פוסט המאתיים

 

הרגע שמתי לב שהפוסט הקודם, על הספרים, היה הפוסט המאתיים שלי. אצא לחגוג, אם כן. פוסט המאתיים הוא לא סיבה גרועה יותר מאחרות להרים כוסית הלילה. בזמן האחרון אני שותה ויסקי וסודה כמחווה לריימונד צ'נדלר, וזה מזכיר לי שבפוסט המאתיים שכחתי לציין שקראתי את "השינה הגדולה" שלו. די אהבתי אם כי לא נפלתי. וכן עיינתי שוב ב"צרות הן המקצוע שלי", שהוא סבבה. אבל הכי חשוב: שכחתי להמליץ על "אשתו של הנוסע בזמן" מאת אודרי ניפנגר. הגיבור הוא גבר שנוסע בזמן הלוך ושוב במהלך חייו, מלידה עד מוות. ספר אחלה מן אחלה. יש שם כזה סיפור אהבה, אני אומר לכם: בכיתי. ולא פעם אחת. הרבה פעמים. זה אחד הטיפולים המבריקים בסוגיית המסע בזמן שנתקלתי בהם, בעיקר בזכות זה שהמסע בזמן הוא מחלה, הפרעה למהלך החיים. זהו ספר על מאבקו של הנוסע בזמן לקבל את עצמו – ואצלו העצמי הוא הרבה יותר מורכב, שהרי הוא פוגש את עצמו כילד וכמבוגר כל הזמן, כמו גם את אהובתו ומשפחתו, והוא משפיע עליהם והם משפיעים עליו. זה סיפור טוב שמסופר טוב ומציע צלילה משתלמת של כמה לילות. 

נחזור רגע לחגיגות המאתיים, שזו הסיבה להתכנסותנו כאן היום.

ובכן, דרך לא קצרה עשינו יחד, אתם ואני (כבר מאתיים פוסטים שאנחנו מהלכים בה), ודרך לא קצרה עוד לפנינו (בפוסט האלף אני שוכר את גני התערוכה), אבל לפני שאנחנו ממשיכים ללכת בואו נעמוד כאן, בצל העץ הדמיוני שלנו, ננוח לרגע במקום שייקרא על ידי הדורות הבאים "צומת המאתיים", וניווכח – פשוט לא תהיה לנו ברירה אלא להכיר בזה – שיש רק דבר אחד הקושר אותנו כאן אחד לשני איכשהו, והדבר הזה הוא אני. בלעדי, אין כאן כלום. אתם באים והולכים, עולים ויורדים כרצונכם מרכבת האהבה, היום אתם פה, מחר אתם שם. אבל אני – אני פה מההתחלה ואני אהיה פה עד הסוף, כי אני ההתחלה ואני הסוף של כל הדבר הזה.

אוהב אתכם אחים ואחיות שלי, להתראות בפוסט שלוש מאות.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • אורי ב.  On 09/09/2005 at 0:16

    קראת בשפת המקור?

  • דרור פויר  On 09/09/2005 at 2:43

    לא. קראתי אותה בשפת המקור שלי, עברית

  • אביבה  On 09/09/2005 at 7:51

    עד מאה ועשרים (אלף)!

  • ימימה  On 09/09/2005 at 8:16

    והשינה הגדולה זכור לי בתור משהו שיישמנו הלכה למעשה כשנחמן אינגבר הביא את הסרט לאחד משיעוריו בסם שפיגל. אולי אדם אחד בחדר נותר ער.

    אבל יכול להיות שהספר טוב יותר.

  • גרי אפשטיין  On 09/09/2005 at 11:13

    פויר, עם כל הכבוד, אני חושב שהדבר שקושר אותנו אחד לשני זה אני. אתה מארח בביתך את המסיבה אבל אני מסמר הערב (החלוד). מה שאומר שאתה ורוטברד גם תצטרכו לנקות אחרי כולם בשעה שאני אקח הבייתה את מלכת הערב (אביבה משמרי המדהימה).

    נשמה – אוהב אותך.
    גרי.

  • יש לי רק שאלה  On 09/09/2005 at 11:31

    דרור, אכן אתה הגורם שמביא אותנו לכאן – אבל האם זה לא קצת מגלומני להצהיר (או שמה לצרוח) זאת בפנינו במשך פיסקה שלמה?
    זה כמובן נעים לנפח את האגו, אבל אין הנחתום וגו'.
    אוכל רק למאר על עצמי שאני קורא את כתביך בשל המקוריות, השפה העשירה והגישה הרעננה – למרות שיותר מפעם אחת אני לא מסכים לדעותיך. למרות זאת המסע מהנה, סופו מי ישרונו.

    איחול להמשך – תכתוב כמה שבא לך. ואם לאחר הפוסט ה- 659 ימאס לך? ההזמנה לגני התעורכה כבר בפתח, צריך לנפק עוד כמה מאות קטעים – וכאן אתה הופך לעבד של הצהרותיך. פשוט תזרום עם זה ותגיע ל(עוד) פוסטים משובחים.

  • דרור פויר  On 09/09/2005 at 12:39

    יש לי רק שאלה יקר – תודה לך. אני מקווה שתמשיך לבוא. אני לא מסכים איתך כלל וכלל בעניין המגלומן. אינני מגלומן. נכון יותר יהיה לומר שאני אגו-מניאק.
    תודה על האיחולים לעתיד, חבריקו, ואל תדאג – לא אהפוך לעבד של הצהרותיי, ולא לעבד של שום דבר אחר.

    תודה גם לאביבה וימימה (הספר, כפי שאמרתי, בסדר. לא מפיל. אבל אני נורא מתחבר למיתוס הגברי הצ'נדלרי. לי זה עושה את זה).

    גרי – אתה מפספס את הנקודה: הניסיון מלמד אותי שתוך כמה זמן גם אתה תלך מפה, או סתם תחליף כינוי. ותאמין לי: כמה מאוחר שלא תלך, המסיבה עדיין בעיצומה. אתה נחמד, מצחיק לפעמים, וגם אני אוהב אותך, אבל אתה לא מסמר הערב – אתה חסידה החולפת בשמיים הכחולים מעל הגג בו מתרחשת המסיבה האמיתית. ארבעים כמוך באו והלכו, והמסיבה עוד נמשכת. אבל תישאר, אח שלי, אולי תלמד משהו…

  • אדאמאסטור  On 09/09/2005 at 21:51

    אילו רק ניתן היה לא להתכנס, לשמה או שלא לשמה, ואם בילתם השמות היה לנו דבר לעין בו, אזי הייתי מרכין לכן אחת ועוד אחת ( עם וויסקי או בלעדיו). אבל מבלעדי, להטמיע זרימה בים של פחדים חנוטים של כל המגוייסים להתכנס מרצון שלהם או מרצונו של גרי, כפי שאבד לו עצמו בעיניו להשתעשע. סורו לכם מעים וגושו סיומות לכנס אל פרי כתיבה. לא סדורה ולא ממוספרת. הטביעו אוניה ונוחו על הפסוק כפי שהוא מחבר להם שמות מחוץ לממלכה עליה וויטגנשטין יכול היה לדבר.

  • גרי אפשטיין  On 09/09/2005 at 22:33

    "אני חסידה חולפת אבל אתה פריצת הדיסק של המאה העשרים ואחת".

    – גרי אפשטיין, נוטריון.

  • ד"ר זינגרמוך  On 10/09/2005 at 3:10

    עם כל הכבוד לכם מר פויר ואדון יש לי רק שאלה, אין לכם לא את ההסמכה ולא את הכלים הראוים על מנת לבצע אנליזה כהלכתה.

    מר פויר, סובל (או נהנה) מאמפתו-נרקיסיזם.
    מדובר באדם המקיים עם עצמו יחסי אהבה, אך יחד עם זאת הוא לא אגו צנטרי (ובודאי שלא אגו מניאק). הוא מודע לעצמו, ויכול להזדהות ולאהוב אנשים שמפגינים גם הם אהבה כלפי עצמם.

  • רואה שחורות  On 10/09/2005 at 22:24

    אוף, ההתנצחויות עם המסיבה, והחסידה, ופריצת הדיסק, והגרוזיני עם המזוודות המלאות בגפילטע פיש מנעו ממני מלפתוח בדיון – האם הספר "אשתו של הנוסע בזמן" נחשב מדע בדיוני, או שזו כותרת השמורה לספרי-חנונים-ממושקפים שיש בהם חלליות ואקדחי לייזר. בספרים, לא בחנונים.

  • זו ש  On 11/09/2005 at 1:29

    הכנתי עוגה אבל היא נאכלה בדרך.
    אני נהנית לקרוא אותך משתי סיבות עיקריות, האחת היא הכתיבה, השניה היא האהבה.

  • דרור פויר  On 11/09/2005 at 1:59

    זו ש – אם רק היית יודעת, נשמה, כמה אני אוהב לקרוא אותך, ולכן אותך, אולי היית מבינה מה אמרה לי התגובה זו שלך. את מספר אחת.

  • יש לי רק שאלה  On 11/09/2005 at 11:32

    לאחר הצהרות האהבה האלה בפומבי, נותר רק לשער מה הם מרעיפים אחד על השניה (וההפך) בצנעה.

    נא לפרט בנושא האבחנות הפסיכולוגיות (פסיכיאטריות?) – מה זה אמפתו-נרקיסיסזם, מגלומניה, אגו-מנייק ואגו-צנטרי? מה מגדיר כל סוג ומה מבדיל בניהם?
    בין המשיבים יוגרלו עוד שאלות.

  • אייל נועם  On 11/09/2005 at 15:09

    הפרוש לכל המילים,הוא הבעת חוסר פירגון
    בציפוי לועזי.

  • זו ש  On 12/09/2005 at 14:07

    אני אוהבת את פויר כמו שיפנים אוהבים את פוג'יסאן. עושה לי טוב לדעת שהוא שם, 🙂

    (ולדרור – אין לי מושג למה, אבל אני שמה את זה במגירת "נתמזל מזלי" ומחייכת אליך בחזרה)

כתיבת תגובה

