדינה, אני אצביע עבורם.

  • אורי  On 21/02/2006 at 15:01

    זה מזכיר את ההיא שהיתה כאן לא מזמן, שהטיפה נגד הצבעה בכלל (וגם נגד ישיבה בבית הקפה הקבוע, הליכה לעבודה ועוד כמה עניינים) כדי ל"זעזע אותם". וואלה, עכשיו באמת המדינה רועדת, גם פויר וגם זו ש וגם הצועד ואמיתי ועוד כמה אנשים מהשכונה שלהם יצביעו לחד"ש!!

    הדעות שלי כמעט הפוכות מאלו של פרץ, אבל אני שמח שהוא קים בתור קונטרה – שגם אני חושב שהיא רצויה – מול האמריקניזציה המוגזמת כאן. אם אתם רוצים באמת להשפיע, יש לכם הזדמנות נדירה לשים אותו בקואליציה. אבל, כמובן, ברגע האחרון אתם מבזבזים את הפתק שלכם על מפלגה קיצונית וקקיונית.

    אני לא רוצה לעצבן אותך חלילה (אני קצת חושש, כשאני רואה איך אתה מתנפל על מגיבים) אבל נראה שהסבה האמיתית להצבעה הזו היא כדי לצאת מאגניב. אתה רוצה ירוקים, תצביע לירוקים, יש להם איזשהו רקורד בעשייה המקומית, בטח יותר מחד"ש.

    (ואגב, הבעיה עם ברכה אינה שהוא לאומן ערבי, אלא שהוא לאומן בכלל, ושהוא ומפלגתי מצדיקים את מה שבשאר אסד עושה בסוריה ובלבנון – אם כי בשאר אסד אינו גנרל, יאמר לזכותו. בעצם, אם ידיח אותו הרוב הסוני הוא יכול להצטרף לחד"ש, כחילוני אקדמאי ומשופם בודאי ימצאו לו מצביעים בין אנשי רשימות)

  • רועי  On 21/02/2006 at 17:06

    פאר ויסנר, להזכירך, נבחר למועצת העיר כשאמר שיגדיל את מס' החניות לרכב פרטי, הוא לא נלחם על שיפור התחבורה הציבורית, על ריסון הטרור הסביבתי ואפילו בעניין הירקון גילה עמדות פשרניות מאוד…

    חד"ש חזקה, עם ד"ר סוויד וד"ר חנין הם הכוח הסביבתי ביותר, אני בטוח שנראה שינויים בסעיף הסביבתי בעקבות השינויים.

  • שפי  On 21/02/2006 at 17:34

    למשל מי שמתפרנס היטב, כעצמאי או כשכיר, שיצביע בעד "קדימה" או "הליכוד", כי בטווח של קדנציה אחת זה מה שטוב בשבילו.

    לגבי עמי איילון וכיו"ב: מי שחתם קבע לאורך עשרות שנות מיטב שנותיו, מי שעשה מהצבא קריירה מעיד בכך על עצמו יותר מכל מה שיאמר עכשיו. במילים אחרות מי ששרת בחובה ולא חתם שינסה להזכר מה הוא חשב-הרגיש אז לגבי בני מחזורו שחתמו…

  • אליק בליק  On 21/02/2006 at 17:54

    מתי לאחרונה היו לטור שלך כל כך הרבה תגובות?

    חד"ש זה באמת cool, זה ה trend החדש של תל אביב גבעתיים. זה להצביע למפלגה מחודשת בלי הרבה משקעים, כזה מין retro מעודכן. ואחר כך, כשכבר לא יהיה קומוניזם, תמיד תוכל להגיד שהצבעת פעם לקומוניסטים.

    זאת בעצם הצבעה לאחות השמאלית של קדימה – מפלגה חדשה, עם מצע עמום, הרבה show, בלי הרבה עבר, כמה מועמדים סקסיים ומועמד חזק אחד בראש הרשימה.

    ודאי שהתמיכה שלך במפלגה לא חייבת להיות על בסיס ריאלי, או בשביל שיקימו את הממשלה הבאה. ודאי שאתה יכול להמשיך ולהתנחם בקול ב' מאחד הספסלים האחוריים בכנסת שינאם מול 120 כסאות ריקים לגבי ההתאמה של העקרונות של לנין למאה ה-21, או לגבי הרלוונטיות של השיתוף בין היהודים לערבים, או לגבי לאומנות ערבית, החזרת הגולן, או כל דבר אחר.

    אבל אני רוצה ממש להשפיע. אני אשמח אם חד"ש יכנסו לכנסת (בדיוק כפי שתשמח שעמיר פרץ יזכה), ובוודאי אשמח שחד"ש תהיה המפלגה הערבית הגדולה. אבל אני רוצה שהקול שלי יביא למעשים בשטח. אני רוצה שאולמרט (כן, זהו שמו של ראש הממשלה הבא, אם תרצה או לא תרצה) ילך בדרכם של יוסי ביילין ושל חיים אורון ולא בדרכו של ליברמן. אם אצביע לחד"ש לא אשפיע על הממשלה הבאה, אבל אם אולמרט יצטרך לקחת את עמיר פרץ ואת מרצ, הדברים יראו יותר טוב.

    כי באמת כיף לחלום עם איכות סביבה וזכויות בעלי חיים, אבל ההשפעה היחידה של הנאום בכנסת של דב חנין (אותו אני באמת מאד מעריך) על איכות הסביבה היא החשמל שיצרוך המיקרופון שלו. וזה לא הזמן להצבעה מקורית וסקסית, זה הזמן לפעול, לגבי איכות הסביבה, לגבי התהליך המדיני, לגבי שיתוף בין יהודים לערבים ולגבי חברה צודקת.

  • אורי  On 21/02/2006 at 18:20

    רועי – הירוקים הם לא רק ויסנר (ולא רק סופי צדקה). יש שם אנשים שפועלים למען איכות הסביבה לא מאתמול. אגב, מה עשתה חד"ש לטובת הסביבה? בכל מקרה, אם הירוקים נכנסים לכנסת יש להם סכוי טוב להיות בכל קואליציה שהיא, לעומת הסכוי האפסי של חד"ש.

    שפי – הרצון להוריד את מינון האלופים לשעבר בשלטון לגיטימי, אבל לא מצדיק את ההתקפה האוטומטית על כל מי שעשה קריירה צבאית. המסלול שעשה איילון לא פחות מאתגר ובוחן את יכולת האדם מאשר זה של שלי יחימוביץ', או דב חנין, או אבישי ברוורמן. למעשה הרבה יותר מאתגר, כמעט מכל בחינה שהיא. פגשתי די הרבה אנשים שעשו שירות ארוך ולא הפכו דבילים בגלל זה, ולעומתם גם אנשים שלא שירתו בכלל וזה לא הפך אותם חכמים. אגב, אני לא יודע מה גורם לאדם לבחור בקריירה כזו, אבל אני מאמין שכתוצר לוואי (למרות שזה כל כך לא אופנתי לומר את זה, ועוד בפורום הזה) הוא גם הגן פה ושם על החיים שלי וגם שלך.

  • מנשה  On 21/02/2006 at 19:50

    תודה על התגובה דרור.
    אני מסכים עם כל מה שכתבת, אבל מכיוון שאצלי הדגשים קצת שונים, גם המסקנה הסופית שונה.

    בכל מקרה, שיהיה בצלחה לכולנו.

  • שפי  On 21/02/2006 at 20:16

    לא אמרתי שאין צורך בצבא אלא שאישיות של איש-צבא היא האישיות הכי פחות מתאימה לפוליטיקה מהזן הדמוקרטי, שלא לדבר על הזן היהודי. הכי מנותקת לצורך עניין זה. כל מיבנה אישיות אחר שתעלה על דעתך יותר מתאים.
    האחרונים שנשארו בצבא בגלל שהם היו מיטב הנוער היו יגאל אלון ויגאל ידין ומשה דיין (בסוף שנות ה-40 ותחילת ה-50).

  • דרור פויר  On 21/02/2006 at 22:11

    מנשה – אתה בסדר.

    אורי (אל תפחד אח שלי, אני לא נושך) ואליק – אתם יורדים עלי, מנסים לפחות, ואומרים שההחלטה שלי להצביע לחד"ש, ושל מצביעי חד"ש היהודים בכלל (או התל אביבים, כפי שאתם קוראים לזה), היא ההצבעה – ואני מצטט – ה"מאגניבה" וה"קולית".
    אם נפרק מהטענה שלכם את הסתלבט, הרי שאנחנו נשארים עם שיקול הצבעתי לא רע בכלל. הפתק שאדם שם בקלפי מתפקד לא רק כמדד לספירת הקולות. התפקיד השני שלו, והחשוב לא פחות, הוא תפקיד חברתי. הרי ברור שהפתק לא מיועד רק לחברי ועדת הבחירות; הוא גם הצהרה שאתה מצהיר בפני הסביבה שלך. הצבעה היא אמירה לא רק כלפי פנים, אלא גם כלפי חוץ. היא חלק מהמיצוב העצמי המתמיד של האדם, מהמותגיזציה של האני. האם אני במרכז או בשוליים, האם אני כתום, אדום, ירוק? האם אני פרקטי או אוטופי. הדבר נכון, כמובן ובמיוחד, לאקט של אי-הצבעה – אקט שכולו כלפי חוץ (הרי על המציאות זה לא משפיע. בעצם, משפיע לרעה).

    אתם עצמכם מוכיחים את הנקודה. כמו שאמר אליק: "אבל אני רוצה ממש להשפיע", ושפט את ההצבעות של אחרים לפי כמה טרנדית היא ("זה לא הזמן להצבעה מקורית וסקסית"), ובעצם חשף את הדרך בה הוא ממצב את עצמו: הוא לא מהמגניבים, הוא מהרציניים, לא נסחף אחרי טרנדים (כאילו שפרץ או קדימה הם לא טרנד). גם אורי מעיד על עצמו שהוא רוצה להשפיע, ואף הרחיק לכת וקבע מה יותר "מגניב" ממה, הירוקים או חד"ש. (ברור שחד"ש! חד"ש שולתתטתת!!! מוחמד ברכה, תעשה לי ילד!)
    אז אני לא נעלב מכם: ברור שלא מעניין אותי להיות מגניב או קול – אני לא יכול להיות יותר קול ממה שאני, בייבי – אבל בהחלט חשוב לי להצהיר. ההצבעה שלי היא עקרונית ומהותית, כמובן. חשבתי עליה ברצינות ובחנתי אותה בכובד ראש, תוך שאני בולע צפרדעים לא קטנות, אבל השלמתי איתה. אני לא רואה את עצמי כחלק מטרנד, אלא אם כן יש טרנד שלא ספרו לי עליו. היא ביני לבין עצמי, אבל בטוח שהיא גם מיועדת החוצה. אני מצהיר את ההצהרה שלי, אתם מצהירים את ההצהרה שלכם. חוכמה קטנה היא מאוד לזלזל בבחירה של אחרים, לצמצם אותה לטרנד אחד, למילה אחת, לעלבון אחד. הדברים אמורים בייחוד כלפיך, אורי. מאיפה גייסת את כל הלעג, ועל מה. הרי זה בדיוק (גם) מה שדופק את כל המדינה הזו, שכל אחד חושב שהאמת רשומה על שמו בטאבו.

    בעניין אנשי צבא ופוליטיקה – אני עם שפי.

  • חנן כהן  On 21/02/2006 at 22:44

    חבר שלי שלמד במדעי הרוח באוניברסיטת תל אביב מדווח בקביעות (ובהתרגזות) שלחד"ש יש שם תומכים לא מעטים.

    אולי זה לא עניין של טרנד אלא שהרבה אנשים מגיעים באופן עצמאי (מדעי הרוח, לא?) לאותה מסקנה.

    זאת לא ירידה אלא אולי התקרבות למסקנה שהבחירה במי להצביע היא תוצאת המפגש בין הביוגראפיה במובן החיצוני/סטראוטיפי שלה ולא בהכרח עניין רציונאלי לחלוטין.

    תעמולת הבחירות מנסה לגעת בדיוק בנקודה הזאת.

    מה שכמובן די מייאש מהסיכוי לשכנע בשיטות שבהן אני מנסה לפעול.

  • >X<  On 22/02/2006 at 2:18

    בקרב המרצים במדעי הרוח ישנה מאפיה מרקסיסטית ענפה, אבל בקרב הסטודנטים בבחירות האחרונות לאגודה הפעילים היחידים הצליחו לעשות בעיקר רעש, לא יותר. אני מניח שזה גם עניין של גיל – תמימות, חיפוש זהות וכו'.

  • מעריץ לנוער  On 22/02/2006 at 15:06

    רק זה שאמרת שאתה לא יכול להיות יותר קול, אוטומטיות נהיית קול יותר.

  • dt  On 22/02/2006 at 15:51

    so you are saying that Hadash are all right, except for the minor problem that the party leadr is an (Arab) nationalist who supports Bashar El-Assad and Syrian occupation of Lebanon?

  • dt  On 22/02/2006 at 15:55

    Well, the typical army general is a typical general with the typical way of thinking and values. so if you know nothing about a general, you may assume he is a typical one.
    However, some generals (or admirals, in Ayalon case) are not typical generals.

  • דרור פויר  On 22/02/2006 at 17:18

    dt – it's not a question of being "all right". i said that the fact that muhammed barake is natioanalist is very hard for me. its not a minor problem, but its something worth overlooking, i think. i hope.

    ג'וני דו – עניתי לך אצלך בבלוג

    חנן – אני בטוח שזו לא הייתה הפעם הראשונה שנתקלת בגילוי שאנשים מצביעים לא רק על רקע השכל, אבל אל תתייאש

    מעריץ לנוער – אני מקווה שאתה לא מעריץ אותי. זה לגמרי לא קול להעריץ

  • אור  On 22/02/2006 at 18:56

    נועה, תמר גוז'נסקי עדיין "שם". אף אחד לא זרק אותה, היא מנהלת היום את הקמפיין של חד"ש. היא פשוט הייתה ארבע קדנציות בכנסת (לשתיים מהן היא נבחרה ברוב מיוחד במועצת חד"ש), והגיע הזמן לחילופי דורות. חנין וסוויד ראויים לא פחות ממנה.

    אורי, ברכה לא מצדיק את משטר אסד בסוריה. אם תקרא את נאום "העכבישים" המפורסם תראה, שמעבר לביקורת חריפה על ממשלת ישראל וארה"ב שמדברות בגלוי על מלחמה נגד סוריה, הוא גם דיבר על כך שיש אופוזיציה דמוקרטית בסוריה לצד האופוזיציה הפרו-אמריקאית, ושיש לתמוך באופוזיציה הדמוקרטית.

    בתקשורת הישראלית לא הדגישו את זה, מעניין למה.

  • >X<  On 22/02/2006 at 22:02

    תמכה בניסיון הפוץ' נגד ילצין בזמנו. מדובר בסטליניסטית מהשורה ולא בשום דבר מגניב. הם הצליחו בעזרת מועדון 'הגדה השמאלית' לתת לכמה אנשים הרגשה שחד"ש זה כמו באירופה עם הירוקים ועם האומנות הכאילו-חתרנית.

    אבל בין המועדון הזה לבין שאר המפלגה הקשר קלוש. במציאות זו מפלגה ערבית-לאומנית מאובנת.

  • הראל  On 23/02/2006 at 0:07

    בבחירות הקודמות הצבעתי חדש והנימוקים היו דומים מאוד לאלה שלך.
    אין לי ארגומנט ממשי, רק לספר שבמהלך הקדנציה היו מקרים רבים מאוד של התבטאויות, מעשים ומחוות של נציגי בכנסת שגרמו לי להרהר שוב ושוב בבחירתי.
    אני לא נרתע מהעמדה לדין בגין ביקור במדינת אויב וקיום מגע עם סוכן זר בתא הזה ישבו גם אייבי ועזר ז"ל.
    אבל התבטאויות לאומניות ואלימות שלא היו מתקבלות בשתיקה במקומותינו אילו נאמרו ע"י הצד השני, ואיכשהו זה נשמע אחרת כשידעתי שהפתק שלי הביא אותם לכנסת.
    ספר איך המרגש בעוד שנתיים. בטווח הקצר אני מכיר את התחושה והיא מאד נעימה .
    בענין הפנים ערבי נדמה לי שידיעותינו כל כך דלות והפרשנות שאנחנו מקבלים בתקשורת שלנו כל כך מוטה בכיוון הבטחוני-ישראלי שאלא אם כן מישהו מקפיד להעדכן במקורות אחרים עדיף להתמקד בדברים שאנו מבינים בהם יותר.

  • חנן כהן  On 24/02/2006 at 11:23

    איך פונות המפלגות הערביות לדוברי העיברית באתרים שלהם.

    http://israblog.nana.co.il/blogread.asp?blog=1499&blogcode=3439564

  • זכי  On 27/02/2006 at 12:55

    אהלן,מגניב אצלך בשכונה, אני רואה.
    יש חדש בחד"ש בכך שהם מובילים שיח אקולוגי חדשני המתמקד במאפייני הסביבה. שלא כמו הירוקים אותם אני זוכר היטיב (אפילו הייתי פעיל אצלם)
    שרצו על טרנד שתפס בעיקר באירופה של שנות ה-80, בעקבות המתח הבין גושי. הירוקים שלנו בראשותו של פאר ויסנר ודדי צוקר הלשעבר מר"צ פצחו בקמפיין אטרקטיבי כדי להחדיר את ה"מותג" החדש לרחוב ה"תל אביבי", הישראלי.
    הם יצאו באסטרטגיה מלטנטית אופיינית, נגד זיהום אוויר בכלל ותחנת הכוח רידינג, בפרט.
    הם חרטו על דגלם את "איכות הסביבה" וכיוונו את כל יהבם כנגד תחנת חשמל מסכנה.
    זה לא תפס אצל הציבור הממוצע, החי בתפיסה של "איום קיומי, תמידי".
    אם קיים היום שייח אקולוגי אחר, שאינו לוקה בדיסקורסיביות. לדעתי הוא אכן נמצא בחד"ש. אבל (תמיד יש אבל בסוף) מי שמגלה סימפטיה להיסטוריה חש אולי הסתייגות מסויימת מעברה הקומניסטי של המפלגה.

  • מאירה  On 10/03/2006 at 9:36

    דרור, המשפט שלך "פאק דה סורים, לא נחזיר את הגולן", מראה בדיוק את מידת ההתעמקות שלך בעניינים החשובים של המדינה.
    הרי ממש לא משנה מה תצביע באמת, העיקר שהקאת פרובוקציה חדשה, ואולי לחמם כמה חנונים.
    לידיעתך, חד"ש מעולם לא הועילו באמת למגזר הערבי ולראייה התוצאות- מצבם של הערבים רק התערער במשך השנים ומנהיגיהם רק השניאו את עצמם ואת המגזר שלהם על כולם.
    ולגבי הגולן- כמה שזה מושחת: הרי בעניין הגדה ועזה תמיד הסיבות היו כאילו בטחוניות
    אנחנו נמצאים שם כדי להחזיק אותם בביצים
    אבל בגולן אין אפילו את הסיבה הזו; אנחנו מחזיקים בשטח כבוש כי… לא בדיוק זוכרים, כבשנו אותו פעם אבל אנחנו נורא אוהבים אותו
    ולסורים יש הרבה שטח…פאק דה סורים…
    עלק אידיאולוגיה יש לך

  • דרור פויר  On 10/03/2006 at 14:10

    שלום לך מאירה
    ההגיון הפנימי של הטיעונים שלך מגוחך עד כאב פיזי כמעט. את כותבת ש"מצבם של הערבים רק התערער במשך השנים", ושזו "התוצאה" של חד"ש. אני פשוט לא מסוגל לחשוב על תשובה לזה חוץ מ"בסדר, מה שתגידי".
    מעמדם של הערבים, גברתי היקרה, התערער במשך השנים לא בגלל חד"ש אלא בגלל הגזענות של הממסד הישראלי. אם את לא רואה את זה, אני מציע לך להחליף כדורים.
    לגבי הגולן והשטחים: אני בעד לצאת מהשטחים ונגד לסגת מהגולן לא (רק) כי הוא יפה, אלא מהטעם הילדותי שלעם הפלסטיני מגיעה מדינה ואילו לעם הסורי כבר יש.

  • אדום אחד  On 14/03/2006 at 12:11

    הגולן שטח כבוש
    .
    נקודה
    אז למה אתה שח לנו הבלים על מה יש לסורים ומה אין להם?
    אתה גונב ממיליונר ואומר יש לו כcר כסף ..לא נורא?
    שטויות
    יש לך נשמה טובה
    אבל אתה משורר
    אתה חייב להיות קצת ילדותי מן הסתם
    ועובדה

  • עמיקסון  On 16/03/2006 at 14:23

    דרור , הוצאת לי את המילים מהפה. בדיוק כמוך, חשבתי על פרץ ועדיין בטוח שהוא ראוי יותר מהשניים האחרים, אבל ברור שגם הוא וגם מרצ הנחמדים , לא ממש ינבחו כשהשירה תעבור. נמאס לי להיות עם הצודקים והשותקים, אני חייב לעצמי אמירה יותר מדויקת וחריפה. אני בטוח שחנין וחבריו יעשו הכל, אני מכיר אותו, איש נהדר ומצויין. זה הופך אותי ליותר אופטימי, נראה שרוב המתמודדים כבר הפנימו שצריך לצאת מהשטחים

  • חני  On 24/03/2006 at 18:53

    מוגדר משה סנה כמי "שערק ב1965 למחנה הציוני"… האם נראה לך רציני

  • איציק  On 29/03/2006 at 15:20

    שתי שאלות –
    אתה מרוצה מהתוצאות? (בהנחה שקולות החיילים לא יוסיפו לחד"ש עוד מנדט…)

    מה דעתך על זכות השיבה? (חד"ש תומכת)

    נ.ב. פעם ראשונה שאני מגיב פה – עם הקוד וכפתור ה"שיגור" אני מרגיש כמו ב NASA.

  • דרור פויר  On 29/03/2006 at 20:10

    איציק, אח שלי, רק בשביל הפעם הראשונה – אני הולך אתך!

    לא יודע אם אני מרוצה מהתוצאות. כמובן שהייתי מעדיף ארבעה נציגים של חד"ש בכנסת, אבל זה בסדר. בקשר לשאר, אני מעדיף להמתין למו"מ הקואליציוני. אני שמח בשביל פרץ, שמח על שינוי והליכוד שנעלמו, מודאג מליברמן, מבואס בשביל מרצ, ועוד לא יודע מה אני חושב על הגימלאים. גם העובדה שאולמרט ראש הממשלה לא ממש גרמה לי לחייך.
    אחוזי ההצבעה הנמוכים גם הם אינם לרוחי כלל וכלל, והם (לא רק) לדעתי הסיפור האמיתי.

    בעניין זכות השיבה. זו, מין הסתם, סוגיה מורכבת ומסובכת מאין כמותה, אבל אשתדל למסור לך מהזכרון את דברי דב חנין בחוג בית.
    אם הבנתי נכון, לזכות השיבה שני אלמנטים מרכזיים: האלמנט ההצהרתי והאלמנט המעשי. אני חושב שכולם מבינים שהאלמנט המעשי הוא ממש לא מעשי, אבל זה לא אומר שבהיבט ההצהרתי אי אפשר להכיר בזכות הזו. לפי טענת חד"ש, זה יעזור. אני מבין את ההגיון מאחורי זה. זה כמו שאנו דורשים הכרה במדינת ישראל הצהרות לגינוי הטרור, ובדיוק כמו שחוק השבות בנוי רובו ככולו על אותו אלמנט הצהרתי בדיוק. אם אני מבין נכון, כשמדברים על זכות השיבה מדברים בעיקר על זה.

  • אדום אחד  On 31/03/2006 at 13:39

    דרור
    הסברך על ההבדלים בין ההיבט ההצהרתי
    וההיבט המעשי
    מעולה ונכון

    זו אכן צריכה להיות הגישה
    תבורך!!

  • איתן קלינסקי  On 24/01/2009 at 8:44

    קראתי את מאמרך המנמק מדוע החלטת להצביע חד"ש. ואני השתכנעתי לעשות את זה באיחור של כמה שנים.

  • דרור פויר  On 26/01/2009 at 14:07

    תודה רבה, איתן!

  • ג'וש  On 25/03/2011 at 18:08

    קצת באיחור, מה דעתך על יפעת סולל לראשות מר"צ

להשאיר תגובה

