שנה חדשה, מקום חדש

 

משהו קטן: מחר, שישי, בשתים עשרה וחצי בצהריים ככה, אני מתארח ב-106fm לשעה של דיבורים ושירים שאני בוחר. פעם ראשונה שזה קורה לי, שמזמינים אותי לשעה ברדיו להיות כזה שבוחר שירים. בטח זה לא יהיה כמו שאני חושב שזה יהיה.

 

משהו קצת יותר גדול: הקריירה שלי לוקחת עוד פנייה. מהחודש הבא אני הופך להיות העורך של "מסע אחר". שנה חדשה, עבודה חדשה. אני נרגש.

הדבר לא נסגר בלי מהומה זוטא. בשבוע שעבר, בשעה שאני עושה בברלין, התפרסמה ידיעה באייס על המעבר. זה היה לפני שהודעתי לגלובס… אופס… ואני בנסיעה על חשבון העיתון. פדיחה. הם קצת נפגעו והתאכזבו, ובצדק, אבל חזרתי, הסברתי, דיברנו והכל נסגר בסדר גמור.

היה חשוב לי לגמור אתם יפה; בהרבה עיתונים עבדתי בחיי, תחת הרבה מעסיקים עמלתי ובלא מעט מקומות כתבתי, ואני יכול לומר בלי שום שמץ של ספק ש"גלובס" היה ללא ספק העיתון שהיה המעסיק הכי הוגן והכי בסדר שהיה לי. מאוד אהבתי לעבוד שם ומאוד לא חיפשתי לעזוב, אבל אתם יודעים איך זה: ההצעה הגיעה, וקשה להגיד לא לדברים שאי אפשר לומר להם לא, כמו להיות עורך של "מסע אחר".

 

יש לי הכבוד להחליף את יאיר קדר. מצחיק: בעבודת העריכה הראשונה שלי, לפני כעשר שנים, החלפתי את יאיר קדר בג'וב הנחשק של עורך מדור התרבות של "צומת השרון". איך שגלגל מסתובב לו. אתם יודעים שאז, בימים ההם של "צומת השרון", היינו סוגרים עיתון עם דבק ומספריים? סלילים של טקסט היו יוצאים מתוך מכבש, ואנחנו היינו מדביקים אותם על משטחים, גוזרים פיסות קטנות קטנות של כיתובי התמונה. בסוף המסדרון היה חדר חושך, שם עבדו הצלמים. ימי ביניים של ממש. זה היה כיף.

 

ואם כבר מינויים. הערב אמור לצאת "עלמה", מגזין אחות ל"בלייזר", בעריכת דריה שועלי, שגם איתה היה לי העונג והכבוד להצטלב ולעבוד בשני עיתונים במהלך השנים. אני בטוח שזה יהיה מגזין מעולה, כי דריה מוכשרת בטירוף. לפני כמה שנים היינו נפגשים בפינת עישון, פועלים זוטרים של עיתון גדול, והנה אנחנו חובשים את כסאות העורכים של מגזינים. יכול להיות שהתור של הדור שלנו הגיע?

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • דרור  On 22/09/2005 at 18:53

    זה אומר גם נסיעות לאפריקה וכדומה?
    מזל טוב

  • שרית  On 22/09/2005 at 18:56

    ולגבי הרדיו,תפרסם כאן את הפלייליסט?

  • ימימה  On 22/09/2005 at 19:26

    נשמע מצוין. שיהיה בהצלחה.

  • רוני  On 22/09/2005 at 19:50

    ברכותיי, תיהנה ותצליח. מגיע לך, מותק.

  • איתן כספי  On 22/09/2005 at 20:04

    השאלה היא האם העורך גם נוסע וכותב, או נשאר בארץ לערוך.

    אגב, זה אומר שתהיה הבוס של עמי (בן-בסט), לא?… (;

  • גרי אפשטיין  On 22/09/2005 at 20:38

    בהצלחה מותק. אוהבים אותך מאוד נשמה. יום אחד תהיה אמנון דנקנר בעזרת השם.

  • אביבה  On 22/09/2005 at 20:47

    יפה לך, שיהיה בהצלחה. מסע אחר יופי של עיתון.

    אגב, ראיתי את "עלמה" בקיוסק היום, וגם הסתקרנתי. אבל באחת מההפניות בשער הופיע "סקס והעיר", אז ירדתי מזה.

  • מכבייס ותולה  On 22/09/2005 at 20:50

    מזל טוב!
    אחד מכתבי העת הטובים שיוצאים לאור בישראל.

    בהצלחה.

  • גדי  On 22/09/2005 at 20:52

    ודבר איתי, יהיה לי צ'ק בשבילך ממש בקרוב.

  • דוד שליט  On 22/09/2005 at 21:16

    כמו בעלים, יודעים אחרונים. העיקר, שיהיה במזל, ובגדול

  • עמית  On 22/09/2005 at 21:27

    איזו אכזבה, הטור שלך הוא הדבר הראשון שאני קורא בגלובס של יום חמישי.. 🙂
    לבטל את המנוי?

  • נעם  On 23/09/2005 at 0:46

    ברכות.
    אז אני לא אבטל את המנוי למסע.

  • יש לי רק שאלה  On 23/09/2005 at 11:03

    זה מעולם הזוהר, לא? כתבי התרבות (שלא נאמר עורכי מדור התרבות) תמיד היו החלק הזוהר של מקומוני ארצנו.

    Keep in touch

  • דרור פויר  On 23/09/2005 at 15:04

    תודה רבה חברים, תודה רבה

    עמית – לפחות בשלב הזה אני ממשיך לכתוב את הטור במוסף ג'י של גלובס. אל תבטל את המנוי עד להודעה חדשה

    לגבי הפלייליסט, לא הספקתי הרבה:

    smashing pupmkins: bullet with butterfly wings
    lou reed – sweet jane (live)
    the doors – universal mind
    bob marley – zion train
    loreta lyn – have nercy

    אני חושב שזהו. אולי שכחתי אחד. על כל פנים, היה נחמד מאוד

  • אליק בליק  On 23/09/2005 at 15:47

    ברגע הראשון אמרתי לעצמי – מגיע לו, הבנאדם מוכשר, יש לו אחלה טור, והוא מצליח לגעת איפה שהוא עוד מימי דה-מרקר העליזים (אולי אפילו קצת לפני). אבל אחרי מחשבה נוספת הגעתי למסקנה ש"מגיע לך" הוא הדבר האחרון הרלוונטי.
    הלא מי הגיע למשהו בגלל שמגיע לו? ואם כן, תכירו לי את הבנאדם שיושב עם הרשימה של ההישגים של כל בנאדם ומחליט למי מגיע ולמי לא.

    אתה מוכשר, מצחיק, מרגש, ונוגע, וזאת בדיוק הסיבה, בטח לא בגלל שמגיע לך.

    בהצלחה (וזה כנראה הזמן לעבור ולעשות מנוי במסע אחר).

  • דנה  On 23/09/2005 at 16:27

    שמחה על המינוי החדש. שיהיה בהצלחה.

  • זו ש  On 25/09/2005 at 1:28

    שלושה טורים שלך ברצף, טעימים כמו פרליני שוקולד מריר במילוי קרם פיסטוק מבושם במעט מי וורדים.

    (יש לי קרייב שוקולד, זה משפיע על היכולת הדימויית)

    נהדר, משמח, משובב. אני שמחה בשמחתך, בהצלחה!
    מי ייתן ותמשיך להפיץ שמחה ואהבה סביבך בכל אשר תלך.

  • ה  On 25/09/2005 at 13:12

    הגעתי בעקבות התכנית. איזה כיף להתקל בבנאדם אנטלגנטי ושיקי אבל לא פלצן.
    בהצלחה ב'מסע אחר'

  • אייל נועם  On 25/09/2005 at 14:36

    מתים עליך,המון הצלחה.
    החבר"ה של שוש

  • חייש  On 25/09/2005 at 23:22

    אל תיטוש תורת אימך.

להשאיר תגובה

