מחשבות על אינטרנט

 

זה מין מדור חדש שאני מייסד פה. הוא יתפרסם מפעם לפעם ויכלול דברים מהסוג הזה:

 

א.
יוצר נקודת שיחזור

ה-Service pack 2 מריץ את עצמו. אני מסתכל עליו. פתאום הוא עוצר לרגע את שטף ההודעות – "סורק", "מעדכן", "מגבה" – לוקח פאוזה דרמטית, ואז מודיע: "יוצר נקודת שיחזור".
חשבתי שזה נורא יפה המשפט הזה – "יוצר נקודת שיחזור". חשבתי שזה קצת מה שאנחנו עושים כל הזמן: יוצרים את נקודת השיחזור של ה"אני".
נקודת השיחזור היא ה"אני" שרק אני מכיר, היא נקודת התייחסות שנוצרת מחדש בכל פעם שאנחנו מתקינים את ה-Service pack 2 של הנשמה.

ב.

"איך מאבטחים אוויר? " – מאמר שלי בגלובס הערב.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • גרי אפשטיין  On 02/11/2004 at 18:03

    אתה די עמוק הא?
    תגיד, יוצא לך מזה זיונים כי אם כן אני מאמץ את הגישה…
    …"מאמץ את הגישה"… איזה משפט יפה, אני חושב עליו ואני כמעט גומר. אבל כמעט.

  • Rogatka  On 02/11/2004 at 18:58

    אצלי, אחא, נקודת השחזור
    עודנה שוכנת בלב הטבור

    לעיתים מלוכלכת, מכוסה היא במוך
    לפעמים מתפשקת בעת-של-חיוך

    נקודת השיחזור, נקודת השיחזור
    מי ייתן ויהיה לי דרכה שביב-מיחזור

    מין תיקון שכזה, בלול בקצת נס
    כמו שבלול אתפוגג ולשם אתכנס

    ואהיה רק טבור. לא בעל חיים
    יצור חד תאי (ברמת תולעים)

    אבל לא. נס כזה הרי לא יתרחש
    אקיץ וארוץ למטבח. הפּלפּל מוכן. וגולֶש.

  • Rogatka  On 02/11/2004 at 18:59

    אתה כזה לא רומנטי.
    חבל לי עליך.

  • אני  On 02/11/2004 at 20:53

    איך מצפוניסט, הומניסט ואנטי גלובליזציה שכמוהו עובד בעיתון קפיטליסטי כמו גלובס.

  • דרור  On 02/11/2004 at 21:08

    זה מאוד יפה. מעניין לערבב את זה עם ניטשה. מעניין.

  • יואש המנומש  On 02/11/2004 at 21:48

    יוצאים לו כאלה זיונים מזה אחי, שהוא נוסע לספק את הביקוש גם בסומליה. אה, כן, והוא גם מאכיל אותם, בין נקודת שיחזור אחת לנקודת ג'י אחרת.

    נקודת ג'י אחרת. איזה משפט יפה. אני חושב שאכתוב על זה מאמר ל"דה פארטר" ואח"כ אשתמש בבלוגי הפופולרי כדי לקדם את עצמי ובו זמנית ללקק לעצמי בתחת.

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On 03/11/2004 at 0:10

    רציתי לקרוא את המאמר בקלופס
    באמת שרציתי
    אבל מה לעשות שהם לא רצו
    את שועל האש שלי לארח

    צדק מי שאמר שהכתיבה שלך בקלופס זה נדם זהב באף חזיר קפיטליסטי שטחי

    מצד שני, מי שלא קפיטליסטי נהיה מובטל בעיר נמל

  • עדו  On 03/11/2004 at 0:39

    פויר צריך לקנות במכולת, כמו כולנו (חוץ מאלה שקונים בסופר או באמזון). כמה נתונים בסיסיים:

    כל מה שהוא יודע זה לכתוב, וגם זה רק לפעמים.

    מספרות, בטח מספרים כמו הבקליסט שלו, קשה להתפרנס.

    אין עיתונים לא קפיטליסטיים שמשלמים משכורת.

    ולכן הוא עובד בעיתון כן קפיטליסטי שכן משלם משכורת. אם עובד זו המילה הנכונה.

    משהו עדיין לא ברור?

  • רוזי  On 03/11/2004 at 6:03

    דרור חמודי,
    אי אפשר להכנס ללינק שלך
    בלי סיסמא או קוד מיוחד של אנשים שקוראים גלובס.

    די ל(כיבוש, עוני שלטון התאגידים) לינקים החסויים.

  • חנן כהן  On 03/11/2004 at 7:45

    user: hanan@tamuz.org.il
    Pass: globes

    ועכשיו לקרוא

    והמאמר לא משהו

    העובדה שהמידע עובר באוויר ולא בחוטים היא הפחות חשובה מכל הבעיות. היא רק חושפת את בעיות האבטחה שבכלל לא קשורות לבעיות של התקשורת האלחוטית.

    באנגלית קוראים לזה
    Security through obscurity

    שזו שיטת האבטחה הפשוטה והגרועה ביותר.

    אבל אני לא מומחה אבטחה אז אני לא יודע על מה אני מדבר.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Security_through_obscurity

  • דרור פויר  On 03/11/2004 at 10:02

    חנן. המאמר אולי לא משהו, אבל כך גם יכולת הבנת הנקרא שלך: המעבר לתקשורת אלחוטית עושה את שני הדברים: גם חושף את בעיות האבטחה ה"רגילות" וגם מציע בעיות אבטחה חדשות ופרצות שלא היו שם קודם

  • רוממה יצחקי  On 03/11/2004 at 10:04

    מתי עברת לגלובס?
    הם משלמים טוב כמו דה מרקר?

  • חנן כהן  On 03/11/2004 at 10:40

    באמת שאין לי כוונה לריב, לא איתך ולא עם אף אחד אחר.

    ועכשיו לשאלה המעניינת: על מי מוטלת האחריות כשיש תקלה של "הבנת הנקרא?". שים לב, "אחריות", לא "אשמה".

    מסתבר שבעקבות "אי הבנת הנקרא" שלי, הפקת פסקה ברורה ובהירה להפליא. הפסקה הזאת כנראה היתה צריכה "להיבנות" במוחו של הקורא, אך יש כאלה שלא הצליח להם, ולכן צריך להגיש להם אותה בכפית, בייחוד כשמדובר במאמר בעיתון/מסך ובקריאה מרפרפת.

  • דרור פויר  On 03/11/2004 at 12:51

    חנן, חנן, גם לי אין כוונה לריב איתך (עם אנשים אחרים דווקא לא אכפת לי): האחריות על אי הבנת הנקרא היא שלי ורק שלי. אולי אתה צודק, אולי הייתי צריך להדגיש את זה יותר, למרות שזה כתוב במאמר.

    רוממה, נשמה, אני לא בדה-מרקר כבר מלא שנים, אבל נחמד לראות שאת עוקבת… 😉

  • עומרון  On 03/11/2004 at 13:08

    אבל בכל זאת, אני מסכים עם חנן.
    firewall אפשר לשים גם על חיבור אלחוטי.מחשב PC ניתן לחבר לכל נקודה חמה בקיר.
    קישור אלחוטי לא חושף יותר את הארגון, יש לו את הסכנות שלו. כאשר ארגון מאפשר למשתמשיו למקם נקודות גישה אלחוטיות ללא בקרה וללא הגדרה של הצפנה והזדהות יש לו בעיה.
    הדבר דומה, אולי, לארגון שמקים אתר אינטרנט ולא מגן עליו – זה לא אלחוטי, אך ניתן לגשת אליו מכל מקום בעולם (להבדיל מרשת אלחוטית שמחייבת קרבה גיאוגרפית).
    כמו כל טכנולוגיה חדשה, גם לזו יש לתת תשומות אבטחה. הבעיה של רוב הארגונים היא שהם מאמצים טכנולוגיות חדשות לפני שהגנו על הישנות. התוצאה היא כמובן יצירת מכפלות של פרצות.

  • גרי אפשטיין  On 03/11/2004 at 13:43

    מפילוסוף בגרוש

  • רן  On 03/11/2004 at 14:59

    אנשים פתטים שקוראים דברים שלא מעניינים אותם ומגיבים עליהם בטמטום

  • שרון של טלי  On 03/11/2004 at 23:03

    אני לא בטוח שירדתי לסוף דעתך בעניין נקודת השיחזור אבל לי נדמה שלהבדיל ממערכת ההפעלה של המחשב מערכת ההפעלה שלנו, ה"אני", אין לה נקודת שחזור. כל רגע הוא חדש ואנחנו (לפחות) בדקה זקנים יותר, אולי וותיקים יותר בטח שלא חכמים יותר. בכלל, למרות שזה נורא מפתה לדעתי צריך להיזהר מדימוי של ה"אני" לווינדוס. בכלל צריך להיזהר מדימויים…
    בעניין אינטרנט אלחוטי, מה שאותי מפחיד שבסוף כולנו ניצלה מהקרינה,לא?

  • מנשה  On 05/11/2004 at 17:20

    דרור, האם אטעה לומר שסעיף א' של "יוצר נקודת שיחזור" מושפע גם מושפע מאדמקוון של תומר ליכטש?

    ואם כבר ליכטש, אז הבחור הוציא תחת ידו שבוע שעבר כתבה יפה מאוד ומלאה חורים כגבינה שוויצרית (אף פעם לא אכלתי גבינה שוויצרית, זה ביטוי כזה) על הדוס והווינדווס.

  • דרור פויר  On 06/11/2004 at 19:36

    מנשה, אני לא חושב שתטעה. אני מאוד אוהב את אדמקוון של ליכטש. לא מחמיץ טור. אני חושב שאני מושפע מעצם העובדה שזה מעורר אותי לחשוב שוב על האינטרנט

    שרון של טלי, כשאתה אומר שבכל רגע אנחנו זקנים יותר בדקה אתה בעצם מסכים איתי: הדקה הקודמת היא אותה נקודת שיחזור. להיזהר מדימויים? לא נראה לי. שייזהרו הם.

כתיבת תגובה

