לזכר השואה

 

א.

מתנחלים מגוש קטיף מתכננים לענוד טלאי כתום על בגדיהם לאות מחאה.

 

אני מצפה מהמתנחלים האלה ללכת צעד אחד קדימה, ולקעקע מספרים סידוריים על הידיים.

 

אני מצפה מהמתנחלים האלה להמשיך ולכבד את זכר השואה, וללכת כצאן לטבח. יאללה, למשאיות!

 

אני מצפה מהמתנחלים האלה שימשיכו לענוד את הטלאי הכתום גם אחרי שיפנו אותם. ככה תמיד נוכל לזהות אותם ולומר להם בפרצוף מה אנחנו חושבים עליהם.

 

ב.

בישיבות סגורות, מדווח ויינט, אף שקלו המתנחלים את האפשרות לכתוב על כל בית בגוש קטיף את הכתובת "גטו".

 

אני מצפה מהמתנחלים האלה להמשיך ולכבד את זכר השואה ולהקים מאחזי בזק: רמת אושוויץ הצעירה, נווה טרבלינקה החדשה, סביוני דכאו הירוקה, גטו ורשה הייטס.

 

ג.

בקצב הזה של לעשות צחוק מהשואה, תוך לא הרבה זמן – ולא הייתי מתפלא אם דבר כזה קיים כבר היום – תתקבל השואה כחלק לגיטימי מהסלנג.

 

          בוא'נה גבר, המבחן מחר, שואה אחושרמוטה!

          השמדה המונית, אחי. מקלחות, סוף.

          יאללה גבר, העבודה משחררת.

          סאלאמאת אחי, אני הולך כצאן לטבח. נראה אותך מחר בסלקציה?

          נראה לי אני מבריז, יש לי אורגיה עם שתי תאומות מנגלה.

 

ד.

פרשיית הטלאי הכתום והניצול הציני של זכר השואה למטרות נלוזות כמו מחאה נגד ההתנתקות או הרבה טוקבקים, מזכירה לי את בדיחת השואה הכי טובה שאני מכיר:

יהודי אחד הולך בגטו עם הטלאי הצהוב, מבסוט מהחיים. ניגש אליו חייל נאצי, שואל אותו: אתה יהודי?

לא, אומר היהודי, אני שריף!

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • סיגל  On 21/12/2004 at 17:27

    איך זה שמשה קוברסקי ולהקתו עוד לא הגיבו? אולי בעצם מושיק טורח על פוסט משלו. או תורם למדינה בעמל וביזע בתעשיית ההיי-טק. או הוא לא קורא שום דבר שלא הוא כתב.

    או שהבושה גדולה מדי. להיות נאו-נאצי זה דבר אחד. נאצי ממש, נו, יהודים לא עושים כאלה דברים

  • דיכוטומיה  On 21/12/2004 at 17:28

    גועל נפש לנצל ככה את השואה. מגעילים המתנחלים האלה. עוד יום יבוא ויקימו לעצמם קיבוץ, יקראו אותו לוחמי הגטאות,
    ככה גונבים זכויות יוצרים? גועל נפש

  • תומר ליכטש  On 21/12/2004 at 18:21

    זה אמור היה להיות פוסט שלי. יא ג'נב. אבל אני צוחק. מצחיק נורא.

  • מטרופוליס  On 21/12/2004 at 18:32

    מעניין מה היה אומר לוינס על זה, באחלה ספר שפויר קורא עכשיו וליכטש קרא לפני שבועיים?

  • ליאור  On 21/12/2004 at 18:55

    מאחר ואני חלק "מלהקתו של קוברסקי" תרשו לי להגיב.
    אני חושב שהאנשים האלה בזויים ומבזים, אני חושב שאלו שמסרבים להתפנות צריכים לקבל 3 שנים בכלא, מטריד אותי שלא נותנים אלות לשוטרים והחיילים שיפנו. אני גם הגבתי כאן נגד ביזוי קורבנות השואה של השמאל כמובן שהליכטשים נדמו באותן הזדמנויות. יצאתי נגד הסרבנות השמאלנית, מבחינתי כל מי שמסרב או עובר על החוק צריך לשבת בכלא.

    מי שהלך להפגין למען סרבני השמאל יקבל על הראש את סרבני הימין, מי ששתק מול אמירות של סראמגו ואחרים לפיהן צה"ל נוהג כמו הנאצים קיבל את הטלאי הכתום של המתנחלים. זאת האמת ואתם ממש כמו המתנחלים קיצונים מכדי להבין אותה, אתם תרוצו לחבק מחבלים אבל לא תנסו אפילו להבין כמה אתם דומים למתנחלים, השפה, עולם המושגים, הקיצוניות והאטימות שלכם זהים לשלהם.

  • דרור פויר  On 21/12/2004 at 19:08

    ליאור, צריך להיות אדם מאוד מיוחד בשביל להיות מוטרד, כמוך, מהעובדה שלא נותנים לשוטרים ולחיילים אלות.
    אבל אם לדבר לענין: מה הקשר בין סרבנות לטלאי הכתום, ולמה מי ששתק שם יקבל את זה פה?
    ומי זה "אתם"? אתה כל הזמן אומר "אתם". אתה בטח לא מתכוון אלי; אני לא מחבק מחבלים ולא דומה למתנחלים.

  • Rogatka  On 21/12/2004 at 19:28

    הולכים ומרחרחים, מפחד הנאצים.

    לפתע אחד מהם זוקף אזניים ועוצר.

    השני שואל אותו: "ווף, מה קרה?"

    האחד מהסה אותו: "שש… אני רועֵה גרמני!".

    [ככה שולחים כצאן לטבח בדיחה, שמבוססת על תקשורת אוראלית-שמיעתית].

  • הרצל  On 21/12/2004 at 20:55

    מקוממת העובדה שעל ידי מעשה מנותק של מתנחלי ארצנו (ראה סעיף א'), מוצא את עצמו השמאלני המוטרד חופשי לשחרר רצף בדיחות שואה מנותקות לא פחות (ראה סעיפים ב'-ד').

    או שזה לגיטימי או שלא. אי אפשר גם וגם.

    דרור, קצת סלקציה.

  • סיגל  On 21/12/2004 at 21:01

    להמחשה בלבד

    אלא מה

  • מינוס  On 21/12/2004 at 21:17

    שניים אוכלים חתיכת לחם בגטו
    פתאום בא מישהו בריצה וחוטף להם את הלחם
    אחד מתרגש
    השני רגוע רגוע
    למה אתה לא רץ אחריו? שואל האחד
    השני: רשמתי את המספר שלו…

    אני מצטרף לקריאה: לא רק טלאים אלא גם מספרים מקועקעים.

  • ליאור  On 21/12/2004 at 21:41

    הדברים שלי לא כוונו אליך, אבל מאחר ויש כאן ציבור שמזהה אותי עם "קוברסקי ומקהלתו" אני בוחר לזהות את אותו ציבור בתור הליכטשים.

    "מה הקשר בין סרבנות לטלאי הכתום"?

    הקשר הוא ברור, אנחנו חיים בדמוקרטיה, במסגרת הדמוקרטיה מותר לנו להביע לדעות. הליכטשים רשאים לחשוב ולהגיד שכולם בילתם טועים והמתנחלים רשאים לחשוב ולטעון שכולנו חייבים לשלוח את ילדינו על מנת להמשיך את הכיבוש. בדמוקרטיה יש כללים שבלעדיהם היא איננה יכולה להתקיים, אחד הכללים הוא קבלת ריבונות החוק והשילטון. אני שרתתי בשטחים למרות שלא האמנתי שהשרות שלי חיוני וכעת אני מצפה שהמתנחלים יתפנו משם למרות שהם לא מאמינים שהפינוי יביא דבר פרט למלחמה. הסרבנים מימין ושמאל מערערים על הכלל הזה, לכאורה הם היו מעדיפים לחיות במדינה דוגמאת לבנון בשנות ה 70 בה לכל דעה ואמונה יש צבא משלה וכל אחד משרת בצבא בו הוא חפץ.

    ממש כמו שיש לנו כללים בצורת חוקים יש לנו גם כללים בצורת נורמות, פגיעה בזכר קורבנות השואה היא עבירה על הנורמה (וגם הסתה). בעצם לבישת הטלאי הצהוב אומרים המתנחלים שהשאר קרי מי שבא לפנותם הוא נאצי, ברור לכולנו מה ההשלכות של אמירה כזאת. ההשוואה של חיילי צה"ל לנאצים גם אהובה (ראה איזה פלא) על אנשי השמאל הקיצוני.

    לא במקרה מי שהוא סרבן גם משתמש בשואה, שני האלמנטים הללו באים להטיל צל על הלגיטימציה של שילטון הרוב.

    "ולמה מי ששתק שם יקבל את זה פה?"

    הקיצונים בימין ובשמאל דומים בכוונות שלהם, אלה וגם אלה מחפשים דרך לעקוף את הדמוקרטיה, סרבני השמאל מנסים להפסיק את הכיבוש ללא החלטה בכנסת וסרבני הימין מנסים להמשיך את הכיבוש למרות החלטה כזאת. אני מאמין שהדמוקרטיה צריכה להפגין הרבה פחות סבלנות מול התופעות הללו אחרת היא תעלם. האדישות שהפגינו כלפי סרבני השמאל נתנה לגיטימציה וביטחון לסרבני הימין לפעול היום.

    "צריך להיות אדם מאוד מיוחד בשביל להיות מוטרד, כמוך, מהעובדה שלא נותנים לשוטרים ולחיילים אלות."

    בתיקשורת ודעת הקהל הישראלית האזרח הבודד הוא לעולם הקורבן והשילטון הוא לעולם האשם. לכאורה יש פרטים שהם אנושיים וצריך לדאוג להם בין אם הם מסרבים להתפנות מבתיהם למרות החלטת הרוב ובין אם הם מחליטים להצתרף לטרוריסטים פלסטינאים ולסייע להם.מנגד אליהם נימצא הצבא/שב"כ/משטרה שניתן היה לחשוב שמדובר בישות אחת לא אנושית. מבחינתי הצבא והמשטרה הם אותם חיילים/ות ושוטרים/ות הפרטים שהולכים לחטוף מכות רצח ולנסות לפנות את המתנחלים. הם שם כי אני ואתה שלחנו אותם לבצע את המשימה, צר לי אבל אני דואג להם יותר משאני דואג למתנחלים שיתפרעו שם.

  • דרור פויר  On 21/12/2004 at 22:25

    ליאור – בדבר אחד אני מסכים אתך: השואה היא של כולם וכל אחד עושה בה את השימוש הראוי והנכון לדעתו. השואה היא של כולם וכל אחד מהצדדים לוקח את מה שמתאים לו. המתנחלים הסהרוריים את תחושת היהודי הנרדף והשמאל את הבושה של אלה שידעו ולא עשו כלום.
    ועדיין, אני מפריד הפרדה גמורה בין סרבנות, שהיא אקט של מצפון פרטי – בין אם אני מצדיק אותו (כמו במקרה של הסרבנים משמאל שהם בעיני גיבורים, מאחר והם מסרבים לקחת חלק באקט של כיבוש), ובין אם לא (כמו במקרה של הסרבנים מימין, שהם בעיני צבועים, כי הם מסרבים לקחת חלק באקט של סיום הכיבוש) – לבין ניצול בוטה, אידיוטי וציני של השואה כמו שעשו החברים מגוש קטיף.
    עוד הבדל: הסרבנים משמאל יוצאים מתוך הדמוקרטיה ומוכנים לשלם את המחיר. הסרבנים מימין מבטלים את הדמוקרטיה והולכים אחרי רבנים.

    הרצל – לא הבנת כלום, כנראה. נסה להסתכל על זה כך: אם להם מותר, מותר גם לי. כמו שעניתי לליאור: השואה היא של כולם. היא לא רק של המתנחלים לעשות ממנה מסחרה, השואה היא גם שלי לעשות ממנה בדיחה. קפיש?

  • דוד  On 21/12/2004 at 22:36

    כל פעם מחדש חוזרים למשוואה הזאת. סרבני הימין מול סרבני השמאל. מה הקשר? המתנחלים יושבים שם שלא על פי חוק, הגיעו ונשארו שם תודות לממשלות-סחבה מאז הכניסה שלהם לחברון בפסח 1968, פעמיים ח"י ומי יודע כמה פעמים מת.
    הקטע הזה עם הטלאי הכתום דוחה במיוחד. מה זה שואת התפוזינה הזאת? תעשו את זה כבר כמו שצריך, טלאי צהוב, תשביתו את הילדים שלכם מלימודים כמו שאתם יודעים ותעשו שרשרת, שכל שורדי השואה יראו אתכם.
    אבל לא המתנחלים, ולרשטיין יצא למופע הזוועות שלו, המדינה התעוררה לתגובה הפבלובית הרגילה, ולאחריה, כמו צ'רלי צ'פלין הזגג שבא בעקבות הילד שזרק את האבן, עולה יו"ר המועצות היהודיות בשטחים ומסביר לנו בפורום ברשת כמה זה לא בסדר וכמה הם נגד.
    ואם כבר בדיחות שואה, תנו כבוד למספרים האמיתיים, לדור שהיה שם
    הנה אחת: שני יהודים מתכננים לרצוח את היטלר. הם אורבים לו בפינת רחוב שבה הוא נוהג לעבור מדי יום. מגיעה השעה, והצורר איננו. עוברות דקות ארוכות ואין זכר למכוניתו של היטלר. אומר אחד היהודים: הוא כבר לא יבוא. עונה חברו: אני מקווה שלא קרה לו משהו.

  • ליאור  On 21/12/2004 at 22:44

    איך הסרבנים מימין שונים מאלה של השמאל?
    גם בשמאל וגם בימין הסרבנים מבקשים לשנות את החלטת הרוב בדרך לא דמוקרטית. לא כל הימנים פועלים בגלל "הרגשת היהודי הנרדף" יש כאלה שפשוט לא מאמינים שהיציאה הנוכחית מהשטחים תביא שלום אלא תעודד את הערבים להמשיך ולהילחם, הם פועלים לפי המצםון שלהם ממש כמו סרבני השמאל.

    לא ברור לי מדוע אתה קובע נחרצות שסרבני השמאל יוצאים מתוך הדמוקרטיה. חלק גדול מהם קרובים לקבוצות שמאל ואנטיגלובליזציה, הללו מערערות על ההגמוניה של מדינות דמוקרטיות, הם מעדיפים את אירן על ארצות הברית ולראיה את הכנס העולמי האחרון שלהם אירח אירגון חזיבאללה בלבנון. האמירה שסרבני השמאל מוכנים לשלם את המחיר היא בפירוש לא נכונה לגבי חלק גדול מהם. האירגונים התומכים בהם השקיעו כסף רב ויצאו להפגנות במטרה לדאוג לשיחרורם, מבחינתם הם אינם צריכים לבלות יום אחד בכלא ואין שום מחיר חוקי שהם מוכנים לשלם. סרבנים אחרים הם טייסים באלעל ועובדי מדינה שלמרות שהמדינה הזאת לא ראויה שהם ישמרו על החוקים שלה היא ראויה בעיניהם לשלם את משכורות העתק שלהם.

  • גרי אפשטיין  On 21/12/2004 at 22:53

    שסיפרה לי אימי:

    היה יהודי אחד בעיירה שתמיד היה כל בוקר מתעורר ואומר את תפילת שחרית כשהוא עומד על ראשו.
    שאלו אותו – למה אתה אומר את התפילה הפוך?
    אבל הוא לא יכל לענות כי הנאצים רצחו אותו ואת כל המשפחה שלו ואת הגופות שרפו ובאפר פישפשו הכלבים באפם.

  • מושיק קוברסקי  On 21/12/2004 at 23:09

    1. תודה על שהפכת אותי למותג. לכבוד הוא לי.
    2. צר לי לאכזבך פעמיים:
    -אני קורא גם פוסטים שאיני כותב
    -אני חושב שהצעד של תושבי גוש קטיף מוטעה
    3. ליאור מייצג את דעתי נאמנה ובנוסף, יורשה לי לומר שההומור בתגובות כאן לא מצחיק כלל ומשמיט את הקרקע מכל מי שמתיימר לטעון על זילות השואה של המתישבים.
    4. מי שמצחיקים באמת אלו אתם, חבורת חסרי חוליות מתרפסים אשר מגדפים את המתנחלים אבל מלקקים לכל אבו עם כפייה. לכו כבר למסוק זייתים או לחתוך גדר ועזבו אותנו בשקט.
    5. גם אם אתם סומכים עכשיו על אריק, הוא לא כזה חבר שלכם כמו שאתם חושבים, אז תרגיעו…

  • הרצל  On 22/12/2004 at 0:03

    אני בצד שלך, לשם שינוי באתי מהצד של השואה.
    "הם התחילו" זו לא תשובה לגיטימית.

    את המתנחלים הייתי מעלה על משאיות עם או בלי אפליקציות על החולצה. הם אוהבים להיות מיעוט נרדף, זה מדליק אותם.

  • הכלבה של פבלוב  On 22/12/2004 at 0:24

    פרובוקציה זו פרובוקציה, והנה היא עושה את שלה, היא עובדת (טוב זו פרובוקציה גרמנית – איך שלא תעבוד?)
    חבל שזה מגיע דווקא מצד המתנחלים השנואים, אבל לא הגיע הזמן לפתוח,לחטט ולהשתמש בעניין השואה ומלחמת העולם השניה ועוולותיה שלא דרך כפפות מנתחים קרתניים, טקסיים עם עצירות?
    ואגב, השואה כבר מזמן בסלנג.

    ונסיים בבדיחה..

    היטלר פוגש את אנה פראנק
    ומציע לה לצאת איתו לשתות קפה
    אנה מייד עונה לו: שניה אני אבדוק ביומן

  • אחדמס  On 22/12/2004 at 1:24

    וגם ליאור היקר, הנכם מייצגים את הסתירה (שלא לומר סאטירה) המתמשכת של אלה המבקשים לגרור את מדינת ישראל אל תהומות האלימות הבלתי נדלות.
    אתה ליאור בצורה "מרוככת" יותר ואילו מושיק (אח מושיק איזה שם של גבר אחו שארמוטה) בצורה ישירה ומלוכלכת המאפיינת את אופן כתיבתו המקובעת והחשוכה.
    ליאור, בשטחים לא נאכפו חוקי הדמוקרטיה שאתה כל כך גאה בה, אנחנו, כולנו, התרנו ואיפשרנו לכל יהודי שחפץ בכך לעבור לעולם אחר ברגע שעבר את הקו הירוק. לא מוסר ולא חוק. לכן נוצרה שם (לא פה – אצלך – רק שם מעבר לקו) חברה חדשה שיודעת לנצל בכוח כל מה שניתן. הווה אומר לרקוד – לא רק על שתיים אלא על כל החתונות. אנשים שגדלו ללא ריבונות לא יכירו באחת. דמוקרטית או לא. זה לא קשור לערעור על ההגמוניה של מדינת ישראל, אלא על ההגמוניה של הכיבוש. שאנשים כמו קוברסקי מושון (מושיקו) רואים כלגיטימית לחלוטין כל עוד היא לא חלה עליהם. הרי מוישיק הוא לא מהזן הרופס חסר החוליות שמוסק זיתים. הוא מהזן שגאה לרמוס כל זכר לבני אדם.

  • חנן כהן  On 22/12/2004 at 1:29

    .

  • ליאור  On 22/12/2004 at 4:34

    איך אני בדיוק גורר את המדינה לתהומות האלימות?
    אני טוען שצריך להפסיק את הכיבוש אבל לעשות זאת בצורה דמוקרטית. השטחים הם מבחינתי לא חלק ממדינת ישראל, הפלסטינאים אינם אזרחי המדינה, כמו שהדמוקרטיות הגדולות בעולם עוסקות בלחימה וכיבוש מוסלמים כך גם ישראל נאלצה לעשות כן. הודו, ארה"ב, בריטניה, אוסטרליה, ספרד, איטליה, צרפת, כולן כובשות ומדכאות. האם זה אומר שאין לשמור בהן על כללי הדמוקרטיה? כמו כל קיצוני אתה ממהר להאשים את מי שלא מסכים איתך ב 100% בדירדור המדינה לאסון ושואה.

    דעות כמו של מושיק ושלי מהוות בשבילך סתירה פשוט משום שאתה חי בעולם אוטופי ודו מימדי, בעולם שלך דמוקרטיות אמורות להגיש לאויביהן את הלחי השנייה ולהשליך עליהם פרחים והם מצידם יחבקו אותן באהבה. אתה באמת סבור שדמוקרטיות היו קיימות היום ללא שימוש בכוח? הסתירות לא קיימות אצלנו הן קיימות במציאות שהיא מה לעשות מורכבת יותר מהאוטופיה שלך.

    אני מתנצל שאני ומושיק לא מוסריים והומאנים מספיק להצתרף אליכם במסיק הזייתים או שאנחנו לא מתמוגגים יחד איתכם על בדיחות השואה המלבבות והנאורות שלכם. וכל זאת כתגובות לכתבה המדברת על זילות השואה.

  • אחדמס  On 22/12/2004 at 8:05

    מה שאתה מתקשה להבין, או שאינך מוכן לקבל, או שאף אטום מדי מכדי להקשיב, כל אלה מזכותך המלאה בדמוקרטיה שאתה כה גאה בה, אתה פשוט לא עונה לעניין. מתחיל בעובדה שהמלה "שואה" לא עלתה על בדל שפתי או מקשי מקלדתי. אבל אתה זריז מאוד "אתה ממהר להאשים את מי שלא מסכים איתך ב 100% בדירדור המדינה לאסון ושואה." מטופש מה. אבל כמובן שאתה לא טועה אף פעם ובוודאי לא תתנצל, זילות השואה אמרת ?
    הדעות שלך לא מהוות סתירה מבחינתי, אבל אתה כנראה לא מסוגל לנתח טקסט פשוט, אתה הוא הסתירה. דמוקרטיות לעולם לא יתנהלו כמו דמוקרטיות בזמן שהן כובשות עם אחר ומתנהלות בו כקולוניה לכל דבר, אבל ניחא. מושג הגשת הלחי השנייה מוטמע אצלך כה עמוק עד שאינך מביו שמעולם לא הגשנו את הלחי השנייה. מבזק מציאות לכבודך – המדינה בה אתה חי היא הכובש, החזק, הדורס. לא לחי ולא לשון.
    ותיקון קטן, כאפרה עליך – להצטרף – לא "להצתרף".

  • מושיק  On 22/12/2004 at 8:41

    אתה הוא זה המבקש לגרור את המדינה לתוך מימיו הצלולים והכחולים של הים התיכון.
    מה אתה יודע על התכניות האמיתיות של הערבים? אתה באמת חושב שהם רק רוצים מדינה בגבולות 67? מאיפה אתה לוקח את הביטחון הזה שלך? אתה יודע מה קורה לערבי פשוט, שרק רוצה לחיות שם, מידי בני עמו? כדאי שתשמע קצת סיפורים. אני שמעתי.
    אז אחדמס, או אחמדס, או חמודס, או סתם אחמד, או מה שלא יהיה השם המצחיק שלך, אתה יכול לעוות את השם שלי כמה שאתה רוצה, זה לא אומר שיש לך אפילו גרם של חכמת חיים או ידע יותר ממני, גם אם באתר הזה אתה שייך לרוב הרעשני והבוטה. את הקול השלי יהיה לך קשה להשתיק.

  • אשתו  On 22/12/2004 at 9:10

    אם לא הייתי זקנה ותפוסה חזק, היתי מזמינה אותך לדייט בכותל. כתבת לעניין.

  • גרי אפשטיין  On 22/12/2004 at 11:04

    אתה קולט שאתה יכול להוציא מזה זיונים?
    מניסיוני כל דייט בכותל יכול להסתייםבמציצה בריאה כשגבך לחומת ההפרדה.

  • צפורה  On 22/12/2004 at 11:47

    אני נחשבת למתנחלת.האם אתם בכלל מוכנים לשמוע מישהי כמוני?
    אני מגנה בכל תוקף שמוש בשואה בושה וחרפה.כל קיצוניות גרועה וכל התבטאות מצדמשתתפים כאן צריכה להיות לאחר מחשבה.איך הייתי מגיב לו הייתי עומד באותו מצב.או אל תדון חברך עד שתגיע למקומו.
    שוב ושוב נגד הקיצונים.חשבו רגע איך הייתם מגיבים אם היו אומרים לכם להתפנות מהבית שגדלתם בו שגידלתם בו ולפעמים אפילו קברתם בו? תודו. לא פשוט.גם הסרבנות היא לא דמוקרטית.
    ולנחשבים שמאלנים.נסו להתיחס למתנחל ו/או להקשיב לו כמו שאתם מתיחסים לערבי.
    במחסום עומדים ביחד גם הערבי וגם בני החייל וכל אחד רוצה להגיע בשלום הביתה

  • אחדמס  On 22/12/2004 at 16:24

    מושיקו, קודם כל, אני לא חושב שמישהו פה מנסה לסתום לך את הפה. לא מתאים לציוני גאה וסחוסי שכמוך להרגיש חרדות רדיפה מיעוטיות. אני דווקא אשמח לשמוע ממך סיפורים על הערבים שאתה מכיר כל כך היטב ועל מחשבותיהם ועל חלומותיהם. למרות שאולי היה עדיף, ושלא תבין לא נכון, אני לא מנסה לסתום לך את הפה, שתכתוב יותר על מה אתה מתכנן להם. הערבים. אתה גם מוזמן לכנות אותי ככל העולה על רוחך, אחמד הוא בהחלט שם מקובל בקרב יהדות רוסיה הרחבה. הבטחון שלי הוא הבטחון שלך מושיקו.
    בברכת "עליך השלום" (תיזהר, כדאי שתתכופף) .
    אחדמס.

  • מושיק  On 22/12/2004 at 19:29

    אני מתכנן לערבים חיים טובים בשלום, שלווה ודמוקרטיה חופשית ופורחת במדינתם ליד מדינת ישראל.
    נרגעת?
    דרך אגב, אתה דובר ערבית? אני דווקא כן. חשבתי שזה חשוב כדי שאוכל לדבר איתם לא דרך מתרגמים למיניהם (שלא כמו גדעון לוי)
    לא שזה כל כך משנה לי, אבל התפיסה שלך אותי היא מעוותת לחלוטין. הבעייה שלי היא בכלל לא עם ערבים. היא עם יהודים שלא מבינים אותם.

  • אלעד יאיר  On 22/12/2004 at 20:29

    אכן ניצול די עלוב.
    חבל שהם לא היחידים והשימוש בשואה הוא דבר די רווח.

  • אחדמס  On 22/12/2004 at 21:47

    "אני דווקא כן" הוא על משקל גדעון לוי או משקלי שלי ?
    הנה לך הפתעה מרעננת, גדעון לוי "דווקא כן" מדבר ערבית וכך גם אני (ואני לא מכיר אותו אישית, למרות ששנינו חסרי חוליות מתרפסים) אבל אני בטוח שהערבית שלי לא טובה כשלך, ולך גם יש יותר גדול מהכל.
    ובניגוד ליהודים כמוך ש"מבינים אותם", אני לא מבין אותם בכלל. אני לא מבין שום דבר. אבל לפחות דעתי היא שלי ולא "שלנו שיודעים בדיוק מה מתרוצץ להם בראש".
    ואמן שהאיחולים שאתה מאחל להם יתממשו גם יתממשו במהרה בימינו. לי אישית יש בעיה עם יהודי אחד, מושיק, שחושב שהוא מבין אותי וגם את ההם.

  • מושיק  On 23/12/2004 at 0:39

    מי אמר לך שאני מבין אותך? אפילו לא רמזתי בכוון.
    יש ערבים טובים ויש ערבים רעים. יש כל מיני. בודאי שאני לא מכליל. יש מנהיגים שמובילים אותם לאבדון. חבל.
    ואצלנו? ראית את הסרט האחרון שמקרינים בטלויזיה האיראנית? שוד איברים שמבצעים בבתי חולים בארץ לילדים פלסטינים. אז תגיד לי, האם אנחנו אפילו קרובים לרמה המוסרית שלהם?

    http://memritv.org/Transcript.asp?P1=420
    http://memritv.org/Transcript.asp?P1=431

  • מושיק  On 23/12/2004 at 0:42

    http://memritv.org

  • אחדמס  On 23/12/2004 at 11:47

    בחברה מוסרית שבבית הנבחרים שלה קוראים לערבים "תולעים" ועד "מומחה" מטעם המדינה מסביר למה "הם" יותר מלוכלכים, שחייליה מקיימים "כיבוש נאור" ומתקתקים חיסולים ומעצרים מינהליים אנחנו איננו קרובים לרמה המוסרית "שלהם" אלא שלצערנו, אפילו כך אנחנו לא ממש קרובים לרמה מוסרית מתקבלת על הדעת. כמובן שישנם בינינו שיצדיקו זאת בעובדה "שאויבינו הכריחו אותנו להיות כאלה". והרי "אצלם" הילדים לומדים להילחם בנו. דיברתי עם ילד אחד השבוע, שסיפר לי איך הוא מתכוון להיות הלוחם הכי אמיץ ושהוא מקווה שכשיגיע לגיל שבע עשרה יאמצו אותו כבר למובחרים שבמובחרים. "עכשיו", הוא אמר,"כשיהיה לנו קצין מלווה בבית הספר, אני אוכל להוכיח את המוטיווציה שלי הרבה יותר מוקדם" (הציטוט מובא במקור) הילד מרעננה, אף מילה על מוסר.

  • נאיבי  On 23/12/2004 at 14:27

    במקרה,ממש במקרה,
    ראיתי עכשיו באינטרנט שנעצרו באחד המחסומים
    שני ילדים עם חומרי חבלה בתיקיהם
    אני משער שהם נשלחו על ידי ערבים בעלי רמה
    מוסרית גבוהה על מנת לגאול אותנו מיסורינו.

  • נאיבי  On 23/12/2004 at 14:32

    מענין,
    כבר עברה דקה שלמה ואף אחד מהמודאגים בשל רמת
    המוסר הירודה שלנו,עדיין לא הגיב

  • ג'ו כלום  On 23/12/2004 at 16:58

    אותי זה דווקא הצחיק.
    אבל הכי הצחיקו אותי התגובות.
    "חשוך!" זועק אחד.
    "בוגד!" צועק השני.
    "גזען!" זועק אוהד מהיציע.

    כולכם מופרעים. באמת.

    ***

    ניצול שואה יורד למכולת.
    "לזכור ולא לשכוח לחם. לזכור ולא לשכוח לחם."

  • מושיק קוברסקי  On 23/12/2004 at 22:22

    אתה ראית את הסרט החולני הזה?
    אתה לא מבין עד כמה זה רחוק מוסרית מכל דבר שאנו יכולים לעשות או להגיד?
    הם טוענים בו שאנו מחפשים ילדים במחנות פליטים כדי לקחת חלקי חילוף לילדים שלנו, ומוציאים עיניים לצורך השתלה.
    למה אתה פעם אחת לא מסוגל להגיד שהם פשוט חולים בלי איזה קטע קטן של הלקאה עצמית? זה כל כך קשה לך להודות בזה?

  • אחדמס  On 24/12/2004 at 5:00

    מי שעושה כאלה סרטים שייך לחלאות הגדולים שבאנושות ללא ספק.

  • ג'ינג'ית  On 24/12/2004 at 7:25

    כבר קיים כזה סנלנג.
    לא שמעת מעולם ילדים שאומרים : לא רוצה ללכת לבית ספר, זאת שואה שם
    או
    הלך לי במבחן שואה.

    אני חושבת שצריך לשמור על קלילות בקשר לכל נושא. פשוט צריך לדעת בדיוק איפה הגבול האדום.
    הם חצו אותו, אני מסכימה.

  • אחדמס  On 24/12/2004 at 9:02

    תודה

  • ג'ו כלום  On 26/12/2004 at 1:39

    אבל הסלנג מתייחס לשואה אטומית, לא לשואה השואה.
    זה יותר משהו שיפגע ברגשות של היפנים.

    ואני מסכים עם לחלוטין עם עיניין הקלילות. בסך הכל, כולנו יודעית שזה היה מגוחך, ואני לא חושב שהיה מישהו אחד שזה עבד עליו כמו שהם התכוונו שזה יעבוד.
    זה די מצחיק, כי אם אמהות חד הוריות היו שמות טלאי [אני הייתי הולך על כחול, וירוק זית לאלמנות צה"ל] התגובות היו הרבה יותר נחמדות, והרבה פחות אכזריות. אני מניח שזה פשוט בגלל שציבור המתנחלים די המאיס את עצמו על כולנו [או שמה הומאס על כולנו ע"י התשקורת הסמולנית, אם אתם חובבים של תיאוריות קונספירציה כאלו או אחרות, או אם אתם סתם מצדדים בהם].

  • י  On 17/01/2005 at 22:14

    אתם אנשים מיסכנים אתם צריכים טיפול שורשו ומעמיק. כן אתם הכותבים המסכנים דאו לכם תפוקים שביזכות אחינן הגיבורים שכל יום מברכים אותכם פרזיטים שכמותכם ומתים מהם רבים לכן לא מספיק שאתם לא עוזרים גם כן באים בתענות אז כדאי שלפחות תיסתמו לעצמכם את הפיות

  • ליאור  On 10/08/2005 at 3:35

    הנאיביות של הבוגרים תמיד הפתיעה אותי.
    גם שנים רבות אחרי שבגיל 13 – 14 סקס היה הדבר הנפוץ ביותר במועדונים פתאום גילו את זה ועשו על זה כתבות תחקיר "סקופ" ממש.
    וסעיף ג.

    זה כבר קיים! שיחות כאלו נשמעו באזניי כבר מאז הייתי בתיכון לפני כ6 שנים.

    זה לא – קיצוני. זה קיים.

    נאיביות…
    בגלל זה המתנחלים עם כל ה"אי בחילה באמצעים" שלהם, לא מצליחים להמם את הנוער..

    צריך הרבה יותר מסמלים, מלחמות או בכי כדי לעורר אותנו.

    תנסו עם מוסיקה. זה תמיד עבד. 🙂

כתיבת תגובה

