המדיה ואני

 

1.
אתמול הלכתי להפגנה של השמאל. אני אוהב ללכת להפגנות (של השמאל, להפגנות של הימין אני לא הולך, אבל רק בגלל שאני לא ימני. אם הייתי ימני הייתי הולך, אבל מצד שני אם הייתי ימני לא הייתי אני), יש משהו בהפגנות שמוציא ממני דברים טובים. חוש ההומור שלי בשיאו כשאני מפגין, לא יודע למה.
בקיצור, איך שאני מגיע לכיכר – שהייתה די ריקה – ניגש אלי צוות צילום מהטלוויזיה האיטלקית או הספרדית או משהו כזה, ושואל אותי אם אני יודע אנגלית. אני אומר שבטח, כלומר שוּר, נו פרובלם. הם שואלים אותי אם אני רוצה להתראיין, אני אומר שלא, אבל ההם מבקשים יפה, אני אומר להם שאין לי שום דבר מעניין לומר, אבל הם מתעקשים, אז אני נעתר ונעמד מול המצלמות עם לפיד בוער.
2.
על מה אתה מפגין, שואל הכתב. אני מפגין נגד מעגל הדמים הבלתי פוסק של חיסולים ופיגועים, אני אומר לו, וגם נגד ממשלת ישראל, שבראשה עומד אדם שהוא טריגר האפי. וגם המנהיגים של הפלסטינים, אני אומר לו, לא מקובלים עלי.
3.
תגיד, שואל הכתב: אתה רואה אור בקצה המנהרה. בטח, אני אומר, אבל המנהרה עוד ארוכה. הוא אהב את זה. שוּר, תֶ'ר אִיז אֶ לָייט אִין דֶה אֶנד אוֹף דֶה טָאנֶל, בָּט דֶה טָאנֶל – וכאן אני עושה תנועה עם היד – אִיז סטִיל ווֶרי ווֶרי לוֹנג.
4.
הוא שואל אותי אם יש תקווה. אני אומר לו שתמיד יש תקווה. הוא שואל אותי אם אני חושב שיהיה שלום. אני אומר לו שאני לא כל כך יודע מה זה שלום, אבל הייתי שמח אם היינו מפסיקים להרוג ולהיהרג. וחוץ מזה, אני מוסיף, כל עוד יש חיים יש תקווה!
5. 
ותגיד, הוא שואל אותי, למה בכל שנה יש פחות ופחות מפגינים. זה בגלל שההפגנות נופלות על השעה של הכדורגל, אני עונה לו. אישוניו מתרחבים, הפתעתי אותו. אבל זה לא רק הכדורגל, אני מוסיף (במילא הליגה שלנו חרא, לא כמו אצלכם), זה בעיקר כי אין טעם. כל הזמן מפגינים וכלום לא קורה. זה מייאש. ובכלל, אני מוסיף, אין לי שום דבר נגד הפלסטינים, הם אחים שלי. זה הכל המנהיגים החארות האלה, צמאי הדם. אנחנו, האנשים (אני מתחיל להתלהב), אין לנו שום דבר האחד נגד השני. אני אוהב את כל בני האדם. כולנו אחים בסך הכל, לא ככה?
6.
נפרדנו. התחילה הצעדה, אני צועד לי ככה עם הלפיד. בא צלם, מתחיל לצלם אותי. בחייאת, אני אומר לו, עזוב אותי, מה אתה רוצה ממני. אתה נראה כמו לוחם חופש, הוא אומר לי. מחמאות, אני עונה לו, יביאו אותך רחוק מאוד. אסטה לה ויקטוריה סֶמפּרֶה!
7.
חזרתי הביתה, הלכתי לישון, קמתי בבוקר, הלכתי לאכול סביח שם בפרישמן פינת דיזנגוף. אחלה סביח. איך שאני מקבל את המנה שלי – הרבה עמבה, הרבה חריף, בלי פטרוזיליה – ומתחיל לאכול, מתפרץ למקום אבי קושניר עם צוות צילום ומתחיל להציק.
8.
הצלם, בלי בושה, כל רגע דופק לי בראש עם המצלמה. סלח לי, אמרתי, אתה לא רואה שהבנאדם מנסה לאכול סביח? אבל אתם מכירים את האלה מהטלוויזיה, לא שמים זין על האדם הפשוט. הם שואלים אותי מה דעתי על הסביח, אבל אני לא עונה. והקושניר הזה, כל הזמן מספר בדיחות קרש – שחקן אחד מתזמן את הכניסות שלו ויורד באמצע הצגה לאכול סביח, דברים כאלה – ומפריע לי לאכול.
9.
סססאמו המדיה, לא עוזבים אותי בשקט. אני מרגיש כמו הנסיכה דיאנה או כמו שרי אריסון. תנו לאכול סביח בשקט! תנו להפגין בנחת! די לפפראצי!

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • רמירז  On 21/09/2003 at 20:01

    אבל רק שניה, איך היה הסביח?

  • הצלם של קושניר  On 21/09/2003 at 21:06

    רק למען הסדר הטוב אני רוצה לציין שזה לא שנכנסתי בך בכוונה כל הזמן עם המצלמה בראש, זה פשוט הראש שלך גדול מדי ביחס למרחב שהוא אמור לתפוס, ולא לימדו אותי בקורס צלמנים איך להתמודד עם זה.

  • carmel  On 21/09/2003 at 21:07

    dror, i miss u! 🙂

  • קורא קבוע  On 22/09/2003 at 9:07

    גם לי יש חבר שאוכל בפרישמן את הסביח והוא טוען שזה הרבה יותר טעים מכל סביח אחר שהוא אוכל.
    אני שמח שגם אתה אוכל שם, עכשיו זה כבר ייהפך למותג…

  • עופר לנדא  On 22/09/2003 at 10:44

    תרדוף קצת אחרי העיתונאים האלה, תנסה להידחף להם לפריים והם כבר יברחו על נפשם, ויעזבו אותך לנפשך…

  • ש.א.ע  On 22/09/2003 at 15:17

    1.למה זה לא קורה לי אף פעם
    2.בהפגנות הימין,אף עתונאי לא יפנה אליך,פשוט אין עיתונאים
    3.אהבתי מה שקראתי

  • עופר לנדא  On 22/09/2003 at 15:33

    בתור מי שרואיין לא פעם לתקשורת בהפגנות ימין אני חייב להעיר שאמנם רוב אלו שראיינו אותי היו לתקשורת זרה, אבל אפילו ידיעות ומעריב הפגינו מדי פעם עניין…

    (מצד שני, אנחנו מדברים על לפני כשמונה שנים, אז לא יודע אם זה נחשב)

  • שוקית  On 22/09/2003 at 18:19

    בשביל זה, לדעתי, הקימו את "רשימות". קטעים טובים של אנשים שרוצים ויודעים לכתוב, בלי בילבולי מוח. תמשיך ככה, פויר. בתיאבון.

  • אבי קושניר  On 22/09/2003 at 19:27

    אני חייב להבהיר שמי שעשה בלגן בסביח זה רק הפוייר הנודניק הזה. כל הזמן ניג'ס לי "אני מהפכן סוציאליסטי נועז בחיאת רבקום תצלמו אותי כי אני תכף נוסע למלאוי ובטח שמה אני אקבל איידס ואמות אז קצת רחמנות בחייכם מה אכפת לכם לשים אותי בכמה שוטים זונות אתם זונות את שרי אריסון כבר הייתם מצלמים אם היא היתה מבקשת אני מוכן אפילו להתפשט אם צריך נו כבר תעשו עלי קלוז אפ הנה קחו את כל החסכונות שלי חארות חמישים שקל לא מספיק לכם אה באמא שלי אם אני לא מקים פה מחתרת נגד ערוץ 2". הרס לנו את המוח עם הניג'וסים שלו. מזל שתכף הוא נוסע ויהיה פה קצת שקט

  • ש.א.ע  On 23/09/2003 at 10:26

    לחותם בשם קושניר,
    אינפנטיל

כתיבת תגובה

